snelheidsprobleem !!!

golfwolf

Well-Known Member
yu
kheb dus een een sprintje tegen een next gedaan met mijn nitro en hij reed even snel ! wat raar is wandt ik rijd met een nitro en die hebben toch een betere vertanding ?nu zal je wel denken dat het aan de setup ligt en dat hij met een betere setup rijd maar is niet zo


mijn setup:
70 polini giet
onsteking vervroegt
doppler krukas
c4lagers
ori spuitstuk
ori membraan
17.5 dellortho ( sproeier 98 )
bidalot s2 uitlaat ( gelijk aan yasuni R )
malossi mhr vario ( V-snaar komt niet tot boven )
ori V-snaar
en hebo koppeling


zijn setup:
dr 70 (uitlaatpoort bewerkt)
onsteking vervroegt
carenzi krukas
c4 lagers
ori spuitstuk
ori membraan
19 dellortho (sproeier rond de 102 dacht ik )
polini for race
malossi mhr vario ( riem komt mooi boven bij hem )
polini extra breede riem
ori koppeling


in optrekken van 0 to 40 ben ik en moet hij volgen maar van 40 tot 70 a 80 haalt hij mij in en dan rijden we tesamen naar top
hoe komt het dat hij even snel gaat als ik terwijl ik vind dat mijn setup toch 10 km/u sneller zou mogen gaan ??? ik rijd nu ongeveer 85 a 90
 
Advertisement - register to remove this

het komt dat hij jou in haald doordat jou v-snaar niet helemaal de vario uitloopt..
Trek ff een streep op de vario met een stift "brede streep van ong halve cm" Lkkr dik :p
vanaf de vario bus naar het uiteinde van de vario "bovenin" en doe dit wel offcourse aan de kant van de v-snaar.
Ga dan nog een keer rijden doordat je v-snaar over de vario loopt haald die als het goed is de stift laag zover hij komt eraf..
Aan de hand daarvan kan je zien hoever je de vario in Top nog uit kan lopen..
Dit moet je samen met de gegeven van de bougie en en rollen/trekveren/drukveer uitvogelen... "maar voornamelijk je rollers"

Kan je e.v.t wat info geven welke kleur je bougie is en wat pcies je afstelling is.. "drukveer,trekveren ed"
 
ik snap ten eerste niet waarom je de ontsteking vervroegt....

mja , een polini met s2 of een dr70cc tuned met for race....

en dan nog , als die van jou niet snel genoeg is dan moet je m sneller maken , simpel...

om daar nou een topic over te maken (dat je hebt verloren van iemand) :rolleyes:
 
melf #50 said:
ik snap ten eerste niet waarom je de ontsteking vervroegt....

mja , een polini met s2 of een dr70cc tuned met for race....

en dan nog , als die van jou niet snel genoeg is dan moet je m sneller maken , simpel...

om daar nou een topic over te maken (dat je hebt verloren van iemand) :rolleyes:

Ben het met melf eens ;) maar die gast met die andere setup heeft een 19 mm en een getunede DR, opzich wel logisch dat hij harder gaat......
Maaar.... het hangt ook van je afstel kunsten af.
 
Ik weet 1 ding.


Draai die onsteking lekker terug, kost je alleen maar bougies en op top ga je er alleen maar langzamer van.

Een onsteking moet onderin wel vervroegen en op top juist net niet verlaten, net op het randje zeg maar.


Mja, verder is et een kwestie van afstellen.
 
nee....

de enigste manier om te testen hoe je ontsteking exact moet staan is met een afstellamp..

maar normaal gesproken is de std stand het beste , als je nu de otsteking gaat verdraaien zonder enig idee hoe die nou werkelijk staat dan ga je helemaal moeilijk doen , zeker als ie op de std stand gewoon goed staat.
 
ja ik snap het maar is er dan snelheidwinst mee te halen ???
zou er iemand eens een foto willen sturen van een ori onsteking op een nitro of aeroxzodat ik een idee heb hoe ze moet staan !!
dat vermakkelijkt het een beetje
 
nee maar de grondplaat van spirit en nitro zijn verschillend
ze zijn hetzelfde maar enkel die gaten staan anders dan zou ik een ander gat boren om het op te lossen
maar da zwart moet dus op de plaats komen van die rode streep ?
 
De dag dat een mina verticaal AC even goed rjid met zelfde setup als mina horizontaal LC is er toch een groot probleem geweest??
Je hebt wss gewoon een zeer slecht afgestelde scooter terwijl hij perfect afgesteld is.
Leer afstellen of laat het doen want het is normaal niet mogelijk dat hij je kan bijhouden.
 
ik weet het ma kga eerst zien dat mijn ontsteking goed staat
dusja mijn vraag is of er iemand eens een site of foto kan posten waar een origine onsteking op een blok staat zodat ik de mijn juist hetzelfde kan zette
 
Back
Top