Slider v2.0

Status
Not open for further replies.
Hier DJ, alvast een preview. Tis nog lang niet klaar, maar dan kun je alvast even kijken Dude :W Sweet

[ir]http://img395.imageshack.us/img395/571/dudesweetnk7.jpg[/ir]

[ir]http://img395.imageshack.us/img395/6125/sweetdudedxv1.jpg[/ir]
 
Owja, vandaag is m'n frame ook terug gekomen van straler. Morgen even voorzien van een kleurtje :W
 
Gaat de goede kant op dj *D

En slim om nx nog even niet op de 2fast te zetten :P Mij boeide het niet zo toen ie de eerste keer kapot liep ( was alleen de zuiger gaar ).
2e keer was met 26 - 24 sproeiers , toen haperde me brandstof pomp door slechte accu en lag gelijk heel me wand eruit.
Tevens was de kop ook nog eens flink verneukt.

Daar word je niet blij van :D

Speed cilinder koop je wel weer ergens voor 200 euro mocht ie totaal kapot gelopen zijn. :W
 
Thnx Lars :*

Zometeen word het frame voorzien van een nieuw laagje paint. Het kroonstuk hebben we gisteravond nog snel even gedaan. Zit iig. weer netjes. Straks nog maar een laagje er over heen.

Vanavond hoop ik ook pix te hebben van BigSexy's werk op de voorvorkpoten 8) Kleine preview van gezien, en zag er al veelbelovend uit 8)
 
Word een leuk ding Diej-jay 8)

Ben je er ook op Jubbega?
Mischien dat ik ook in Meppel wel ff kom kijken. :)
Was vorig jaar erg goed bevallen ;)

Wil jij nu een carb van mij lenen? zodat ik op (1 van) jouwes kan knallen? 8)
 
heey Dj
ziet er goed uit allemaal
ik heb eventueel nog wel een sonic velg ligge
kom wel goed met je sprinter
laterz Dirk-jan
 
Update 21-02-2007

Zo. Tijd voor een update :P Het frame en m'n kroonstuk waren gespoten, dus had ik zoiets van, goh, het kan wel weer in elkaar. Dus dan beginnen we daar maar mee. Veel dingen gewogen, paar pix daarvan plaats ik hier :)

Eerst maar begonnen met het frame. Hierin een nieuwe set balhoofdlagers, en gelijk de voorvork maar gemonteerd.

Frame + Voorvork (zonder poten)
33.jpg


Heb het met de hand gespoten, omdat er binnenkort toch weer moet worden gelast voor de NX-kit. Ook zal hier en daar misschien nog iets aangepast moeten worden, maar ik vind het netjes zat zo.

Toen maar de Radiateur + reservoir gemonteerd. Hier word heel misschien nog iets aan gewijzigd, maar dat zie ik terzijner tijd wel.

Frame + Radiateur + Reservoir
34.jpg


Daarna het stuur + Mychron maar gemonteerd :P Nog even snel een beugeltje voor de Mychron gemaakt, zit prima zo :)

Frame + Radiateur + Reservoir + Clamp,Stuur,Mychron 3
35.jpg


36.jpg


Toen ook de achterstaaf er maar bij op geslingerd.

...... + Achterstaaf :P (350 gram dus)
37.jpg


38.jpg


Naja, en dan kom je er toch niet onder uit :P Dan moet het blok er onder :X Daar gaat je beeld van lage gewichten :( :X :P

....... + Achterstaaf + Blok :X
39.jpg


40.jpg


Daar zit dus wel erg veel gewicht. Naja, het maakt mij opzich niet uit. Bij het volgende cartersetje word er waarschijnlijk gekozen voor een compleet ander iets, waar wel een hoop kilo's op bespaard zullen worden dan.

Wel komt er op dit blok nog een normale carterkap, die nog lichtelijk word geperforeerd. Hier pak ik ongeveer nog weer een halve kilo op. Opsomming volgt wel aan het einde van deze post.

Nu al het grote spul zit gemonteerd, werd het dus tijd voor kappen, tankje, kvs slangen, waterpomp etc. Deze heb ik ook allemaal nog gemonteerd, waarna natuurlijk het hok weer op de weegschaal moest. Ook buddy werd geplaatst, maar hier gaat ook nog weer wat vanaf :P Info volgt nog daarover :)

Opbouwen
41.jpg


42.jpg


43.jpg


44.jpg


En dan maar weer buffelen om dat kk ding op de weegschaal te krijgen (Mooi kolére werk btw. in je eentje :| )

45.jpg


Naja, en zo ben je dan op het einde van de avond van een frame naar een bijna complete scooter.

Hetgeen wat er op de foto nog bij moet is het volgende:

-Accu
-2 achterste kappen
-Accu kap
-Onderkap
-Voorvorkpoten
-Voorvelg + band
-Remkabels

Geschat zal ik uiteindelijk rond de 55kilo uitkomen, omwille van dit, wat er dus nog gaat veranderen:

-Achtervelg word vervangen door een 10" exemplaar
-Buddy word nog verlicht (weegt nu 3kg :X )
-Voorband word nog vervangen door een veel lichter ding :X
-Komt helium in de banden :+ (grapje :P)
-Kappen worden hier en daar ook nog verlicht. Enkel geen gatenkaas van buitenaf.

Het moet dus gewoon een scooter blijven in mijn ogen. Geen stuk frame met een blok en een voorvork. Dan bouw ik wel een sprintframe. Maar dat doet in mijn ogen de hele history van deze sport-tak te niet. Maar dat is mijn mening :P Gelieve hier ook geen discussie daarover :P


Naja, een dezer dagen krijg ik van Big Sexy m'n voorvork poten terug, en hoop ook dat ik een dezer dagen van Mark m'n nieuwe voorband *D ontvang :P Dan kunnen we weer een stukje verder. Misschien dat het ook wel minder word als 55kg, misschien ook wel ietsje meer, maar daar zal het bij in de buurt zitten. Zodra het allemaal lekker zit, de bank op, en dan nog lekker een maandje wachten voordat de SBO begint 8)

Keep you posted 8)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top