Slechte service en scooterdealers...

perry070

Well-Known Member
Ooit een scooter gekocht en niet tevreden met de scooter, de service of mischien de prijs van de reparaties?

Help dan anderen niet dezelfde fout te maken en vertel ze van jouw ervaringen hiermee. Waar kunnen we beter géén scooter kopen of laten maken?
 
Advertisement - register to remove this

"Scooterland, u moet altijd twee weken wachten!"

Hallo mensen.
ik wil even zeggen dat de service bij scooterland erg slecht is.
Zelf heb ik daar een Sym Fiddle 4 maanden geleden gekocht, werdt al bezorgd aan de deur met een benzine wijzertje die op de helft maar bleef hangen.
De monteur zou de "vlotter" vervangen in me tank bij de 1000 km servicebeurt.

Servicebeurt laten doen bij 1000 km (eerste servicebeurt koste me 85 euro wat al raar was) die bij de eerste afspraak al afgezegd werd omdat de monteur in de file zat en erg laat bij mij zou zijn.
Oke een nieuwe afspraak gemaakt en toen kwam hij wel alleen de monteur had niet de "vlotter" bij zich.

Maar bij 1430 km deed me kilometerwijzertje het ook al niet meer, via de mail een reparatie gemeld en gelijk ook weer voor die "vlotter" te laten maken.
"Dat gaat twee weken duren wegens drukte". Moet dan maar zo erg is het nou ook weer niet, dacht ik.
Na twee weken nog niet terug gebeld door Scooterland voor een afspraak te maken wanneer ze langskomen.
"Er moet een kabel komen vanuit de fabriek in week 35, dan word er een afspraak gemaakt met u"

Tot nu toe nog niet gebeld door Scooterland!!!

Maandag 8 september, valt mijn scooter uit tijdens het rijden!
Weer via de mail reparatie gemeld, krijg ik een mailtje met daarin:

"U heeft aangegeven dat uw scooter een onderhoudsbeurt bij de 1000km heeft gehad.
Dit is niet door ons uitgevoerd. Zou u een kopie van de factuur naar ons kunnen opsturen?

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Afd. Binnendienst
Scooterland B.V."

Weer gebeld en de vrouw die ik aan de lijn kreeg begon een beetje geïrriteerd te raken omdat ik zoveel te klagen had. Liet me 12 minuten in de wacht zitten, waarna ik maar ophing en weer terug belde.
Ze kwam met een verhaal dat ik maar twee weken moet wachten, want ze moeten twee monteurs missen waarvan één al 4 maanden ziek.
Heb gezegt dat het niet mijn probleem is en dat ze dan maar iemand moeten inhuren. "Daar zijn wij ook mee bezig maar dat gaat niet zo één, twee, drie"
"Ik heb me scooter nodig, voor me werk en hij rijd niet meer" waarop de vrouw antwoord: "Ja, daar kunnen wij niets aan doen, er zijn meer mensen met dat probleem. U word nog gebeld voor een afspraak."

Weer afgewimpelt met "U moet twee weken wachten", is dat geen goede slogan voor Scooterland?

"Scooterland, u moet altijd twee weken wachten!"

Zit volgens mij niets anders op dan "twee" weken te wachten!
Kan ik nog iets anders doen?

Perry Robert, Rotterdam
 
Misschien stoppen met bellen en eens langs gaan met de scooter?

Zoals het eigenlijk normaal gebeurd?

Kannie proberen maar scooterland heeft geen egte winkel waar je naar binnen kan lopen dus bellen is de enige optie.

klaag ze gewoon aan ofzo dat ze slechte service geven,

mijn gedachte over scooterland is door jou veranderd :) Ik ga daar nix kopen.
 
Kannie proberen maar scooterland heeft geen egte winkel waar je naar binnen kan lopen dus bellen is de enige optie.

klaag ze gewoon aan ofzo dat ze slechte service geven,

mijn gedachte over scooterland is door jou veranderd :) Ik ga daar nix kopen.

Het is geen amerika hiero...


Verder vind ik dit topic een beetje nutteloos.
Als iemand 1 slechte ervaring zou hebben met een bepaalde zaak, kan-als dit openbaar word gemaakt- dit flinke gevolgen hebben voor een onderneming.

Uiteraard vind ik dit ook (hele)slechte service, maar ik vind niet dat je op basis van 1 mening, en 1 kant van het verhaal een oordeel mag vellen.
 
en voor jou geld precies hetzelfde... en reken eens ff uit...

