Snelheid teller versus gps

Doriann

New Member
Hallo,

Ik heb onlangs 2dehands een sym crox 50 uit 2019 gekocht. Na het testen rijdt hij op de teller max 48 km/h en op gps 41 km/h, is zo'n groot verschil normaal? In België zou ik in principe tot 53 km/h mogen rijden zonder een boete te hebben (je mag 45 km/h met een correctie van 8, dus in het echt max 53), wat zijn de manieren/is de beste manier om dit type scooter tot net onder deze snelheid te kunnen opvoeren? Ik zou dus 12 km/h sneller mogen gaan en zou dit dus ook graag doen :) . Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat deze Crox al een Euro4 blokje heeft, deze heeft geen CDI maar een D'ellorto ECS CLC.
Deze kun je onbegrensd kopen maar ook laten herprogrammeren zo kun je hem beter tot aan de gewenste snelheid krijgen.
Verder denk ik dat het verwijderen van de varioring niet veel effect heeft bij deze blokjes.

shopping
 
Ik denk dat deze Crox al een Euro4 blokje heeft, deze heeft geen CDI maar een D'ellorto ECS CLC.
Deze kun je onbegrensd kopen maar ook laten herprogrammeren zo kun je hem beter tot aan de gewenste snelheid krijgen.
Verder denk ik dat het verwijderen van de varioring niet veel effect heeft bij deze blokjes.

shopping
Kan je dat herprogrammeren zelf zonder veel kennis?
Post automatically merged:

Ik zou wel niet onbegrensd willen voor als ze me op rollen zetten.
 
Hiervoor moet je een speciaal software programma hebben en speciale hardware om dit te doen.
De laatste keer dat ik dit gecontroleerd heb koste dit alles iets van ongeveer 175 a 185 Euro.
Als je dit zelf wilt doen moet je toch wel weten wat je doet dus beter niet zelf aan beginnen.

Voor 1/3 van de prijs laat je dit doen door iemand met verstand van zake.
 
Als je die kennis wilt opdoen en de benodigde soft- en hardware wil kopen kan je het zelf doen. Het is volgens mij niet heel duur voor chinese scooters om het te laten doen.
Maar weet je zeker dat het om een injectie model gaat?
 
Of het een CDI model of een ECU/ECS model is zie je normaliter aan de cockpit.
Een CDI model heeft geen motormanagement lampje in zijn cockpit.
Dit motormanagement lampje is een oranje lampje met een icoontje van een motorblok.
 
Of het een CDI model of een ECU/ECS model is zie je normaliter aan de cockpit.
Een CDI model heeft geen motormanagement lampje in zijn cockpit.
Dit motormanagement lampje is een oranje lampje met een icoontje van een motorblok.
20210718_183844.jpg
Post automatically merged:

20210718_184032.jpg
Post automatically merged:

20210718_183844.jpg
Post automatically merged:


20210718_184032.jpg
Icoontje rechtsonder is van de grootlichten.
 
Jij hebt geen CDI, op de foto bij de gele pijl is je motormanagementlampje.
Onder je buddy, in het opberg vak tref je waarschijnlijk ook een sticker aan met de foutcodes die dit lampje kan weergeven.

cockpit sym crox.jpg
 
Ik denk dat deze Crox al een Euro4 blokje heeft, deze heeft geen CDI maar een D'ellorto ECS CLC.
Deze kun je onbegrensd kopen maar ook laten herprogrammeren zo kun je hem beter tot aan de gewenste snelheid krijgen.
Verder denk ik dat het verwijderen van de varioring niet veel effect heeft bij deze blokjes.

shopping
Zou het verwijderen van de varioring geen effect hebben of maar een klein beetje? Want voor een paar km/h sneller vind ik het al waard. In België zijn ze redelijk streng en kan je best niet te veel boven de 45 km/h op gps zitten.
 
Volgens mij heeft dit weinig effect, sterker nog ik denk ergens gelezen te hebben dat de scooter dan slechter liep.
Voor plusminus 60 Euro programmeren ze deze ECS CLC naar de door jouw gewenste snelheid.
Dus wil jij max 53, dan kan dit.
 
Volgens mij heeft dit weinig effect, sterker nog ik denk ergens gelezen te hebben dat de scooter dan slechter liep.
Voor plusminus 60 Euro programmeren ze deze ECS CLC naar de door jouw gewenste snelheid.
Dus wil jij max 53, dan kan dit.
Bedankt! Ik heb al 2 zaken gecontacteerd, maar daar doen ze dit niet. Ik zal nog wat verder zoeken dan :)
 
Back
Top