Aangezien je band ook een belangrijk gedeelte van je transmissie is en dit door veel mensen wordt overzien, vroeg ik me af hoeveel winst je eruit kan krijgen (dit is dus met sprints in gedachte).
Slicks lijken me een interresante optie om te gaan uitproberen. Met een profielloze band heb je het meeste contact met het wegdek en dus de meeste vermogensomzet:
-waar te verkrijgen?
-ervaring?
-verschillende hardheden rubber==> voordelen/nadelen?
-prijzen?
-hoeveel bar?
Let Op!! Het gaat hier dus niet om een bochtje met nat weer door blazen, maar puur om recht vooruit gaan; sprinten dus.
En om meeste vermogen op bank neer te knallen? Zijn er hier verschillende eisen voor?
Mayby zelf velgen ontwerpen die speciale slicks kunnen hebben?
Moet je bij een scootersprint nou meer reking houden met rolwrijving of juist met een zo breed mogelijk contactoppervlak met wegdek?
Slicks lijken me een interresante optie om te gaan uitproberen. Met een profielloze band heb je het meeste contact met het wegdek en dus de meeste vermogensomzet:
-waar te verkrijgen?
-ervaring?
-verschillende hardheden rubber==> voordelen/nadelen?
-prijzen?
-hoeveel bar?
Let Op!! Het gaat hier dus niet om een bochtje met nat weer door blazen, maar puur om recht vooruit gaan; sprinten dus.
En om meeste vermogen op bank neer te knallen? Zijn er hier verschillende eisen voor?
Mayby zelf velgen ontwerpen die speciale slicks kunnen hebben?
Moet je bij een scootersprint nou meer reking houden met rolwrijving of juist met een zo breed mogelijk contactoppervlak met wegdek?