Technigas uitlaat: 110 euro
Rolletjes: 11 euro
Drukveer: 10 euro
En uurtarief van +- 60 euro voor het demonteren van de oude uitlaat, de carterkap, vario en het monteren van de nieuwe onderdelen + afstellen.
En mag de beste man ook nog een beetje winst maken misschien?

Als jij het beter kan koop je alleen die uitlaat en ga je zelf beunen.
Gewoon eventjes realistisch nadenken, en dan zie je dat dit bedrag reeel is
 
nja ik weet niet waar jij die technigas uitlaat koopt,
en trouwens als het een goede dealer was had ie ook leuk ff de paking kunnen vernieuwen en zonder pakking rijden geeft zon herie :;
rolletjes en drukveer zaten nog precies de zelfde in hij heeft alleen wat aan de carb gedaan. mja hij is gewoon un prutser
 
Last edited:
Waarom doe je het niet zelf dan?

Is gewoon een redelijke prijs hoor..

En anders voortaan informeren naar wat het gaat kosten? Hadden ze waarschijnlijk prima van te voren kunnen begroten.
 
XSH mag hier ook wel tussen staan, ookal is het meer een tuner dan een dealer.

Als je eenmaal betaald hebt, reageert hij vaak pas na een week, voordat je betaald had was dit vaak binnen 2 dagen. Wachttijden zijn extreem lang, vaak wordt dit goed gepraat door te zeggen dat het maar de helft is. En dan na X aantal weken is het onderdeel er nog niet, en dan verzint hij weer een of andere smoes. Het zal iig nooit zijn eigen fout zijn.
 
Schijt, beter komt er een topic waarin de goede kanten van bepaalde dealers worden belicht. Ik vind dat er de laatste tijd maar wat vaak alleen naar de slechte kanten worden gekeken en die worden dan ook alleen maar gepost.

Als de mensen die een x een goede ervaring hebben met dealer nou ook hun bek los zouden trekken dan heeft iedereen niet zo te zaniken en worden de dealers niet in een donker daglicht gezet. Maar als het alleen maar goed is dan heeft het allemaal geen nut. Niemand gaat een topic openen waarin staat dat ze een keer heel erg goed zijn geholpen door een dealer.

Naar de dealer = gewoon dokken, als je goedkoop uit wil zijn dan beun je maar zelf.
 
Zit volgens mij niets anders op dan "twee" weken te wachten!
Kan ik nog iets anders doen?

Perry Robert, Rotterdam


Jah... Bel eens met Fred Motoren @ stieltjesplein.. (volop in de buurt). Die gasten hebben zelfs verstand van racescooter-achterwiel-ventieldopjes (bij wijze van spreke). Bellen voor een afspraak is wel handig, want het is altijd volop druk (en dat is dus een goed teken, aangezien er meer dan 4 man in de werkplaats werkt ;))

Die kunnen je echt wel helpen bij het fixen van je scooter...
 
Ja die hebben idd veel verstand overal van (ik snap dat nooit, hoe kan dat nou :p)

Verder vind ik dit topic ook een beetje appart
Moeten dealers ook is een topic aanmaken met vervelende klanten
 
Zal ik eens een boekwerk open trekken over vervelende, veelal onreële klanten?
Dan zal ik je besparen met klanten die je een oor aan naaien door via internet b-artikelen te kopen, bij jou te laten monteren en dan nog eens komen zeuren om garantie ook.

Guys, get a live!
Wat er al gezegd werd, overal worden fouten gemaakt, zowel door klanten (opzet of niet) en door bedrijven. Als we op elk dingetje gaan liggen mierenneuken wordt het nooit wat met de wereld.

Ps. als je problemen hebt met een rekening of de service van een bedrijf, ga er langs en bespreek het met de mensen daar? Helpt dat niet, ga naar de directie of een andere verantwoordelijke. Helpt ook dat niet, zoek een andere behulpzamere dealer, kom er nooit meer terug en laat ze het lekker uitzoeken.
 
Ps. als je problemen hebt met een rekening of de service van een bedrijf, ga er langs en bespreek het met de mensen daar? Helpt dat niet, ga naar de directie of een andere verantwoordelijke. Helpt ook dat niet, zoek een andere behulpzamere dealer, kom er nooit meer terug en laat ze het lekker uitzoeken.

