Slijtage

Status
Not open for further replies.

Heze-rox

Eigenaar van BCH
Ik was vandaag aan mijn scooter bezig en zag dat mijn rolletjes niet geheel rond meer waren. Is het normaal dat die na 1.5 maand gebruik al zover afgesleten zijn?
dsc00259rr1.gif

Het zijn Stage 6 rolletjes van 4 gram



Setup
Stnd cil (bewerkt)
P1 Vario
Stage 6 Koppeling
17.5mm Carb.
Yas. R

gr Sander
 
Advertisement - register to remove this

mja, ik vind het niet gek..

er kunnen vele dingen meespelen wat betreft verhoogde slijtage btw , bijvoorbeeld slechte afstelling , te lichte rollen (word te heet) , te zware rollen (rollen blijven op 1 plek hangen en worden daardoor te lang aangvedrukt op 1 plek) , vuil in je vario , een vario moet brandschoon zijn , andere onderdelen die slecht zijn of invloed hebben zoals v-snaar , drukveer etc. , ook rijgedrag heeft ermee te maken , en waar je rijdt , bijv. iemand die lange stukken rijdt heeft er meestal minder last van dan iemand die steeds weer opnieuw moet optrekken.

ook het merk en type rollen doet wat , zo zal bijv. een malossi setje langer mee gaan gemiddeld dan bijv. RMS oid..

mja , ook doordat je met een snelle uitlaat rijdt slijt de boel uiteraard wat sneller.

ik vind 1,5 maand kunnen.
 
idd ik moest met mhr50 en lichte rollen ook vaak nieuwe rollen kopen na een goeie 2 a 2.5 maanden...

ma hebje niet de stage6 testrollen gepakt dan? want dan is 't al helemaal normaal...
 
Scarrie stelt gewoon een vraag, rolletjes kunnen ook testrolletjes zijn:z

Veel mensen weten het altijd beter en maken nooit fouten...behalve als ze een probleem hebben waar ze niet uit komen:Z

Ik weet van mezelf dat ik weleens fouten maak, en daar kom ik ook voor uit...ik ben tenslotte maar een mens, en iedereen die zegt/beweert nooit fouten te maken liegt of heeft het zelf nog niet door doordat ze zichzelf voor de gek houden.

Ik vind 1,5 maand (~700-1000km) wel kort, ik heb minstens 2000km gereden met m'n huidige rollen...en die zaten er al in toen ik 'm kreeg (Is minstens nog eens 1000km mee gereden...sterker nog, ik denk dat ze nog origineel zijn (~8000km gereden <- gokje, m'n tellerkabel is al een tijdje gaar)).

@ melf #50: Ik snap niet wat die snelle uitlaat met slijtage van de rollen te maken heeft?
 
Is zo'n setje van 4 verschillende gewicht rollen met een paar hoesjes. ik weet niet of jullie die bedoelen met testrollen maar het zou inderdaad kunnen dat dit testrollen zijn. Staat namelijk bij euroscoots wel rollen afstelset bij.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top