Snelheid verlies van vervanging boegie

Arthur2707

New Member
Ik heb de boegie vervangen van mijn zip 4t v2 maar daarna ben ik van 70 kmph naar 52 gezakt hoe kan dit. Met de boegie erin draaien ging wel redelijk stroef.

Km stand 6700km
Jaar 2016

Onderste foto's zijn van de boegie
 

Attachments

  • IMG-20201217-WA0023.jpg
    IMG-20201217-WA0023.jpg
    170.2 KB · Views: 16
  • IMG-20201217-WA0022.jpg
    IMG-20201217-WA0022.jpg
    254 KB · Views: 10
  • IMG-20201213-WA0001.jpeg
    IMG-20201213-WA0001.jpeg
    194.4 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Arthur2707

New Member
Had je hier eerder niet ook al last van?
Nee ik had hem gekocht en 2k gereden en daarna boegie vervangen ging redelijk moeilijk en daarna verlies in snelheid.
Post automatically merged:

Kon je hem met de hand erin draaien?
Als je dit zo zegt denk ik dat je wat compressieverlies hebt langs je bougie.
Nee niet met de hand dat was echt niet mogelijk zou het dan kunnen zijn dat mijn kop naar de klote is?
 

simsa

Well-Known Member
Ah omdat je laatst al een topic had met hetzelfde probleem:
 

Attachments

  • Screenshot_20201217_211738_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20201217_211738_com.android.chrome.jpg
    82.2 KB · Views: 14

Bulldog

Well-Known Member
Je hebt het hierover al in een ander topic gehad:
 

simsa

Well-Known Member
Eerder is volgens mij ook al gemeld dat je gewoon even een compressie meter erop moet zetten. Voor een goed functionerende scooter heb je een juiste toevoer van smering/vonk en compressie nodig.
 

Arthur2707

New Member
Eerder is volgens mij ook al gemeld dat je gewoon even een compressie meter erop moet zetten. Voor een goed functionerende scooter heb je een juiste toevoer van smering/vonk en compressie nodig.
Oh ja thx maar het draad van mijn kop waar de boegie in gaat zou dus ook gewoon slecht kunnen zijn
 

simsa

Well-Known Member
Oh ja thx maar het draad van mijn kop waar de boegie in gaat zou dus ook gewoon slecht kunnen zijn
Kan wel maar lijkt me sterk. Zelf zou ik alles gaan vervangen wat ik denk dat nodig is wat je pakt met een kleine beurt. Ook zou ik carb schoonmaken en daarna verder kijken.
 
Last edited:

Hap

Active Member
Bij een wat uitgebreidere kompressie meter set zit ook een draad-tap voor de bougie, die er even in draaien (met de kop eraf i.v.m. metaal resten) dan de bougie met minimaal koper-vet er met de hand indraaien, dan de bougie sleutel pas gebruiken.
 

rank1

Active Member
typisch nieuwe bougies.door dat ringetje ff wat strakker indraaien totdat t goed zit.ik weet bij 4t en ditech ook kom je moeilijk bij de bougie.tja slechte ontwerp.de motor verliest nu vermogen omdat de bougie niet genoeg ingedraait is.
 
Advertisement - register to remove this
Top