Sneller optrekken met 4takt

Killa Joep

Well-Known Member
Ik heb een Kymco Super8 4takt maar hij trekt langzaam op en ik wil hem sneller laten optrekken en miss inplaats van 50km/u 60km/u laten gaan maar eerst wil ik hem sneller laten optrekken, heb ik daar lichtere rollen voornodig? ik heb als het goed is 6.5gr.

dankje,
Joep.
 
Advertisement - register to remove this

als je lichtere rollen gaat monteren ga je meer toeren draaien , uitgaande van de std situatie zou dit alleen maar slechter worden..

gewoon opvoeren , ontgrenzen oid.
 
4takt blijft moeilijk verhaal, je kunt het evt proberen met een andere uitlaat.
En ga NIET je rollen veranderen, dat zijn alleen maar spookverhalen!
 
Andere uitlaat gaat op een 4 takt dus niks uitmaken ;)
Kymco Super 8 heeft inderdaad 6,5 grams rollen, laat die ook maar lekker zitten.

De Kymco Super 8 heeft wel een CDI begrenzing/opstaande variobus. Je zou dus eventueel een NCY vario'tje kunnen kopen en je CDI ontgrenzen.
Door die aanpassingen gaat de Super 8 van een maat van mij zo'n 65.
 
Overdrive2 vario, cdi ontgrenzen en goed afstellen ga je windmee 70-75.

Wil je betere acceleratie, dan moet je een grotere cylinder kopen.
 
Als eerste ontgrenzen. (Vario-Ring & CDI)

Je moet dan gaan denken aan een 80cc cillinder.

Malossi 80cc = 190 euro.
Top Perfomances 80cc = 160 euro.
Polini 70cc = 210 euro.

Dan kun je nog een nokkenas erbij kopen.

Malossi nokkenas = 120 euro.
Naraku nokkenas = 70 euro.

Dan als je bovenstaande twee nog niet het gewenste resultaat geven kun je ook nog een andere carburateur nemen.

Let op!!

Alleen in combinatie nemen met een 70/80cc cillinder.

Naraku 24mm = 90 euro.

Verder kun je nog even kijken naar eventueel een andere koppeling en/of variateur.
 
Nee nee nee.. dat zijn ZIP onderdelen. We praten hier over een KYMCO. Dat zijn heel andere onderdelen, en nog goedkoper ook.

Cylinder Honda 80cc 69 euro .... NCY 80cc 79 euro.
Nokkenas NCY T2 69 euro.
Of je koopt meteen een 85cc incl betere kop voor 169 euro.

Zowiezo MOET je een sport vario kopen als je een super8 hebt anders kom je amper boven de 60 uit.


Lees eerst alle 4takt tuning info op revolution70.nl dan krijg je een onverzicht wat de onderdelen doen en wat je nodig hebt.
 
Back
Top