Snelheidsmeter Piaggio Zip 2019 blijft hangen op 25 km terwijl ik 50 rijd

jordy_19

New Member
Mijn snelheidsmeter op mijn Piaggio Zip 2019 Iget ging gister onder het rijden opeens van 50 naar 25 en bleef daar hangen zonder dat ik snelheid verloor, hij gaat ook niet weer omhoog op de teller
Maar de kilometer stand teller die loopt nog wel gewoon op dus ik snap niet wat hier aan de hand kan zijn zo opeens.
Iemand raad of tips hiermee??
 
Advertisement - register to remove this

Mijn snelheidsmeter op mijn Piaggio Zip 2019 Iget ging gister onder het rijden opeens van 50 naar 25 en bleef daar hangen zonder dat ik snelheid verloor, hij gaat ook niet weer omhoog op de teller
Maar de kilometer stand teller die loopt nog wel gewoon op dus ik snap niet wat hier aan de hand kan zijn zo opeens.
Iemand raad of tips hiermee??
je kabelaandrijving op je wiel eraf halen en smeren , of eventueel vervangen
 
Voordat ik dit kon proberen is me kilometerteller er al helemaal mee gestopt nu staat die op 0 en telt ook geen kilometers meer maar als ik de kabel losmaak van de aandrijving en terug stop der in dan doet die het heel even en kapt die er weer mee
 
Kan zijn dat het mechanisme waar de kabel ingaat stuk is of de kabel zelf is stuk. In het ergste geval is de cockpit stuk maar dat denk ik niet. Is de kabel niet gewoon versleten op het uiteinde waardoor ie niet goed meer aangrijpt?
 
Kan zijn dat het mechanisme waar de kabel ingaat stuk is of de kabel zelf is stuk. In het ergste geval is de cockpit stuk maar dat denk ik niet. Is de kabel niet gewoon versleten op het uiteinde waardoor ie niet goed meer aangrijpt?
meestal is het met de snelheidskabels. of hij doet het wel of hij doet het niet. ik denk dat het eerder in het aandrijf mechanisme ligt
 
Ik ging net weer stukje rijden en nu zit er een heel klein beetje beweging in soms, maar gaat echt niet harder dan 10 op de teller en de kilometers telt die ook weer bij dus denk zelf ook dat het aan de aandrijf ligt
 
kabel wellicht krom, had ik ook, ging volgens me teller niet harder dan 40km daar bleef ie op hangen, bleek me kabel krom te zijn was ie van ondere open gescheurt
 
Ik heb het opgelost, het was de kabel de cockpit en aandrijver werkte gewoon, heb nieuwe originele kabel besteld voor 10€ en hij loopt weer naar behoren:)
 
Back
Top