Snel vraagje

nu3t

Member
Hallo,

Ik heb een kort vraagje,

Mijn scooter loopt koud erg slecht en gaat de eerste 10 minuten niet harder dan 15 km/u. Als ie eenmaal warm is gaat ie als een trein maar daarnaast zuipt hij vet veel brandstof.. Half uur rijden en halve tank leeg?? (is ook 70cc maar dit is wel erg veel)

Kleinere sproeier in doen?


Bedankt,
nu3t
 
Advertisement - register to remove this

Hij krijgt in ieder geval te veel benzine dan, dat is duidelijk.

Maaaarrr.. wat voor scooter heb je, welke sproeier zit er nu in, is die opeens slecht gaan lopen, sinds de 70cc?
 
Last edited:
Sorry! Het gaat over een Piaggio Typhhoon uit 2009. Na het monteren van de 70cc moest ik hem natuurlijk opnieuw afstellen. Ik had eerst sproeier 90 maar daar verzoop hij volledig op. 84 nog steeds en 80 loopt hij al redelijk maar heb ik de problemen die ik hiervoor had opgenoemd. Sproeier 80 zit er nu in.
 
Wat voor luchtfilter zit er op, is het element schoon en staat de luchtschroef goed afgesteld? Mogelijk krijgt die dan te weinig lucht.
Luchtschroef 1.5 slag open gedraaid en daarna stationair afgesteld. Luchtfilter origineel, element zelf laatst schoongemaakt en ingeolied.
Post automatically merged:

Luchtschroef 1.5 slag open gedraaid en daarna stationair afgesteld. Luchtfilter origineel, element zelf laatst schoongemaakt en ingeolied.
Hij rookt ook erg veel, maar er zit nu al best een relatief kleine sproeier in voor een 70cc.. Moet ik opnieuw gaan spelen met de luchtstelschroef?
 
Luchtschroef 1.5 slag open gedraaid en daarna stationair afgesteld. Luchtfilter origineel, element zelf laatst schoongemaakt en ingeolied.
Post automatically merged:


Hij rookt ook erg veel, maar er zit nu al best een relatief kleine sproeier in voor een 70cc.. Moet ik opnieuw gaan spelen met de luchtstelschroef?
Als je je luchtschroef volledig open zet, rijdt ie miss al wat lekkerder omdat ie duidelijk meer lucht nodig heeft.
 
Heeft hij dan ook een grotere sproeier nodig daarna?
Nee, het probleem lijkt nu juist een te grote sproeier te zijn. Daarom moet je hem meer lucht zien te geven, en dat kan tot bepaalde maten door de luchtschroef open te draaien. Maar verwacht geen wonderen, dit helpt alleen als je sproeier net ietsjes te groot is.
 
Nee, het probleem lijkt nu juist een te grote sproeier te zijn. Daarom moet je hem meer lucht zien te geven, en dat kan tot bepaalde maten door de luchtschroef open te draaien. Maar verwacht geen wonderen, dit helpt alleen als je sproeier net ietsjes te groot is.
Dus alsnog een kleinere sproeier er in doen, en spelen met de luchtstelschroef?
 
Dus alsnog een kleinere sproeier er in doen, en spelen met de luchtstelschroef?
Ik zou eerst spelen met de luchtschroef, en als dat niet werkt. Dan pas een kleinere sproeier. Het is altijd handig om eerste de gratis optie als eerste te proberen, als deze werkt. Hoef je uiteindelijk niets uit te geven. En als het niet werkt, pas geld uitgeven.
 
Dus alsnog een kleinere sproeier er in doen, en spelen met de luchtstelschroef?

Nee, eerst de luchtschroef proberen uit te draaien, met een halve slag per keer, kijken hoe de motor daar op reageert wanneer die WARM stationair draait. Als je merkt dat de scooter beter gaat lopen naarmate die meer lucht krijgt dan weet je dat de lucht/benzine verhouding verkeerd is en kan je daarna een kleinere sproeier gaan monteren. Eerst dus enkel met de luchtschroef testen wat die doet..
Post automatically merged:

Ik zou eerst spelen met de luchtschroef, en als dat niet werkt. Dan pas een kleinere sproeier. Het is altijd handig om eerste de gratis optie als eerste te proberen, als deze werkt. Hoef je uiteindelijk niets uit te geven. En als het niet werkt, pas geld uitgeven.

Hetzelfde antwoord maar dan anders;)
 
Nee, eerst de luchtschroef proberen uit te draaien, met een halve slag per keer, kijken hoe de motor daar op reageert wanneer die WARM stationair draait. Als je merkt dat de scooter beter gaat lopen naarmate die meer lucht krijgt dan weet je dat de lucht/benzine verhouding verkeerd is en kan je daarna een kleinere sproeier gaan monteren. Eerst dus enkel met de luchtschroef testen wat die doet..
Post automatically merged:



Hetzelfde antwoord maar dan anders;)
Ik ga het uitproberen, thanks!
 
Back
Top