Snarfvz's Typhoon

Status
Not open for further replies.

snarfvz

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben Snarfvz, 34 jaar, woonachtig in Apeldoorn
Ben sinds 22 april 2012 de eigenaar van een Piaggio Typhoon (50XR) snorscooter, Cobalt Blue.

Ik heb de scooter bij een scooterhandelaar uit Wierden, hij werd verkocht voor 299 euro, volgens de handelaar loopt de scooter alleen een beetje te hard, de man vertelde dat die 50 reed, dus thuis aangekomen uit proberen, en hij loopt iets harder dan 50: namelijk 65 km/h. Een beetje te hard voor een Snor, wil hem begrenzen tot een snelheid van 40.

De scooter ziet er verder wel mooi uit (vind ik zelf) wat lak/kap schade, niks ernstigs.

Mijn vermoedens zit er een nieuwe voorvork in.
DSC_0171.JPG

De voorvork lijkt mij niet standaard meer, als ik afbeeldingen bekijk op easyparts, dan is dit een up-side-down vork

Het eerste dat ik aan de scooter heb veranderd is de kleur van de carterkap, deze was heel lelijk in de hamerrite zwart geschilderd, vond ik persoonlijk niet mooi, dus heb hem gestraald en in de velgenzilver gespoten

DSC_0170.JPG


Wat op de planning staat is:

Onderzijde: bevestiging bokstandaard, en standaard zelf, deze zijn een beetje roestig, en de standaard zelf is uitgelubberd

Achterschokdemper, deze is zo lek als een mandje

Verder begrenzen, ik had op het forum hier al gelezen, dat een vario-ring niet verstandig zou zijn, dus denk ik dat ik een bus in de uitlaat ga zetten, en misschien een prop in het luchtfilter
 
Advertisement - register to remove this

Dit is niet helemaal wat we graag als project zien hier. Bekijk even wat andere project topics en de regels die hier gelden, dan begrijp je het waarschijnlijk wel :) Succes met opknappen van je scooter!

Close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top