NielsVerhees

New Member
Hallo, ik heb zojuist op mijn piaggio zip 4takt uit 2017 (met carburateur) een nieuwe luchtfilter gemonteerd van malossi. Ik had er eerst een originele in zitten en nu dus een van malossi. Maar ik ging net een testrit maken en nu is mijn scooter slomer en trekt die veel slomer op. Weet iemand hoe dit kan? En hoe ik dit kan oplossen?

Mijn setup:
Varioring verwijderd
5,3 gram rollen
Brom cdi doorgezaagd
Andere voorlamp
Verder is alles standaard
 
Advertisement - register to remove this

Je geeft de scooter meer lucht met een (dunner) malossi luchtfilter. Als hij hierdoor slomer gaat, loopt de scooter te arm en krijgt hij dus te weinig benzine voor een mooie top
 
Gevaarlijke setup wel.. Onbegrensd hoge toeren janken met 5,3 gr rollen en malossi luchtfilter en waarschijnlijk sproeier 75. Niet bevorderlijk voor de motor.

4T2V?
 
Meten is weten gewoon met sproeiers kloten.
Begin hoog en steeds lager.

Zoals ik het begrijp een ander filter in het originele luchtfilterhuis.
Moet ik dan gewoon zo een sproeier pakket kopen?

Ja klopt heb gewoon de originele vervangen voor een malossi dat is het
Post automatically merged:

Gevaarlijke setup wel.. Onbegrensd hoge toeren janken met 5,3 gr rollen en malossi luchtfilter en waarschijnlijk sproeier 75. Niet bevorderlijk voor de motor.

4T2V?
Ik heb geen idee hoeveel kleppen ik heb.

Wat zou ik er dan in moeten leggen?
Ik ga binnenkort ook een malossi multivar halen maar ik vind het moeilijk om het gewicht van de rollen te kiezen.

Wat zou jij kiezen?
 
Zou zelf sproeier 80-84 / 6,5gr-7,5gr / standaard luchtfilter halen en daar mee experimenteren.

Multivar heb ik nog voor je liggen eventueel, nog geen 500km oud.
Wat wil je voor die multivar hebben?

Moet dat serieus zoveel zwaarder?
Ik was naar een scooter zaak geweest en had er 6,1 in liggen en hij zij dat die te zwaar waren. Hij raden 5,5 gram aan.
 
Hallo, ik heb zojuist op mijn piaggio zip 4takt uit 2017 (met carburateur) een nieuwe luchtfilter gemonteerd van malossi. Ik had er eerst een originele in zitten en nu dus een van malossi. Maar ik ging net een testrit maken en nu is mijn scooter slomer en trekt die veel slomer op. Weet iemand hoe dit kan? En hoe ik dit kan oplossen?

Mijn setup:
Varioring verwijderd
5,3 gram rollen
Brom cdi doorgezaagd
Andere voorlamp
Verder is alles standaard
Zou 6,1 gr doen met sproeier 80. Vaakt loopt hij dan al stukken mooier
 
Bij een multivar zitten al rollen, probeer die eerst.
Klopt maar op de website van joeyschaar kan je zelf het gewicht van de rollen kiezen
Post automatically merged:

Heb je overwogen om een origineel vervangingsfilter te plaatsen en het Malossie matje als verliespost te nemen?
Of was dit een aanzet om harder te kunnen?
Groet,
Nee ik had gewoon een nieuwe luchtfilter nodig en dacht haal er gewoon een van malossi
Post automatically merged:

Bij de multivar krijg je 6,1 gr
Post automatically merged:


6,1 gr voor 50 cc is goed.
In alle gevallen? Dus ook als ik nog het een en ander opvoer? Want wil bijna alles aanpakken behalve de cilinder
 
Back
Top