SMC 50cc (minarelli horizontaal) start maar blijft niet lopen

sieuwe01

New Member
Hallo

Ik heb sinds kort een SMC quad met een 2 takt minarelli horizontaal motorblok. Hij wilt wel lopen maar alleen als ik er remreiniger in het luchtfilter spuit. Als de remreiniger op raakt stopt die met lopen. Quad maakt veel toeren en klinkt goed totdat de remreiniger op is. Ik heb de carberateur 10 keer schoon gemaakt en ook een andere geprobeerd meer precies hetzelfde probleem. Heb ook nieuwe bezine in een ander tankje dat ik nog had liggen gedaan en die nieuwe tank aangesloten. Maar ook dan hetzelfde probleem. De vonk van de bogie ziet er goed uit.

Groeten Sieuwe
 
Advertisement - register to remove this

lijkt er op dat er geen benzine aangezogen word, ....... valse lucht ? ... Membraan ?

Loopt de vlotterbak Vol ? ... werkt de benzinepomp ?
 
Denk dat je het motorblok gesloopt hebt door er continu remmenreiniger erin te spuiten.. Dat spul doet namelijk de binnenkant van het motorblok ontvetten.. Op plaatsen waar normaal gesproken olie hoort te zitten voor de smering..

Gok dat je het blok hebt afgetrapt.

Waarom die op remmenreiniger wel liep is omdat het veel actiever reageerd op een verbranding.. Het is dus eigenlijk zwaarder spul dan benzine.. En goed is het dus niet.

Als je de binnenkant van het blok ontvet dan benadeel je de werking van de toegevoegd olie..
Smering word minder en slijtage word dan hoger.. Te lang zo door rijden loopt je uit tot een motorblok dat compressie verliezen gaat geven.. Benzine heeft een bepaalde compressie ratio nodig om te ontbranden.. Daaronder zal het dus niet meer goed reageren op een verbranding..

Dit blokje ga je denk ik niet meer normaal lopend krijgen...
 
lijkt er op dat er geen benzine aangezogen word, ....... valse lucht ? ... Membraan ?

Loopt de vlotterbak Vol ? ... werkt de benzinepomp ?

Hey

Er zit geen bezinepomp op. Heb het membraam nog niet bekeken ga ik morgen doen. Het inlaatstuk is nog goed heeft geen gaten. Als ik de vlottebak loshaal zit die vol. Carberateur werkt dus wel goed.

Groeten Sieuwe
 
...Conclusie...... er word geen benzine aangezogen ... dat kan verschillende oorzaken hebben.

1: Membraan sluit niet af
2: Keerring lek , of ergens valse lucht.
3 : zuigerveren versleten
 
Back
Top