Slider beetje afstellen, maar wat?

SmoothSlider

Well-Known Member
Hoi

Heb een klein beetje hulp nodig met afstellen:)

Setup:

DR70(nieuw, voorgaande cilinder ook dr70 toen was de scooter goed afgesteld)
Doppler Pen 10 krukas(voorgaande standaard)
Hebo Vario (3,6 gram rollen)
Stage 6 koppeling(alle gewichtjes erin en de Oranje/rode trekveren die erbij zitten)
Dellortho 17,5mm PHBN
Adige membraam(carbon)

Het is namelijk nu zo, dat hij goed optrekt, en daarna een dip heeft, en dan rustig aan weer op toeren komt.
Ook met optrekken als die een beetje warm is, dan de eerste paar meters zit ie beetje te laag in z'n toeren, daarna gaat ie er wel goed vandoor, en vervolgens dus die andere dip, maar het gaat me vooral om het optrekken.

Ook met wheelies heeft ie nu weinig power, hij liep eerst eigenlijk ook nooit echt goed stationair, wat er voor zorgde dat hij aardig laag stationair liep, maar dan met optrekken wel veel power had. Nu blijf ie aardig op toeren, waardoor die dus minder power heeft. En ook tijdens de wheelie minder power.

Misschien dat het komt omdat de scooter al warm was, en daardoor minder trok qua trekveertjes? Kom er even niet uit, hopelijk weet iemand het?:)
 
Advertisement - register to remove this

Je moet hem gewoon warm afstellen, eerst de carburateur en daarna het variomatic gebeuren. Dus nieuwe bougie erin, alles degelijk monteren (juiste pakkingen e.d.), dan luchtschroef op 1,5 gasnaald in het midden en de juiste sproeier erbij vinden.

Als je dat gedaan hebt ga druk je er een gele of rode drukveer in en ga je er het juiste rollen gewicht bij zoeken, en ten slotte pas je je trekveertjes aan, dan zal het allemaal top optrekken en lopen.

De juiste snaar is trouwens ook belangrijk maar als het met je vorige cilinder wel goed liep zal dat wel goed zitten
 
Dank je voor je reactie

Het probleem is wel grotendeels opgelost, de dip dan, 3,3 gram rollen erin ipv 3,6.

Maar mis nog wel power met wheelies, boven de 30 a 35, als je net niet op het balanspunt zit, dan kan ik volgas geven, maar gaat hij gewoon voorover:mad:
Het lijkt alsof ie of laat op het gas reageert, of gewoon dan minder koppel heeft ofzo. Dan denk ik gelijk aan me drukveer, maar dies pas 300 km oud ofzo. Hebo zwart, de vorige ging 1,5 jaar mee.

Voor de rest is ie behoorlijk goed afgesteld, maar dus alleen die ontbrekende power met wheelies
 
welke kleur is je bougie? check dan ff je sproeier,

Bougie zwart = kleinere sproeier
bougie licht of wit = grotere sproeier.
 
late gasreactie kan je oplossen door je inlaattraject te verkorten.
en je dip ligt misschien aan je rollen druk/trek veer(en).
moet allemaal goed zijn wil je cilinder op een toerental blijven hangen waar die het beste presteert
 
Back
Top