Snel hulp nodig, Aerox probleem

Vincent-Aerox

Scooterloos
Mensen,

Toen ik vanmiddag stopte voor een stoplicht en een beetje gas gaf, begon hij te sputteren en te doen. Heel apart. Als volgas geef sputtert hij dus ook en als ik de handchoke aan doe dan komt hij WEL op toeren.

Je zou zeggen: ontsteking.

Maar soms doet hij het wel en soms dus niet.

Had eerst het gevoel dat hij werd geblokkeerd of geen benzine kreeg ofzo.

En als hij zo sputtert en dan knippert soms het beeld van mn digi teller ook.
Dit is sinds 2 dagen zo met de teller. Vandaag voor t eerst dat gesputter.

Lijkt hier wel wat op:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=wj37BbR6B5o"]YouTube- Aerox probleem![/ame]


Hoe ga ik dit zo snel mogelijk oplossen?

Want uiterlijk 5 april moet hij het weer perfect doen :)

Bvd!

Iets met de ontsteking of de massakabel? Exact van waar naar waar moet je massakabel lopen.
Filmpje komt eraan
 
Advertisement - register to remove this

Dat je teller spaced komt simpelweg gewoon omdat je motor bijna uitvalt door het sputteren en daardoor de accu minder word opgeladen en daardoor dus minder stroom hebt voor je digi teller.
 
check je bougie, bobine cdi, en check ff of je goeie massa hebt zonodig ff kabeltje van je cdi naar je frame, wel massa van cdi, en kijk of hij wel goeie vonk geeft. ik denk dat het een electrisch probleem is
 
Net nog even gekeken.

Als ik hem op de bok zet en dan gas geef klimt hij soms WEL en soms NIET in toeren. Klimt hij NIET in toeren en ik doe de handchoke dan aan, dan klimt hij WEL in toeren. Dus zou je denken dat het de carburateur was, waar misschien vuil in zit ofzo.

Als hij dan pruttelt dan hoor je ook 'stootjes' of tikjes bij de uitlaat. Heel vreemd.
 
probeer is een andere sproeier zou ik zeggen en dan voor de rest ff goed afstellen, maar dan alles afstellen he. gewoon ff je kabeltejs kijken met voltmeter krijken of ze nog goede spanning afgeven enzo zo meet je dat door of op piepstand zetten en kijken of ie piept, en ff alle kabels nakijken of er breuken inzitten of als hij kortsluiting maakt.
 
ja of anders haal je hele scooter even uit elkaar :p.

Maak even je cabr. schoon.
Helpt dit niet?
Kijk dan even naar de bougie(kabel) cdi en uiteindelijk ontsteking.
 
iddm misschien dat je scooter ploft in begin is denk ik je ontsteking maar kan natuurlijk ook alles gewoon vies zijn, dus doormeten en schoonmaken ! :D
 
eej
doe er eens een lange schacht bougie in en draai dan aa je half oulie en kijk of die hem raakt zoniet gooi er een lange schacht in(als er temisnte niet al 1tje inzit)
i had het precies hetzelfde probleem
 
Net nog even gekeken.

Als ik hem op de bok zet en dan gas geef klimt hij soms WEL en soms NIET in toeren. Klimt hij NIET in toeren en ik doe de handchoke dan aan, dan klimt hij WEL in toeren. Dus zou je denken dat het de carburateur was, waar misschien vuil in zit ofzo.

Als hij dan pruttelt dan hoor je ook 'stootjes' of tikjes bij de uitlaat. Heel vreemd.

Weet natuurlijk niet of jij hetzelfde omschrijft als wat ik in gedachten hoor :p maar dat klinkt als een electrisch circuit wat onderbroken wordt door kortsluiting. Dus dat je een van de draden tussen je ontsteking en bougie ergens ingesleten is en dan ergens tegen aanzit. Vooral als het dan nat is, geweest, wil dat graag vervelend gaan doen.

*even filmpje kijken nu*

edit: klinkt en ziet eruit alsof die gewoon verzopen is?

In elk geval denk ik niet dat je opeens van de ene op de andere dag een lange schacht bougie ipv een korte nodig hebt of heb je de stang van je krukas ingekort 8P
 
Net carb schoongemaakt en daarna even staan gassen op de bok.
Hij leek het prima te doen.

Want eerst maakte hij dus wel meer toeren als ik de choke aanzette.

Dus carb maar even uit mekaar gehaald net en alles doorgeblazen.

90% zeker dat hij het weer goed doet.

Let's hope!
 
Weet natuurlijk niet of jij hetzelfde omschrijft als wat ik in gedachten hoor :p maar dat klinkt als een electrisch circuit wat onderbroken wordt door kortsluiting. Dus dat je een van de draden tussen je ontsteking en bougie ergens ingesleten is en dan ergens tegen aanzit. Vooral als het dan nat is, geweest, wil dat graag vervelend gaan doen.

*even filmpje kijken nu*

edit: klinkt en ziet eruit alsof die gewoon verzopen is?

In elk geval denk ik niet dat je opeens van de ene op de andere dag een lange schacht bougie ipv een korte nodig hebt of heb je de stang van je krukas ingekort 8P

Sinds wanneer kan je je krukas stang inkorten dan =)! hhahha
 
Back
Top