Snel hulp met cilinder

Hallo mensen!

Ik heb een yamaha aerox LC uit 2010 (2takt)

Hierbij kort maar krachtig: vastloper gehad, krukas door het hele blok heen. Dus ik moet een nieuwe krukas, cilinder en zuiger. Mijn vraag is dus, zijn er goedkope cilinders die helemaal open uitlaat poorten hebben? En wat zijn de beste 50cc vervangings cilinders die niet te duur zijn. (pak 'm beet 60 euro) wil graag 't meeste koppel hebben uit een std cilinder. 50cc snel mag ook.
 
Advertisement - register to remove this

voor 60 euro zou je moeten kijken naar 2e hands cilinder denk ik, vervangings cilinder zou ik niet weten kan je wel dr50 aanraden die is alleen wel ietsjes duurder
 
voor 60 euro zou je moeten kijken naar 2e hands cilinder denk ik, vervangings cilinder zou ik niet weten kan je wel dr50 aanraden die is alleen wel ietsjes duurder
Ja vandaar. Std cilinders kun je al voor 35 euro krijgen maar zag net wat cilinders:





Nu zit ik te twijfelen om goedkoop te gaan of wat duurder, zoals bij de laatste link van bol.com staat op de foto dat de uitlaatpoort helemaal rond is en geen halve maan maar is dit ook daadwerkelijk zo of niet. Kan ook voor een naraku 70cc gaan aangezien die netzo duur als de naraku 50cc versie is.

Alvast bedankt
 
kijk ik zou zeggen als je dan toch bezig bent doe het dan goed en investeer in een goede cilinder waarvan je weet dat die wel ff meegaat en waarmee je plezier kunt hebben voor de aankomende tijd dus 50 snel of idd 70 en weet niet hoe ver je wilt gaan qua snelheid etc maar dan lijkt 70cc me inderdaad geen slechte keus maarja is maar net wat je zelf wilt dat kan ik niet voor je bepalen ;)

* edit* zou trouwens cilinders zonder merk zoals die van bol.com overslaan ga voor iets betrouwbaars en bekends zoals idd naraku, DR, stage 6 etc etc
 
kijk ik zou zeggen als je dan toch bezig bent doe het dan goed en investeer in een goede cilinder waarvan je weet dat die wel ff meegaat en waarmee je plezier kunt hebben voor de aankomende tijd dus 50 snel of idd 70 en weet niet hoe ver je wilt gaan qua snelheid etc maar dan lijkt 70cc me inderdaad geen slechte keus maarja is maar net wat je zelf wilt dat kan ik niet voor je bepalen ;)

* edit* zou trouwens cilinders zonder merk zoals die van bol.com overslaan ga voor iets betrouwbaars en bekends zoals idd naraku, DR, stage 6 etc etc

Zit alleen met een paar dingen. Wil graag koppel maar geen hoge top dus rijden met std uitlaat wordt 'm sowieso. En m'n budget is ook niet al te hoog dus moet 't alleen wel zeker weten. Wat raad jij aan, een std cilinder of 70cc voor dagelijks gebruik
 
bij een 2 takt valt wel wat koppel uit te halen ook bij een 50cc cilinder dat is gewoon een kwestie van het goed afstellen van de transmissie dus vario koppeling etc voor dagelijks gebruik zou 50cc dan denk ik wel een beter optie zijn als je met een budget zit en qua topsnelheid ja dat is op meerdere manieren te beinvloeden, mag ik vragen welke uitlaat je hebt?
 
bij een 2 takt valt wel wat koppel uit te halen ook bij een 50cc cilinder dat is gewoon een kwestie van het goed afstellen van de transmissie dus vario koppeling etc voor dagelijks gebruik zou 50cc dan denk ik wel een beter optie zijn als je met een budget zit en qua topsnelheid ja dat is op meerdere manieren te beinvloeden, mag ik vragen welke uitlaat je hebt?
Std uitlaat aerox. Tot nu toe beste koppel mee gehad met deze afstelling. Kon geen sito plus of terugloop tegenop. Nouja misschien als ik een stage 6 uitlaat ofzo haal maar das niet te dokken
 
Mijn naraku cilinder heeft 54 euro gekost voor een Peugeot en ben er heel erg tevreden mee. Watergekoelde minarelli gaat je tegen de 100 euro kosten van naraku en zelfs 150€ voor een DR.
 

Staat niet bij dat deze voor een aerox is maar past deze erop?

nee! dit is een am6 cilinder, een schakelbrommer blok.

als je zegt dat je een niet al te hoog budget hebt zal ik bij een 50cc giet blijven. waarom bij 70cc komt vaak meer bij kijken, andere carbu andere kruk veel spul om aftestellen etc.

Als je goedkoop wilt zou ik je cilinder 2e hands kopen en er een nieuwe zuiger bij halen, ook zon krukas is 2e hands nog wel aan te komen.
dit is het eigenlijk alleen waardt als je het zelf kan monteren.


Als je cilinder en krukas zoekt mag je mij wel een berichtje doen heb er nog wel een aantal std 50cc/50cc snel liggen en krukassen
 
nee! dit is een am6 cilinder, een schakelbrommer blok.

als je zegt dat je een niet al te hoog budget hebt zal ik bij een 50cc giet blijven. waarom bij 70cc komt vaak meer bij kijken, andere carbu andere kruk veel spul om aftestellen etc.

Als je goedkoop wilt zou ik je cilinder 2e hands kopen en er een nieuwe zuiger bij halen, ook zon krukas is 2e hands nog wel aan te komen.
dit is het eigenlijk alleen waardt als je het zelf kan monteren.


Als je cilinder en krukas zoekt mag je mij wel een berichtje doen heb er nog wel een aantal std 50cc/50cc snel liggen en krukassen

Ik heb nu een carenzi 50cc snel gehaald voor 75 euro. Hoop dat 't wat is, ze zeggen A-kwaliteit
 
Back
Top