Sushi180

Member
Hallo ik wil mijn yamaha neos LC (reviseren) maken, ik wil er een snelle 70cc opleggen die lekker snel weg is en 110/120 kan op e.v.t een yasuni R, de scooter zou hooguit 2x per week worden gebruikt en mag wel een tijdje mee gaan, ik vroeg me af wat de snellere cilinders zijn die toch niet te snell slijtage krijgen. Hopelijk kunne je me advies geven budget is rond de 200 voor de cilinder.
 
Advertisement - register to remove this

Athena racing, TP roze top die ik zo op kan noemen met goede prestaties. Beide gaan niet optimaal lopen met de yasuni R omdat het geen hoogtoerige uitlaat is.

Verdiep je eerst wat voor cilinder je wilt, gietijzer of alu. Gebruik de search ook even hier zijn heel veel topics over.
 
Ik zat te denken aan een snelle giet cilinder omdat deze normaal gesproken langer mee gaan, maar giet is normaal wel langzamer als alu. Dus het liefste een snellere gietijzeren cilinder die middeltourig is

Mvg
 
Dat is de TP roze top, ook wel de top performance due plus. Dit is de snelste gietijzeren cilinder die er is af fabriek.

Beste uitlaat hiervoor is de Gianelli shot of top performance nardo. Yas r is wat te laagtoerig voor deze cilinder om het optimale eruit te halen.

Samen met een 19mm carb en goede overbrenging is de 100 op gps wel te halen, mits goed afgesteld. Wil je nog harder dan kom je toch op een aluminium cilinder uit. Vergeet ook je krukas en lagers niet mee te nemen, standaard krukasje vind deze cilinder niet lekker.
 
Inderdaad nieuwe krukass en lagers komen erin krukkas wss top performance en skf lagers persoonlijk goeie ervaring mee.
Ik heb gekeken naar een stage 6 aluminium race cilinder van 220 euro met pen12, dit zou dus een stuk rapper moeten gaan dan giet? En reidt hij ook lekker in combinatie met yasuni r
 
Je bedoelt de stage 6 racing mk2?
Deze ligt af fabriek wat hoger in toerentallen dan de roze top. Voordeel van de stage 6 is dat je nog tuningsmogelijkheden hebt mocht je dat willen in de toekomst.

En nee dit loopt niet lekker op een yasuni R, dan zou ik voor de C16 gaan.
Mocht je echt je R willen houden dan kom je toch op de laagtoerige gietijzeren cilinders zoals DR70
 
R kan je prima runnen met een roze top, voor een pk’tje extra kan je er een city 16 op gooien.

voor de rest precies wat zippie hier zegt, alu cilinder is een mogelijkheid maar is duurder in onderhoud maar als je het daarvoor over hebt kan je dat best doen. Dan moet je er wel een hoogtoerigere pijp erop gooien zoals een c16
 
Een 70DR is wel een aanrader. Misschien niet de aller snelste maar je zult er wel lang plezier van hebben en langzaam is ie echt niet.

Zet je wel een helm op als je gaat racen? Dat zijn levensredders, dat kan ik uit ervaring vertellen.
 
Ja een dr70 lc gaat best aardig maar ik wil echt iets supper snels heb nou een neos met dr70 sito 17,5

Dacht zelf om een dr 70 te laten tunen dat ze dan nog rapper zijn iemand ervaring mee?
 
Ja een dr70 lc gaat best aardig maar ik wil echt iets supper snels heb nou een neos met dr70 sito 17,5

Dacht zelf om een dr 70 te laten tunen dat ze dan nog rapper zijn iemand ervaring mee?
Heeft geen nut, valt weinig tot niks uit een dr70 te halen. Kan je beter een snellere cilinder halen met tuningspotentieel.
 
En je kan het geld maar 1x uitgeven.
Als het tegen valt of je wilt meer ben je held misschien wel 2x kwijt.

Je kan de carters ook nog flowen en poorten voor iets meer vermogen, zou hier wel een cilinder bij nemen waar het waard is om te doen.

Overhaast het niet, en ga lekker vergelijken en wat topics af.
Is soms qat lastige zoeken maar er is echt een hoop info vergaderd over de afgelopen 10 jaar.

Je blok de cilinder het uitlaatje.
Het werkt allemaal in balans met elkaar.
Hoe beter op elkaar afgestemd des te makkelijk het eind afstellen word en meer smiles per miles.
 
Ja daar hebje zeker gelijk in, maar ik twijfel enorm tusse de roze top deu plus en 70cc tpr 2 alu. Roze top is gietijzer dus wss slijtvaster dan de aluminium cilinder. Enige waar ik mee zit is het onderhoud om de hoeveel kilometers kan je de zuiger lagers gaan vervangen bij de alu cilinder.

Gr
 
Ja daar hebje zeker gelijk in, maar ik twijfel enorm tusse de roze top deu plus en 70cc tpr 2 alu. Roze top is gietijzer dus wss slijtvaster dan de aluminium cilinder. Enige waar ik mee zit is het onderhoud om de hoeveel kilometers kan je de zuiger lagers gaan vervangen bij de alu cilinder.

Gr
Dat heb ik je in een recentere topic al proberen uit te leggen.
 
Back
Top