Snelheidsmeter doet het niet ?

Martijntje

New Member
Hallo,

Ik heb een aprilia sr50r carb. Versie bj 2008. Had recent problemen met mijn spanning en heeft mijn dashboard het begeven. Alle spanning is weer in orde en heb ik een nieuw dashboard erin gezet. Alles werkt alleen werkt mijn snelheidsmeter niet?
Ik heb een elektronische snelheidsmeter. Iemand suggesties? Hij heeft t altijd gedaan voorheen.

Hoor het graag
 
Advertisement - register to remove this

Martijntje,

doet je km-teller het wel?

Zo nee, kan het ook nog de elektronische snelheidssensor zijn, vooral als iets met de spanning gebeurd is.
 
Last edited:
Ik heb net mijn post aangepast lees deze even opnieuw.
De snelheidssensor krijgt zijn voedingspanning ook uit de cockpit, als hier iets mee gebeurd is kan het zijn dat deze sensor ook de geest gegeven heeft.

Wil je deze testen dan moet je het volgende meten:

Tussen de groene en de grijs/witte draad moet je een continue spanning meten.
Tussen de grijs/witte en de blauw/oranje draad moet je pulsjes meten als je het wiel rond draait.
 
Last edited:
Ik heb net mijn post aangepast lees deze even opnieuw.
De snelheidssensor krijgt zijn voedingspanning ook uit de cockpit, als hier iets mee gebeurd is kan het zijn dat deze sensor ook de geest gegeven heeft.

Wil je deze testen dan moet je het volgende meten:

Tussen de groene en de grijs/witte draad moet je een continue spanning meten.
Tussen de grijs/witte en de blauw/oranje draad moet je pulsjes meten als je het wiel rond draait.

Is dat mogelijk? Zit namelijk een kabelboom voor die uitmond in de adapter die weer in mn dashboard gaat, ik weet dus niet waar ik kan doormeten
 
Back
Top