Howto Sleutel Honda DAX kopiëren

Po87

New Member
Goeiemiddag allemaal!
Ik heb een weekje geleden mijn 20 jaar oude honda dax uit de schuur gehaald. Hij gaat morgen in onderhoud. Ik heb alleen 1 vraagje. Ik heb enkel 1 sleutel en zou die willen dupliceren. Kan dit bij een gewone sleutelmaker of niet? Er worden namelijk geen daxen meer gemaakt natuurlijk.

Bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Kan dit bij een gewone sleutelmaker of niet?
Lijkt me handiger als je "een gewone sleutelmaker" even belt of beter nog, er langs gaat!

Kan/kunnen hij/zij/ze dit niet, misschien even naar een Honda dealer bellen of langs gaan.
 
Een howto legt je vaak in uit hoe je een probleem oplost, tipje voor de volgende keer. Sleutel zal denk ik niet zo 1 2 3 te kopieren zijn. Of het moet een simpel sleuteltje zijn maar meestal bestel je een sleutel via de dealer ofzo toch
 
De originele Daxjes zijn erg gewild tegenwoordig.
Tweedehands niet heel goedkoop, collectorsitem, zeg maar. :)
Ik heb me nooit in Daxjes verdiept en weet ook niet of je de sleutel zomaar kunt laten namaken bij een gewone sleutelcentrale, zit er geen chip in de sleutel? (Chipkey)

Dit laatste even checken anders heb je straks een passende sleutel die het niet doet!
 
Ik heb net even alle elektrische schema's, die ik van de Dax heb, doorgespit maar kon nergens iets van een startblokkering middels een Chipkey systeem vinden.
Dus ik veronderstel dat dit nooit is toegepast bij de Dax.

Verder even nieuwsgierig:

Heeft jouw Dax al een CDI of is dit nog een exemplaar met contactpunten en een elektrische installatie van 6 Volt?
 
Back
Top