Dat is inderdaad het grooste probleem, mensen overleggen niks meer, praten dingen niet uit, maar gaan gelijk iemand zwart maken.

Terwijl het over het algemeen prima opgelost kan worden. En zo niet ben je toch na gewoon aardig onderhandelen er niet uitgekomen, dan zoek je toch een andere dealer :)
 
Slechte dealer in Geldrop

Helaas moet ik na 3 maanden vaststellen dat J&B Scooters een extreem slechte service biedt. De nieuwe scooter die wij hebben gekocht liet het door de beroerde aflevering al na 1 dag afweten. Het was toen meteen al duidelijk dat de dealer niet servicegericht was, want hij vond het enorme gunst dat we een dag na het pinnen van 1900 euro hulp van hem kregen. Vervolgens waren er continu kleine dingen waarbij mijn zoon niet meer naar de dealer wilde omdat de eigenaar zo vervelend tegen hem deed. Na de eerste crash en een nieuwe dikke rekening (altijd betalen voor vervangscooters, geen korting voor niets.... en alles te duur....) weer problemen met de communicatie. Na de tweede crash weer het beeld dat de dealer vooral wil verdienen en na de derde crash een enorme klap op ons hoofd toen wij de brommer wilden inruilen (het model, AGM Touring bleek veel te zwaar voor ons kind). Na reparatie (weer 700 euro) wilde hij nog 700 euro geven bij inruil voor een 3 maanden oude brommer.. Toen ik begon te piepen kreeg ik te horen dat het mijn probleem was, dat wij als ouders toch hiervoor hadden gekozen en dat hij zeker geen rol had. Hij had ons in maart kunnen vertellen dat deze scooter zwaarder was dan anderen en ons kunnen waarschuwen. Toen ik hem hier op aansprak kreeg ik een grote mond en moest ik blij zijn met het aanbod...

Onvoorstelbaar dit.... Deze man heeft in 3 maanden tijd 3200 euro omzet gehad en kon rekenen op nog eens 1000 euro (reparatie plus grote beurt plus vervangscooter e.d.). En dan zo'n houding... Dit kan gewoon echt niet!
 
Helaas moet ik na 3 maanden vaststellen dat J&B Scooters een extreem slechte service biedt. De nieuwe scooter die wij hebben gekocht liet het door de beroerde aflevering al na 1 dag afweten. Het was toen meteen al duidelijk dat de dealer niet servicegericht was, want hij vond het enorme gunst dat we een dag na het pinnen van 1900 euro hulp van hem kregen. Vervolgens waren er continu kleine dingen waarbij mijn zoon niet meer naar de dealer wilde omdat de eigenaar zo vervelend tegen hem deed. Na de eerste crash en een nieuwe dikke rekening (altijd betalen voor vervangscooters, geen korting voor niets.... en alles te duur....) weer problemen met de communicatie. Na de tweede crash weer het beeld dat de dealer vooral wil verdienen en na de derde crash een enorme klap op ons hoofd toen wij de brommer wilden inruilen (het model, AGM Touring bleek veel te zwaar voor ons kind). Na reparatie (weer 700 euro) wilde hij nog 700 euro geven bij inruil voor een 3 maanden oude brommer.. Toen ik begon te piepen kreeg ik te horen dat het mijn probleem was, dat wij als ouders toch hiervoor hadden gekozen en dat hij zeker geen rol had. Hij had ons in maart kunnen vertellen dat deze scooter zwaarder was dan anderen en ons kunnen waarschuwen. Toen ik hem hier op aansprak kreeg ik een grote mond en moest ik blij zijn met het aanbod...

Onvoorstelbaar dit.... Deze man heeft in 3 maanden tijd 3200 euro omzet gehad en kon rekenen op nog eens 1000 euro (reparatie plus grote beurt plus vervangscooter e.d.). En dan zo'n houding... Dit kan gewoon echt niet!

Ten eerste:

Dit is een post uit 2008 !

Ten tweede:

Wanneerjedezinnennietachterelkaarplakt,wordhetvooreeniederenigzindsiets DUIDERLIJKER enwellichtbeterleesbaarvooriedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ten derde:

Dit hoort niet thuis bij Regelgeving en Wetten .

Dus plaats je post ergens anders.
 
Last edited:
Dit is gewoon een algemeen topic. Misschien oud maar als iemand zo'n verhaal heeft mag die het gewoon plaatsen hier..
 
Back
Top