snelheidsmeter werkt niet

trucker ed

Well-Known Member
hallo
ik had een vraagje ik heb een kreidler floret RMC G50 UIT 2008 mijn km teller werkt wel maar mijn snelheidsmeter niet
ik heb hem er verleden week afgehad bij het ontkoppelen viel hij terug van 65 naar 0 en als ik een inbus in de km kabel ingang steek
en er mee draai beweegt die snelheidsmeternaald wel ligt dit aan snelheidsmeter of de kabel of zou de aangever niet goed zijn ik hoop op jullie hulp bij deze ik heb er verder weinig verstand van
groet Eddy
 
Advertisement - register to remove this

Het zou kunnen zijn dat de meenemer zelf (is dat ding bij je voorwiel die ervoor zorgt dat de kabel gaat ronddraaien op het moment dat je voorwiel draait) slipt of dat de kabel slipt in de bus van de meenemer of dat de bus aan de km-teller/snelheidsmeter zijde slipt.

Hierdoor kan de kabel misschien wel langzaam meegenomen worden echter te weinig om de snelheidsmeter iets te laten aanwijzen.
De km-teller zal dan wel langzaam tellen echter kloppen doet deze dan ook niet.

Koppel de kabel bij de cockpit gewoon eens los en terwijl je aan het voorwiel draait probeer je het einde aan de cockpit zijde tegen te houden.
Lukt dit, slipt de meenemer of de kabel in de bus bij de meenemer of is de kabel binnenin gebroken.
Lukt dit niet is in ieder geval de meenemer en de pasbus van de km-teller kabel aan de meenemer zijde in orde en zou het nog kunnen zijn dat de km-tellerkabel pasbus slipt in de bus van de snelheidsmeter/km-teller.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk was.
 
Back
Top