Snelheid neemt sterk af bij volgas.

Remco_01

Met een boot wat meer ervaring
Hoi leden,

Ik heb een kymco agility 50cc uit 2009 met 36000 km op de teller.
Ik heb 4000 km terug de zuigerveren vervangen en de kop vernieuwd omdat daar een scheur in zat.
In de zomer heb ik er heerlijk op gereden alleen sinds een maand heb ik het volgende problemen in het begin van mijn rit:
Als ik in de ochten weg rijd kan ik pas na ongeveer 10 a 15 minuten volgas (niet gek met een koude motor) maar het probleem is dat tijdens die periode de snelheid af neemt tot dat hij vanzelf uitvalt. Ikzelf dacht gelijk ah te arm, dus ben van sproeier 88 (ik weet al erg fors) naat 94 (m4 in een cvk kiehin 19mm). Het gekke is alleen het maakt geen verschil.
Ik heb dus ook 84 geprobeerd en dat functioneerd aanzienlijk slechter. Ik wil dus verder kijken dan de carburateur aangezien het me sterk lijkt dat het daar aan ligt. Ik vroeg me af waardoor zal dit probleem nogmeer komen en hoop door jullie wijzer te worden.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een 85 in een gy6 50 cc blok waar hij het beste mee rijdt , dus je zit in de buurt , heb je ook je carb al eens afesteld met de mengsel schroef ? Is de benz toevoer in orde en benz filter schoon?
 
Ik heb een 85 in een gy6 50 cc blok waar hij het beste mee rijdt , dus je zit in de buurt , heb je ook je carb al eens afesteld met de mengsel schroef ? Is de benz toevoer in orde en benz filter schoon?
Ik heb die kiehin er nieuw opgezet als test en deze afgesteld, ben net mee naar school gegaan en rijdt perfect behalve het begin dan. Was ik vergeten te vermelden.

Over toevoer:
Ik heb carb aanvoer met filter in een bekertje laten lopen tijdens het rondrondselen en dit loopt flink door zat zo vol, dus denk niet dat het daaraan ligt.

Edit: filter is 2000km oud
 
Last edited:
Veel te grote sproeiers.
Dit moet welhaast valse lucht zijn.
Daar kom ik weer ..... check de isolator tussen carb. en kop.
Die is van een soort bakeliet, en vertoont makkelijk scheurtjes en er breekt nog wel eens een stukje af.
Bij twijfel gewoon vervangen, incl. O-ring (die moet naar beneden), kost maar een paar euro.
Daarna plunjer in de carburateur checken op scheurtjes. (komt bijna niet voor, maar met 36000 km weet je het maar nooit )
beginnen met sproeier 82 met de luchtschroef (vervang daar ook meteen net rubberen o-ringetje van) op 2 slagen.
Luchtfilter vervangen, dan is de ademhaling op orde.

Edit: Ik lees net dat je een nieuwe carb gebruikt, dus die plunjer moet je vergeten.
 
Veel te grote sproeiers.
Dit moet welhaast valse lucht zijn.
Daar kom ik weer ..... check de isolator tussen carb. en kop.
Die is van een soort bakeliet, en vertoont makkelijk scheurtjes en er breekt nog wel eens een stukje af.
Bij twijfel gewoon vervangen, incl. O-ring (die moet naar beneden), kost maar een paar euro.
Daarna plunjer in de carburateur checken op scheurtjes. (komt bijna niet voor, maar met 36000 km weet je het maar nooit )
beginnen met sproeier 82 met de luchtschroef (vervang daar ook meteen net rubberen o-ringetje van) op 2 slagen.
Luchtfilter vervangen, dan is de ademhaling op orde.

Edit: Ik lees net dat je een nieuwe carb gebruikt, dus die plunjer moet je vergeten.
Had daar ook al aan gedacht, heb het spruitstuk (rubber) geinspecteerd en daar geen scheurtjes in gevonden, rubber ringetje vervangen en met rem reiniger flink eromheen gespoten merkte niks.

Zal vanmiddag hem er nog maar eens even af halen voor een 2e inspectie.
 
In dat geval durf ik er bijna vergif op in te nemen dat de kleppen te strak staan.
Afstellen op 0,05 in en 0,10 uit. How to vind je op YouTube.
 
In dat geval durf ik er bijna vergif op in te nemen dat de kleppen te strak staan.
Afstellen op 0,05 in en 0,10 uit. How to vind je op YouTube.
Ik had kleppen gesteld volgens de handleiding van lbd8 kymco handleiding. 0.04 en 0.04 in en uit. Zal 0.05 en 0.10 in en uit vanmiddag proberen, vervolg hierop volgt vanmiddag/vanavond.
 
In dat geval durf ik er bijna vergif op in te nemen dat de kleppen te strak staan.
Afstellen op 0,05 in en 0,10 uit. How to vind je op YouTube.
Dit heeft enorm geholpen met koud starten!
Dank je!

Het snelheid verminderen bij volgas hield ik nog wel. Ik ben dus naar handleidingen gaan kijken en zag dat er een pijpje met een versmalling op de ingang van de luchtdoos hoort, die had ik niet meer... dus had er een tapje een klein stukje overheen gedaan en het probleem was weg. Dit nu permanenter met een sok gedaan en kan eindelijk een sproeier 78 gebruiken
 
als dit ding ook een CVK membraan-gasschuif met sproeiernaald heeft: heb je dìe al eens bekeken?
mijn membraan was wat kreukelig, maar wat erger was: de gasschuif had vreetsporen van het blijven hangen in de schacht van de carburateur! die een keer weggepoetst valt er weer mee te rijden! mits niet te lang stilgestaan start ie met 4 omwentelingen elektrisch, warm nog sneller.
 
Back
Top