Sneller optrekken

Boooster

Well-Known Member
Wie kan mij helpen ?
Ik heb nog niet bepaald veel ervaring met het opvoeren van scootz.
Ik wil harder optrekken mijn mijn Phantom l.c.
Nu trekt ie hard tot de 20 km/h, dan is het nix en pas bij de 60 trekt ie weer lekker hard.
Ik heb al vanalles gehoord van druk/trekveertjes en rollen etc.
Wat moet ik doen op harder op te trekken ?

ps. Ik heb een Technigas Next uitlaat.
 
Advertisement - register to remove this

hoe zit het met je toeren?????


Waarschijnlijk zakt hij in toeren, na de 20km/uur en slaagt hij er pas in om terug genoeg toeren te maken bij de 60. Als dit zo is moet je gewoon lichter rollers proberen.

tom
 
als je een tecnigas next hebt en als voor de rest zijn al je begrenzers eruit zijn moet je een malossi speedcontrol kopen met 4.9 grams rollers (originele drukveer houden) dit is standaard voor een tecnigas(next) dan schiet je echt weg
 
inderdaad, ik heb ook een minarelli blok + extra´s en ik had het zelfde gewoon een beetje proberen met lichtere rollen totdat i super rijdt
smile.gif
 
ik heb ook een techi en ook een 'next'

hebben jullie niet ook een hekel aan mensen die zeggen dat je arm bent omdat je een tecni koopt?

het is een perfecte uitlaat.
tenmiste wel als je hem direct spuit met hittebestendige lak tegen roesten en als je hem verder goed onderhoudt!
 
SUPER LELIJKE uitlaat.. maarja daz mijn menig......jechh technikut,,

je gaat er misshcien 5 km harder op..
ik heb al twee of drie keer hier op het forum zien staan... "help ik heb me nieuwe technikut eronder maar ik ga maar 5 km harder!!!"

[This message has been edited by krizzz (edited 26 September 2000).]
 
Een vriend van mij heeft dus ook een technigas eronder hangen en hij gaat wel 3km harder op z'n top dan ik met een samba.

Nu dacht ie dat ie tof was en hij nam iemand achterop maar toen bleef ie hangen op de 65
smile.gif
smile.gif
terwijl ik met iemand achterop 95 haal
smile.gif
.
We doen ook wel eens een wedstrijdje wie het en elke keer blaas ik hem er dik uit en dan is ie weer voor de rest van de dag pissed, net goed
wink.gif
.
 
Jullie moeten 'allemaal' niet zo
zeuren want als je de Tecnigas Next
meteen overspuit met hittebestendige blanke lak blijft hij er goed uitzien
En hij loopt als een tiet ik heb alleen de tecnigas rollers 4.7 gr en de vario ring eruit en hij loopt geweldig geen een dode punten
biggrin.gif
 
Waarom de drukveer?? Het is de standaard drukveer dus te zwaar zal ie niet zijn denk ik. Die gast van wie die scooter is is ook gek want hij heeft die uitlaat er zelf onder geschroeft maar is door zijn dealer vet afgezet omdat ze 70,- piek vroegen om de bijbehorende rolletjes erin te stouwen, en ze hebben niet eens zijn aftrekveertjes veranderd
smile.gif
.
Nu wil hij hem bij een andere (betere) dealer laten afstellen dan zal hij wel wat beter lopen hoop ik voor hem maar het blijft een kut uitlaat.
 
Ik heb me een 30% drukveer gehaald (MHR) en witte trekveertjes (MHR),...die werken perfect,...geen dode punten meer,..maar ik heb te zware rollen (5,5 grams)..ik wil 4,9 grams of 4,7 grams rollen erin zetten,...welke moet ik nemen denken jullie ?
 
Back
Top