Snelle cdi set, iemand ervaring?

D

Deleted member 68514

Guest
Ik zag deze snelle cdi met sproeiers er bij. Mijn pa wil hem mij cadeau doen.
Nuttig of niet?Screenshot_20191014-172636.pngScreenshot_20191014-172648.png
O ja
Sym Orbit 2 50 cc 4 takt bromscooter 2014 9.000 km

Uiteraard eerst zo afstellen. Maar had vandaag een schuiver, met 6 of 8km per uur!
Me standaard bleef achter een groen buisje in een groen struikje hangen.

Ik lag na een hele vreemde draaiende klap onder mijn scooter met me voeten aan de linkerkant en de rest op mijn borst kast.

Beschadigd ego, en wat EHBO, en gvd veel pijn.
Omdat ik meer bezig ben om t ding op toeren te houden lette ik niet goed op .
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Die past niet op mijn Sym Fiddle 2 nieuwe type motor.
De stekker past bij mij .Mijn huidige CDI is hetzelfde. Ik heb wel t sym blok.

Geloof me degelijk die Sym.
Ik moet morgen terug naar het ziekenhuis. Die sym deed ik zijn ingewanden er terug in en liep best goed. Startte meteen.
 
Met 6 km per uur achter een groene uitstekende pijp blijven haken met mijn standaard.
Groene pijp in groene struikjes.
O ja dat is 1 gewricht.
Heb er nog 3 zo.
Ik weet niet hoe maar mijn voeten staken bij de achterrem die kant onder de scooter door en de rest lag op mijn borst kast.

Onmogelijk om op te staan.
Dus denk deze gebroken, en 1 knie herken ik niet meer terug.
Maar ik ga gemeente aansprakelijk stellen, 6 km per uur, zo hard loopt ik ook.

En de scooter?
Meteen starten.
Maar GVD pijnlijk
 
Dat is inderdaad goed gelukt.
Ik ging wel eens te ver door te bocht waardoor de standaard de scooter lanceerd maar ergens blijven hangen is me nog niet gelukt.
Ziet er vervelened uit, hopelijk word je snel beter.
Hopelijk valt de schade aan je scooter ook mee?
 
Kan zeggen wat je wilt over China scooters maar mijn Orbit is een tank.
Ik bleef aan de linkerkant hangen aan t groene pijpje in de groene struiken en ik lag onder mijn scooter met de gashendel in me ribben.

Reconstructie zou interessant zijn.
Alles aan de kant vd gashendel is beschadigd.
Ik kan me niet inbeelden hoe ik zo geëindigd ben in die positie.
Links blijf ik hangen en ik heb de rechterkant op me liggen.

Helm beschadigd, tja alles is geraakt.
 
Last edited by a moderator:
Nou ik heb een onbegrensde cdi erin. De problemen zijn nu minder, wegrijden is kut, dus luchtfilter en bougie schoonmaken en afstellen op Sparky manier.
65 70 GPS is te halen, maar dan moet ik wel andere rolletjes.

Reed net 55 in de stad.
Ik denk zoals hij nu is, met alle problemen gaat hij buiten de kom 65
 
Nou ik heb een onbegrensde cdi erin. De problemen zijn nu minder, wegrijden is kut, dus luchtfilter en bougie schoonmaken en afstellen op Sparky manier.
65 7p GPS is te halen, maar dan moet ik wel andere rolletjes.

Reed net 55 in de stad.
Ik denk zoals hij nu is, met alle problemen gaat hij buiten de kom 65
Betere snelheid naar mijn mening met een Euro4.
Alleen oppassen voor de grote jongens in de stad met hun bankies :p
 
Mijn scooter is uit 20q4, is toch euro3?

Ik heb er schijnt aan die bankjes. Ik rij lekker uit de kom. Maar omdat hij nu door mij mbv gashendel wordt bijgesteld schiet hij vanaf de 45 GPS weg naar de ?

Eerst afstellen. Heerlijk zo
 
Ow 2014.

Enn nog t ergste, marktplaats scooter.
De aankoop kosten waren te laag. 500eu.
Heb zoveel onderdelen moeten kopen.
Zelf beurt gegeven en zo
Maar spiegels slot, enz enz
Nu de valschade nog
 
Ow 2014.

Enn nog t ergste, marktplaats scooter.
De aankoop kosten waren te laag. 500eu.
Heb zoveel onderdelen moeten kopen.
Zelf beurt gegeven en zo
Maar spiegels slot, enz enz
Nu de valschade nog

Ik had precies hetzelfde met mijn zip en vespa.

Zip voor 500 euro.. en moest alles aan gebueren om m 'normaal' te laten rijden.
Vespa voor 750 euro.. en moest nog in elkaar gezet worden :p
Het reed geen eens. Nu mooie scooters ervoor terug. (Zip is al verkocht)
 
Last edited:
Schade vind ik best meevallen voor een valpartij.
Bedrading kan altijd beter.
Maar hoop dat je snel weer ter been bent en waar zonder problemen erop kan rijden :)
Hoe camoufleer ik de snelle cdi?
Zelf nieuwe stickers maken zoals t verschil in uiterlijk tussen deze en de originele.
Ik ga op mijn gereedschapskist zitten om alles te checken en dan ga ik de top testen.
Mijn acceleratie pomp was eerst uitgeschakeld.
Ik krijg advies om t wel te doen en advies om t niet te doen.

En nergens een duidelijke uitleg. Duidelijk voor mij althans.
Moet ik die platte veer op de Tolbert omhoog tillen bij de kant vd stationair schroef of onderaan?
Ik heb nu alleen nog problemen met t wegrijden, eenmaal rijdende kan ik alles behalve volgas geven.
Ik denk mijn luchtfilter of bougie.

En dan de twijfel over de acceleratie pomp.

Hij liep goed.
Dus wil ik er niet aan de carburateur draaien.
Ik lag trouwens onder de scooter, voeten ene kant de rest op me lichaam
 
En dan de twijfel over de acceleratie pomp.
Niet twijfelen, uitschakelen die handel.
Met het optrekken.. en zeker met het snelle optrekken wordt er EXTRA benzine erin gespoten.. wat dus niet nodig is. De benzine die je al krijgt met het vol gas wegrijden of half gas wegrijden is al genoeg. Dus dat extraatje is dus niet nodig.. dan hapert ie en komt ie voor geen meter naar voren. (Ik heb mijne ook uitgeschakeld. Ik rijd rond de 70 a 75 kmu, met een optrek van een 80cc 2v :p)
 
Back
Top