Update 21-02-2007
Zo. Tijd voor een update
Het frame en m'n kroonstuk waren gespoten, dus had ik zoiets van, goh, het kan wel weer in elkaar. Dus dan beginnen we daar maar mee. Veel dingen gewogen, paar pix daarvan plaats ik hier
Eerst maar begonnen met het frame. Hierin een nieuwe set balhoofdlagers, en gelijk de voorvork maar gemonteerd.
Frame + Voorvork (zonder poten)
Heb het met de hand gespoten, omdat er binnenkort toch weer moet worden gelast voor de NX-kit. Ook zal hier en daar misschien nog iets aangepast moeten worden, maar ik vind het netjes zat zo.
Toen maar de Radiateur + reservoir gemonteerd. Hier word heel misschien nog iets aan gewijzigd, maar dat zie ik terzijner tijd wel.
Frame + Radiateur + Reservoir
Daarna het stuur + Mychron maar gemonteerd
Nog even snel een beugeltje voor de Mychron gemaakt, zit prima zo
Frame + Radiateur + Reservoir + Clamp,Stuur,Mychron 3
Toen ook de achterstaaf er maar bij op geslingerd.
...... + Achterstaaf (350 gram dus)
Naja, en dan kom je er toch niet onder uit
Dan moet het blok er onder :X Daar gaat je beeld van lage gewichten
:X
....... + Achterstaaf + Blok :X
Daar zit dus wel erg veel gewicht. Naja, het maakt mij opzich niet uit. Bij het volgende cartersetje word er waarschijnlijk gekozen voor een compleet ander iets, waar wel een hoop kilo's op bespaard zullen worden dan.
Wel komt er op dit blok nog een normale carterkap, die nog lichtelijk word geperforeerd. Hier pak ik ongeveer nog weer een halve kilo op. Opsomming volgt wel aan het einde van deze post.
Nu al het grote spul zit gemonteerd, werd het dus tijd voor kappen, tankje, kvs slangen, waterpomp etc. Deze heb ik ook allemaal nog gemonteerd, waarna natuurlijk het hok weer op de weegschaal moest. Ook buddy werd geplaatst, maar hier gaat ook nog weer wat vanaf
Info volgt nog daarover
Opbouwen
En dan maar weer buffelen om dat kk ding op de weegschaal te krijgen (Mooi kolére werk btw. in je eentje :| )
Naja, en zo ben je dan op het einde van de avond van een frame naar een bijna complete scooter.
Hetgeen wat er op de foto nog bij moet is het volgende:
-Accu
-2 achterste kappen
-Accu kap
-Onderkap
-Voorvorkpoten
-Voorvelg + band
-Remkabels
Geschat zal ik uiteindelijk rond de 55kilo uitkomen, omwille van dit, wat er dus nog gaat veranderen:
-Achtervelg word vervangen door een 10" exemplaar
-Buddy word nog verlicht (weegt nu 3kg :X )
-Voorband word nog vervangen door een veel lichter ding :X
-Komt helium in de banden :+ (grapje
)
-Kappen worden hier en daar ook nog verlicht. Enkel geen gatenkaas van buitenaf.
Het moet dus gewoon een scooter blijven in mijn ogen. Geen stuk frame met een blok en een voorvork. Dan bouw ik wel een sprintframe. Maar dat doet in mijn ogen de hele history van deze sport-tak te niet. Maar dat is mijn mening
Gelieve hier ook geen discussie daarover
Naja, een dezer dagen krijg ik van Big Sexy m'n voorvork poten terug, en hoop ook dat ik een dezer dagen van Mark m'n nieuwe voorband *D ontvang
Dan kunnen we weer een stukje verder. Misschien dat het ook wel minder word als 55kg, misschien ook wel ietsje meer, maar daar zal het bij in de buurt zitten. Zodra het allemaal lekker zit, de bank op, en dan nog lekker een maandje wachten voordat de SBO begint 8)
Keep you posted 8)