Slider met DR70 wilt net niet aanslaan

SmoothSlider

Well-Known Member
Hallo,

3 maandjes terug heb ik bij mijn Slider een nieuwe DR70 gemonteerd + doppler pen 10 krukas.

Hij sloeg toen bijna gelijk aan en deed het, maar na 10 km kapte die ermee, dit komt omdat het membraamplaatje in me spruitstuk was geschoten:w

2 maanden terug had ik nieuw membraamplaatje gemonteerd, toen zat dit stukje nog in me spruitstuk:w

Vandaag dus achter gekomen, dus eruit gehaald, nieuwe voetpakking en koppaking bij me cilinder gemonteerd, en alles weer in elkaar gezet net.

Maar hij wilt niet starten.

Checklist

Compressie: Ja
Bougie vonkt: Ja

Heb alles goed gemonteerd, maar hij wilt gewoon net niet aanslaan, me been voelt nu als een blok beton van het kicken net(10 minuten lang). Had een beetje slotspray(licht ontvlambaar) in me bougiegat gespoten, omdat die de vorige zo bijna direct aanging, maar helpt dus ook niet.

Het ruikt een beetje verbrand moet ik zeggen, wanneer ik opnieuw begin met kicken, en af en toe komt er een aardige plof uit me uitlaat, er schiet niks uit, maar er komt gewoon een plof uit me uitlaat want ik zie dan al het papier opzij schieten. Dit gebeurt 1x per 50x keer kicken:)

De scooter heeft trouwens 2,5 maanden stilgestaan.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Gewoon compleet verzopen? Als die na 5 of 10x kicken nog geen kick geeft (ha-ha) klopt er iets niet en moet je niet doorkicken dan pomp je het blok alleen maar vol met benzine
 
Dat die verzopen is en daardoor niet meer start? Maar als jij zegt dat je membraamplaten in je spruitstuk zijn geschoten, bedoel je niet in je cilinder? Zitten daar nu geen krassen in?
 
Nope, heb de cilinder gecheckt die zag er nog perfect uit.

Weet niet of het wat uitmaakt, maar moeten de zuigerveer openingen op een bepaalde plek zitten? Schoof hem er wel zo overheen na wat draaien en inknijpen van de bovenste veer.
 
Ja en soms verschillende bovenste en onderste veer ook nog. Kijk even net rechts en een 10cm (op de foto) links van het rode rondje daar zie je een klein uistekend pinnetje daar moeten de openingen van de veer tegen aan komen. Zuigerveren hebben soms of altijd ook nog een boven- en onderkant. Maar als hij niet tegen dat pinnetje aanzit zal de cilinder er ook niet overheen passen he

[ir]http://www.scooter-freaks.nl/forum/specials/steppie_speedakelc/zuigerdood.jpg[/ir]

Hier zie je het met veren erom

[ir]http://img132.imageshack.us/img132/5614/dsc04867cg.jpg[/ir]
 
Ok, maar de zuiger pastte er wel zonder problemen over heen. Bovenste en onderste veer zitten ook op de goeie hoogte, ok dan is dat het in elk geval niet.

Maar i ik heb net ff me carb vollledig gecleaned en ff bougie schoongemaakt en ff schuurpapiertje tussen de elektrodes, dus ik weer kicken.

Eerste 10x hoorde je normaal goed geluid, daarna hoorde ik er een soort van plof geluid bij, en de 1e 2x dat je dat hoorde kwam er ook een harde windstoot uit me uitlaat zal ik maar zeggen.

En het rook opeens ook een beetje 'verbrand'.
 
Ik weet deels van het probleem was(moest de cilinderkop nog meer aandraaien, had verkeerde gereedschap gebruikt) hij doet het nu in elk geval, maar na 15 minuten gereden te hebben, begon die weer te stotteren en te ploffen uit de uitlaat als een gek.

Toen die goed reed kon ik trouwens geen wheelie doen, dan ging ie ook stotteren.

Het is wel zo dat met het aandraaien van de cilinderkop 1 van de tapeindes is doorgedraaid, maar heb zo vast gezet als het kon(dus voordat ie weer doordraait en dan daar net voor).
 
Dus jij hebt je tapeind zo hard in je blok gedraait (met een tang ofzo?) dat het draad in je blok is doorgedraaid? Ben je wel sterk.. Denk dat gewoon je tapeind nieuwe in moet en gelijk nieuw moertje, en dan afstellen en knallen maar
 
Ik hoop het heel erg! Maar nee, heel zachtjes doorgedraaid, maar volgens me pa is de draad van het blok beschadigd.

Maar kan dit enorme gestotter en geplof veroorzaken? Want 2 vrienden van mij rijden ook met 3 tapeindes en hun scooters rijden goed.
 
Als hij mengsel verliest en de helft alvast in de uitlaat pompt en een klein beetje via de lekke pakking / waar de bout mist naar buiten duwt dan zal hij na x slagen toch weer zoveel benzine bij elkaar hebben dat hij weer verbranden kan en soms zit er dan al een hele hoop benzine in de uitlaat wat ook mee ontbrandt dat hoor je dus. Draad in blok gaat niet zomaar kapot hoor, als het goed is draai je je moertje allang tegen de cilinderkop aan voordat hij zover op het tapeind zit dat die begint mee te draaien anders heb je gewoon een verkeerde tapeind gebruikt.
 
En nu zit je met het gezeik, omdat je toen te goedkoop was om 1,50 ofzo uit te geven aan een nieuw tapeinde :winner:

Gewoon proberen die er nu in zit eruit te krijgen met een goeie tang (of draai twee moertjes tegen elkaar op die draad dan kan je met de ondestere het tapeind in beweging krijgen) en dan een echt tapeind erin zette
 
Tapeind heb ik wel uit(mss dat het onderste gedeelte(1mm ofzo) is afgebroken erin, dus als dat zo is krijg ik er dat niet zo ff uit.

Maar ik was niet goedkoop hoor, de winkels waren dicht, en had geen zin om te w8ten:p
 
Back
Top