Snellere gasreactie op een mio

OlivierN

Active Member
Goedemiddag,
Ik had het gister met iemand over mijn mio (65cc, org carb, jamarcol uitlaat prop eruit, polini variateur met vgm iets van 5g rollen, polini drukveer blauw, malossi rode trekveren, org luchtfilter) en vertelde dat ik nog opzoek was naar een manier voor een snellere gasreactie (dacht zelf aan een pwk carb, binnenrotor is te duur en snelgas niet nodig)
Maar hij vertelde mij dat iemand een keer in zijn carburateur volgens hem ergens een veertje had vastgemaakt met een ziptie/tiewrap.
Aangezien de carb zn gaschuif geleidelijk omhoog trekt (heeft gewoon zon gurtner 4t carb) leek het mij dat hij misschien het veertje in zn gasschuif bedoelde. Zodat deze gelijk omhoogschiet bij volgas.
Maar ik zou niet weten of dit werkt naar behoren, mijn vraag dus: heeft iemand hier ervaring mee? Zonee, wat is dan het beste om te doen voor een snellere gasreactie?
Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat bedoeld word om de acceleratiepomp vast te zetten , elke X je volgas geeft , word een extra straal benzine ingespoten.
Kijk maar eens bij de hevel , waar de gaskabel aan gemonteerd is , dit hevel bediend ook die pomp.
Ikheb die ook wel eens vast gezet , bij mij maakte het geen reet uit ... Misschien bij jou wel.
 
Ik denk dat bedoeld word om de acceleratiepomp vast te zetten , elke X je volgas geeft , word een extra straal benzine ingespoten.
Kijk maar eens bij de hevel , waar de gaskabel aan gemonteerd is , dit hevel bediend ook die pomp.
Ikheb die ook wel eens vast gezet , bij mij maakte het geen reet uit ... Misschien bij jou wel.
Aha daar is die voor. Oke ga ik proberen thanks
 
Ik ga op mijn Speedfiets 4-takt ook een 63 CC Cilinder plaatsen ... ik denk dat het een Naraku V2 word.

Btw ... ik rijd ook met een Jamarcol uitlaat , eerst liep die gelijk 5 Km/u zachter , en meer herrie , ik heb de Db killer er uit gehaald , ben naar Albert-Hein gegaan , en heb RVS Grof staalwol gehaald , en in de uitlaat gepropt , en DB killer er weer in , Scooter liep weer 5 Km/u harder , en minder herrie.
Mijn Scooter (4-takt) loopt nu 73 GPS ( met andere CDI).
 
Ik ga op mijn Speedfiets 4-takt ook een 63 CC Cilinder plaatsen ... ik denk dat het een Naraku V2 word.

Btw ... ik rijd ook met een Jamarcol uitlaat , eerst liep die gelijk 5 Km/u zachter , en meer herrie , ik heb de Db killer er uit gehaald , ben naar Albert-Hein gegaan , en heb RVS Grof staalwol gehaald , en in de uitlaat gepropt , en DB killer er weer in , Scooter liep weer 5 Km/u harder , en minder herrie.
Oke grappig, mijne liep voordat ik die uitlaat had 61, met de nieuwe uitlaat 64 (volgens mij weet ik niet meer zeker), toen heb ik de prop eruit gehaald en meteen 6km winst. Wel een hoop lawaai maar heb de db killer erin gelaten.
Wat doet dat staalwol precies? Nog nooit van gehoord...
 
Drukveer lijkt me ook aan de zware kant, vgm pak je nog wel een paar kilometers extra met een lichtere veer.

En ik denk dat je scooter ook beter oppakt met lichtere trekveren.
Oke, ik dacht dat polini blauw juist wel licht was, welke raad je me dan aan?
Trekveren expres zwaar gedaan zodat hij later pas koppelt. Fijn voor het abrubte/agressieve wegtrekken
 
Ah, is polini blauw dus ook licht. Dan zal dat ok zijn. Ik vind Malossi wit in ieder geval beter werken dan geel i.c.m. Kymco 72cc.

Met zware trekveren heb je dat katapult effect. Eerst toeren, daarna schiet je weg. Met iets slapper trekveren vind ik hem juist beter accelereren. Maar dat is persoonlijke voorkeur.
 
Back
Top