Snelheids en brandstofmeter werkt ineens niet meer?

ex0dus

Well-Known Member
Ik had wat problemen met het aansluiten van mijn uitlaat, die tapeindes waren kapot.

Nu is dat allemaal gemaakt, maar nu werkt ineens mijn snelheids en brandstofmeter niet meer.

Zit er iets in de buurt van de uitlaat wat hier mee te maken kan hebben?

De brandstofmeter, uit hoeveel draden bestaat dat? Zijn dat slechts twee draden die vanaf de brandstoftank naar de "cockpit" gaan?

Alle verlichting werkt wel.
 
Advertisement - register to remove this

Denk niet dat dat wat met elkaar te maken heeft. Haal je stuurkappen / cockpit even los en kijk of de stekkertjes nog wel aangesloten zitten. Zoja draai dan de kmteller kabel uit je cockpit en geef een draai aan je voorwiel en kijk of het uiteinde van de kabel (Wat je net hebt losgehaald) draait of niet. In elk geval zal dit niet iets met elkaar te maken hebben, benzine meeter is electrische en kmteller kabel is mechanisch dus ja.. tenzij jij een digitale teller hebt
 
Er is wel gelast ja. Maar ik neem aan dat hiervoor eerst de cilinder er af geweest is.
Volgens de bon zijn er ook een aantal pakkingen vervangen, dus ik neem aan van wel...

Het is een teller met een kabel er aan. Het is wel typisch dat het nu beide niet meer werkt...
 
Rara, maar het werkt ineens allemaal weer... Toch vreemd natuurlijk.

/edit
Vreemd, maar nu werken ze beide ineens niet meer...
 
Last edited:
kortsluiting , terug gaan en eisen dat ze het repareren ze hebben een stomme fout gemaakt
teller met kabel wil niet zeggen dat het geen digi is, heb je een anologe ( met wijzer zonder schermpje ) of een digitale (schermpje met nummers)
 
Gewoon analoog, met zo'n dikke kabel.
Ik heb die kabel in elk geval opnieuw ingevet en opnieuw vast gezet.

De brandstof meter blijkt het nu wel te doen. Hij geeft wel aan dat hij bijna leeg is, alhoewel op het oog de tank vrijwel vol is (pas getankt en amper mee gereden), dus wellicht dat die vlotter gewoon niet goed is.

Voor dat ik hem liet maken heb ik er ook niet veel meer dan 2 km mee gereden, dus misschien dat het eerder ook niet helemaal lekker werkte.
 
Ik heb de bekabeling eens bekeken, maar ziet er allemaal netjes uit. Heb het schoongemaakt met contact spray, maar helaas geen verschil.

Wel was er één draadje niet aangesloten, en ik heb ook geen idee waarvan deze is. Als ik hem in een connector stop die ook los ligt, merk ik geen verschil...
Ook hangt er een los connector blok voorin, waar deze voor dient weet ik niet, er is niks om hem op aan te sluiten.

De vlotter zelf die werkt wel (gaat op en neer), dus dat is het probleem ook niet.

Er zit voorin de kuip een wit blokje wat warm word, waar dient deze voor? Hier zitten 2 zwarte draden op, ik denk dat dit een massapunt is.

Verder zitten er nog een hoop andere kabels/blokjes voorin de kuip. Als ik hier iets van lostrekt start en werkt de scooter ook nog, ik heb dus werkelijk geen idee waarvoor het allemaal dient.

De tellerkabel die draait wel als het wiel draait, dus dat is het probleem ook niet...

/edit
Ik heb inmiddels ook de draden van de tank doorverbonden, maar de meter doet nog steeds niks...
Ondertussen werkt de electrische start en knipperlichten ook niet meer, als ik de scooter op contact zet...
Als ik de scooter kickstart dan werkt het wel... Kan het zijn dat de accu gewoon leeg is?
Als de motor loopt, dan knippert het knipperlicht niet echt lekker, en de toeter geeft maar een net wel/niet geluid...

Helaas had ik de multimeter dus nodig, en je ziet het, elke keer als je hem nodig hebt, is de batterij leeg! :D

/edit2
Het niet starten was de zekering, die was door... Er zit nu een oude roestige zekering tussen... Maar het werk in elk geval.
Behalve de brandstofmeter, die doet nog steeds niks...
 
Last edited:
Niemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Onder aan de brandstofmeter (de tellerunit), zitten 3 draadjes, zwart, blauw en groen...
Hoe kan ik testen of die meter uberhaupt wel werkt?
Hij heeft het wel ooit gedaan... En alhoewel ik er amper op gereden had, werkt het niet tot nauwelijks meer sinds dat ze die schroefdraad van de cilinder gemaakt hebben.

De cilinder is er wel afgeweest om te lassen, want er zitten ook nieuwe pakkingen etc. op.
 
Tja testen... heb je geen vriend oid met een aerox welke een sport stuurtje heeft en dus geen teller nodig heeft? Waar woon je ergens?
 
Op dit moment werkt het weer. Ik heb de tellerunit uit elkaar geschroeft, de brandstofmeter deed het toen ineens weer... Ik heb het ingespoten met contactspray, dus of het blijft werken weet ik niet.

De teller kabel die draaide gewoon, met een boormachine ging de teller zelf ook draaien...
Maar die veer die er in zat die was gaar, er gebeurde dus weinig.

Ik heb bij een onderdelenboer een andere tellerklok gehaald (het tellerwerk), en nu werkt het weer prima...
 
Back
Top