Snel spul voor Minarelli horizontaal...

Status
Not open for further replies.

Joël

Weight kills accel
Te koop voor Minarelli horizontaal:

- TP secundaire vertandingsset 15/41 ,
te monteren zonder te hoeven persen, dus makkelijk verwisselbaar.
Goed voor een RF van 10.93 - in nieuwstaat Fl. 100,=

- Hebo koppeling, in nieuwstaat, met een zooitje veren Fl.75,=

- Polini vario Fl. 50,=

- Polini Airspeed.. the other half... Fl. 25,=

- Dell'Orto 17.5 mm carburateur Fl. 75,=

Alles uiteraard in goede staat................



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
Advertisement - register to remove this

Ook nog in de aanbieding:

Standaard Minarelli hor. AC cilinder FW getuned, inclusief uitgedraaide cilinderkop met squish rand.

Cilinderwand en zuiger in goede staat.

Uitprobeer-prijs: 70,=
 
Originally posted by Joël:
- Hebo koppeling, in nieuwstaat, met een zooitje veren Fl.75,=


Wel ff vermelden dat het een 105mm is... Voor mensen die het niet weten: dit past dus niet in je Aerox...

Greetz.
 
Een vriend van me heeft ook gewoon een 105mm koppeling in een 107mm huls gedaan, lijkt me niet echt een probleem. Ik bedoel, de koppeling moet wel verder naar buiten komen, maar das niet zo'n ramp. Een 107mm koppeling monteren in een 105mm huls daarentegen wel.

Dit dacht ik tenminste hoor, bind me er niet aan vast
smile.gif
 
Nee tuurlijk past een 107mm koppeling niet in een 105mm huls, maar andersom dus wel volgens mij he
 
Is die vertandingsset primair/secundair or wat? Want ik heb heb nu Malossi primair erin zitten. Ik wil eigenlijk een zo lang mogelijke vertanding. Dus ook nog een langere sec. vertanding.
 
Ook nog in de aanbieding:
Standaard Minarelli hor. AC cilinder FW getuned, inclusief uitgedraaide cilinderkop met squish rand.

Cilinderwand en zuiger in goede staat.

Uitprobeer-prijs: 70,=


He Joel, die cilinder die wil zeker wel he? Wat zal hij doen onder mijn setup?? Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen een dr80 of een getunde 50.



------------------
Malaguti Phantom f12 AC. Polini 50cc, Polini Vario+halfpoelie, en een for race uitlaat = 94km/u
 
"Is die vertandingsset primair/secundair or wat? Want ik heb heb nu Malossi primair erin zitten. Ik wil eigenlijk een zo lang mogelijke vertanding. Dus ook nog een langere sec. vertanding."

Secundair zoals ik erbij heb staan...

Met die TOP vertanding heb je een behoorlijke snelheids-boost (vooral op AC'ers) een goede 10 km/h meer, bij een behoud van voldoende trekkracht.

Zelfs op een 50cc! (Polini giet50)



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, Multivar 2000 vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd.
 
"He Joel, die cilinder die wil zeker wel he? Wat zal hij doen onder mijn setup?? Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen een dr80 of een getunde 50."

Je hebt toch al een Polini50?
Kun je beter die laten tunen, daar is veel meer mee te beginnen dan zo'n standaard cilinder.

En een DR80 bestaat niet, of je zou een DR cilinder moeten laten uithonen tot 50mm.

Een DR is gewoon 47mm/68cc op Minarelli...

------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, Multivar 2000 vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd.
 
He Joel, weet je zeker dat die dr80 niet bestaat?? Ik ken namelijk iemand die beweert een dr80 onder zn phantom (minarelli) heeft liggen. Maar dat zal dan ook wel een 70 (68) zijn. He, jij tuned cilinders he? Waarom is die polini 50 eigenlijk beter te tunen dan een originele minarelli?? Ik had je trouwens zien rijden in valkenswaard met je runner. Jammer dat de pakkingen scheurde, ik had je nog wel eens op de testbank willen zien.

------------------
Malaguti Phantom f12 AC. Polini 50cc, Polini Vario+halfpoelie, en een for race uitlaat = 94km/u
 
met die TP vertanding rij ik ook m'n race phantom.. VORIGE WEEK NIEUW GEKOCHT.. damn. trekkracht is nog goed.. top?? m'n digiteller doet het niet. gem snelheid was iets van 68 km/h op valkenswaard.. (da's dus gemiddeld!! incl het hairpin bochtje waar je practisch stil staat..) hoe hard zou je kunnen rijden op valkenwaard met een standaardklasse scooter?? vooraf zei iedereen 100-105 maar ik denk dat het niet verder gaat dan 90-95 op het rechte stuk gaat ofzo..
 
vage beredenering..wil je zeggen dat er GEEN autosjook minarelli mobielen zijn ?
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Hij is voor Minarelli, dus handchoke...

Greetz.
 
Originally posted by Razkin:
vage beredenering..wil je zeggen dat er GEEN autosjook minarelli mobielen zijn ?

Nope, Benelli heeft wel autochoke, maar waarom zouden ze voor het gemiddelde Minarelli-blok een DO 17,5 mm met autochoke ontwikkelen?

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Nope, Benelli heeft wel autochoke, maar waarom zouden ze voor het gemiddelde Minarelli-blok een DO 17,5 mm met autochoke ontwikkelen?

Omdat het bij DO hun werk is om carbs te ontwikkelen?????
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top