slipende v-snaar???

nrgfan1986

Well-Known Member
als ik iemand achterop neem ( was de eerst keer) dan hoor ik uit de carter een soort jeeiiiiiiiiiii en dan is het weer over ( het is niet altijd) is dit de v snaar die slipt en hoort het zo ????
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by nrgfan1986
als ik iemand achterop neem ( was de eerst keer) dan hoor ik uit de carter een soort jeeiiiiiiiiiii en dan is het weer over ( het is niet altijd) is dit de v snaar die slipt en hoort het zo ????
als het in momenten is zal het wel de V-snaar zijn, de koppeling die te goed grijpt je motor die genoeg kracht heeft, maar een slechte snaar --> slippen tot de koppeling iets lost. Er bestaan daarvoor sprays, of blokjes om dat tegen te gaan. De sprays laten je V-snaar iets zwellen, waardoor hij meer spant, en de blokjes moet je er tegen duwen terwijl de scooter draait (voorzichtig!!!) het oppervlak wordt dan iets ruwer en soepeler. Voor je dat allemaal doet, probeer eerst eens met gewoon je riem te spannen.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Hoe wil je je riem spannen :S

Waarschijnlijk zijn de segmenten van je koppeling versleten of verglaasd...
Met zo een spannertje dat ze dikwijls gebuiken op gewone snorfietjes, je maakt een plaatje met een gleufje er in vast aan het vaste deel van je carter, met het gleufje naar je toe, en daarop maak je het spannertje vast, zijn gewoon 2 wieltjes, die je riem wat naar binnen duwen, zodat de vorm in plaats van een 0 iets is tussen een 0 en een 8, helpt echt hoor, simpel, bestaat ook voor maar 1 kant van de riem te spannen, maar is niet zo stevig, zou eens durven breken. of gewoon een wieltje laten drukken tegen je v-snaar, maar dan moet je al goed kunnen knutselen en redelijk stevig materiaal gebruiken, het beste is een spannertje met 2 wieltjes.
 
nou ik denk niet dat die koppelings delen zijn versleten want de scooter is net nieuw:? maar denet ging ik rijden en als ik ga geef (6000 toeren) en daarna los dan gaat ie ook piepen ( zo'n geluid wat je sommige aut's ook hoort maken) en dat is heel vaag:? iemand suggesties
 
Back
Top