slijtvastheid van zuiger alu cil

RomeoNitro

Well-Known Member
halo
ik heb een aerox en rijd nu met een dr70. ik zou graag naar een alu cilinder overstappen omdat een dr beetje te sloom is geworden :# ik heb wat opgezocht over alu cilinders en ik kwam tot de conclusie dat je de zuiger nogal vaak moet veranderen. Nu is de vraag: zijn er alu cil waar de zuiger slijtvast is of zijn hier alternatieven voor ? en zijn er ook andere onderdelen die heel snel verslijten ? ... ik rijd namelijk ongeveer 60km per dag. ik zou tog graag over of rond de 100km/u willen halen(niet om hele weg te rijden maar als top) . heeft iemand enig idee ?
dank je
 
Advertisement - register to remove this

Een Malossi MHR bestaat niet... MHR is de naam van de onderdelen die voor high end gebruik gemaakt zijn. Het staat dan ook voor Malossi Hyper Racing.

Er is overigens ook een gietijzeren cilinder welke sneller is dan een DR70, namelijk een top performances due plus. Ik haalde icm een shot en 21mm hier 110 echte km/h's mee.
 
Alleen bedoelt hij dat hij een DR70 (gietijzer) te traag is, en hij denkt nu op een alu cilinder over te moeten stappen. En ik wijs hem er op dat er ook gietijzeren cilinders die vrij snel zijn.
 
ik rij 5 dagen in de week 38km
met een gillardoni evg italkit alu cil
met een yasuni r en 21mm dellortho black
pvl binnenrotor ontsteking
NOOIT verwacht dat de cil ruim 1,5 jaar
zonder problemen en zeer weinig slijtage zou volhouden
wel om de 2/3 maand een nieuwe zuiger
maar dat kost geen reet
 
een alu of gietijzer cilinder voor op straat boeit niet of wat voor materiaal het nou is..

wel het type cilinder wat je kiest bij welke setup..
 
Jha zo een MHR lijkt wel intresant. en als ik melf kan geloven kan ik hier tog wel 60km per dag mee rijden? of een mhr bigbore 77cc ? als ik dat zie en verhalven van hoor vliegen die , maar hoe zit het met slijtage ? en zo een zuiger hoeveel kost dat dan ongeveer ? want op easyparts zie ik geen aparte zuigers xp
 
Jha zo een MHR lijkt wel intresant. en als ik melf kan geloven kan ik hier tog wel 60km per dag mee rijden? of een mhr bigbore 77cc ? als ik dat zie en verhalven van hoor vliegen die , maar hoe zit het met slijtage ? en zo een zuiger hoeveel kost dat dan ongeveer ? want op easyparts zie ik geen aparte zuigers xp
Nu ga je een beetje ver :p.
Een bigbore kan je niet zomaar elke dag mee over straat blazen. Veel verder dan een MHR replica zou ik niet gaan...
 
niet elke cilinder kun je zomaar erop zetten , zo moet je bij een bigbore cilinder eerst je carter laten kotteren..

en nogmaals , niet elke cilinder loopt zomaar op elke setup goed , wat voor setup heb je ?
 
jha bigbore is wat veel van het goede , daarom dat ik eerst ff vroeg xd .. maar zo een replica klinkt ook prima en is ook stuk goedkoper wat ook mooi meegenome is

@melf nu is mijn scooter afgesteld op dr70 maar als ik een andere cilinder neem word de setup aangepast op de cilinder want zoals mijn uitlaat , krukas en carb zijn tog aan vervanging toe
 
een MHR replica is een super cilindertje , kwa kwalieteit , redelijke prestaties en 2 veren ,waardoor het zeer geschikt is voor op straat..

wel vind ik de cilinder redelijk prijzig vaak in verhouding tot de prestaties , maar daar heb je wel weer kwaliteit voor terug..

op zo'n cilinder kun je uitlaten gebruiken zoals Gianelli shot , Yasunir , maar een C16 zou ook nog kunnen (wel vrij grote diameter bocht , wat je dus @ shot niet hebt)

zou gewoon een Rito , Doppler of Powerone asje oid plaatsen met een degelijk lager en keerringensetje , 21mm carbje , goeie membraanplaten (zitten denk ik bij de cilinder) , goeie vario en koppeling en een langere vertanding en dit alles goed afstellen , dan heb je een zeer leuk lopend setupje..
 
Ik rijd op straat met een stage 6 racing.. Rijd er nu al 4 maanden mee op straat, en de zuiger en wand zien er nog top uit!

Ook goed te betalen die cilindertjes, en gaan top met een c16
 
Back
Top