snelheid SYM

roykeboy

Member
Hoi allemaal,

Ik zit er over na te denken om bij een volgende beurt de vario ring van mijn sym fiddle 2 euro4 bromscooter te laten verwijderen iemand enig idee hoe hard hij dan op de gps zou gaan?

lijkt mij relaxter rijden zonder ring
 
Advertisement - register to remove this

Die zal dan nog geen 5kmh sneller lopen.
Die modellen zijn begrenst in de ECU.
Je moet naar een scooterzaak die de ECU kan aanpassen.
Ik ben toen naar deze zaak geweest alleen met de ECU:

Je kan er ook een afspraak maken met de scooter
 
dan denk ik dat ik hem mooi in de software begrenst houd! hoef ik ook niet te wokken zijn tenminste wel alle mechanische begrenzingen eruit

thx voor je antwoord je hebt dezelfde scooter aan je profiel foto te zien!
 
dan denk ik dat ik hem mooi in de software begrenst houd! hoef ik ook niet te wokken zijn tenminste wel alle mechanische begrenzingen eruit

thx voor je antwoord je hebt dezelfde scooter aan je profiel foto te zien!
Mechanische begrenzing heeft ie niet.
Hij loopt nu lekker 36kmh.
En dat voor 60 Euro en de rit ernaar toe.
 
Die zal dan nog geen 5kmh sneller lopen.
Die modellen zijn begrenst in de ECU.
Je moet naar een scooterzaak die de ECU kan aanpassen.
Ik ben toen naar deze zaak geweest alleen met de ECU:

Je kan er ook een afspraak maken met de scooter
Verder is na de aanpassing vd ECU, en de bijbehorende verbeteringen, elke 5 km per uur duurder dan (ik in ieder geval wel) dan je verwacht vd 4 takt motor.

Ik hoop dat je t advies opvolgt van bulldog.
 
oh ik heb een brom en heb in het begin al 75 euro betaald voor het aanpassen tot 54km tijdens het rijden krijg ik hey idee dat er een varioring inzit
 
Ik heb het in de garantie gewoon laten doen.
Heb hem daar ook niet gekocht.
Heb al genoeg eraan gedaan.
Maar dat is een risico, ik heb het gewaagd.
 
Ik heb het in de garantie gewoon laten doen.
Heb hem daar ook niet gekocht.
Heb al genoeg eraan gedaan.
Maar dat is een risico, ik heb het gewaagd.
Ik zeg t voor de laatste keer, elke keer als ik topic over 4 takt lees, ben ik blij nu weer 2 takt te rijden. Ik kies nu ook forums met 2 takt.
Ik heb bijna medelijden met 4 takt eigenaars. Terwijl ik een 20 jaar oude Viva rij
 
haha Bram 4takt bevalt mij nog altijd prima hoor 1op50 haal ik er mee en om rustig mee te touren is het prima.

was mij vooral te doen om een prettig geluid uit mijn blokje te krijg, dat hij niet lawaai gaat maken door een varioring
 
haha Bram 4takt bevalt mij nog altijd prima hoor 1op50 haal ik er mee en om rustig mee te touren is het prima.

was mij vooral te doen om een prettig geluid uit mijn blokje te krijg, dat hij niet lawaai gaat maken door een varioring
Ow kom ik aan met 1:26
 
@Bulldog Ik heb de site in je link gevolgd.
Op hun site staat dat ze de snelheid kunnen aanpassen naar 56km/u.
Weet je ook of dit teller snelheid is op gps snelheid?

Is het voor brom altijd 56km of kan ik ook vragen voor 54? Ik wil graag op safe spelen ivm rollenbank. Na correctie (-5km) kom ik het liefst uit op zo'n 48km/u.

Het is voor een Fiddle 2 van 2021
 
Nee hun hadden mij in de ECU 50km/h gezet.(ben ik pas achter gekomen)
Ik moest zelf de varioring plaatsen van 4mm.
Dus als ik hem eruit had gelaten de varioring of een iets smallere erin had gedaan had hij sneller gelopen.
Hun hadden gezegt, zet de 4mm ring erin en hij loopt 35 á 36.
Maar niet erbij gezegd dat ze de snelheid op 50 hadden gezet.
Ik ben nu ook in het bezit van de software en alles, dus toen zag ik dat ze er 50 ingezet hadden.
 
Ze zetten hem in de ECU iets hoger, dan stellen ze hem of met de ring op 56 als jij dat wilt.
Anders komt de begrenzing in.
Of ze zetten die ook uit, dan stottert hij ook niet als je harder gaat op een weg die ineens bergaf gaat.
Had ik eerst ook, ging hij stotteren, heb ik zelf de begrenzing uitgezet en geen last meer van.
 
Back
Top