Slechte herneming?

SNap

Well-Known Member
Ik heb vorige week mijn scooter weer ff standaard gemaakt voor de winter. Alleen nu heeft hij hele slechte hernemingen. Het gaat ongeveer zo:

Als je volgas wegtrekt uit stilstand gaat hij goed alleen met een enorme toerenpiek vanwege de polini vario.
Maar als ik een bocht uitkom blijft hij een hele tijd hangen in toeren en dan komt hij opeens uit de dip en begint hij te trekken.

De topsnelheid is trouwens ook heel laag; maar 95 op de teller, das net 80 echte kilometers.

Mijn setup:

- Standaard cilinder (16500 km oud) met standaard zuiger
- Polini for Race
- Polini Speedcontrol vario met testrollen die een beetje vierkant aan het worden zijn.
- Malossi Fly Clutch
- Dayco V-Snaar
- Doppler krukas
- 12mm carb

Afstelling:
- Sproeier 75
- prop in luchtfilter
- Polini testrollen (gewicht onbekent, wel vrij licht)
- Omega zwarte trekveertjes
- Gele Malossi drukveer

Heeft iemand misschien een verklaring voor beide problemen (lage topsnelheid/dip/traag trekken)?

Advertisement - register to remove this

Dat is ook wel de bedoeling...maar ik ben niet zo rijk op het moment, daarom heb ik hem ook weer std gemaakt.

Maar ik dacht dat het slechte toerenverloop alleen door die klote polini vario kwam en niet de slechte herneming....

Kan ik dan niet beter de standaard vario (die heeft wel een dikke groef) erin zetten? En dan met 3,5gr rollen ofzo?

Originally posted by SNap
Dat is ook wel de bedoeling...maar ik ben niet zo rijk op het moment, daarom heb ik hem ook weer std gemaakt.

Maar ik dacht dat het slechte toerenverloop alleen door die klote polini vario kwam en niet de slechte herneming....

Kan ik dan niet beter de standaard vario (die heeft wel een dikke groef) erin zetten? En dan met 3,5gr rollen ofzo?

Probeer geld te lenen van pappie en mammie :)

Polini vario zuigt gewoon gr0te tijden. Je blijft altijd een dip houden rond de 30km/h
Je drukveer is ook te zwaar, beter een Malossi wit of een gouden Polini.

dat doen pappie en mammie nooit want die hebben al zon hekel aan mijn scooter.... maar stel ik koop een malossi multivar welke moet ik dan nemen? De Sport of MHR? En moet ik dan ook die ventilvar nemen of kan ik mijn Polini Airspeed gebruiken?

En wat die drukveer betreft...zou dat de oorzaak kunnen zijn van de lage topsnelheid?

dat doen pappie en mammie nooit want die hebben al zon hekel aan mijn scooter.... maar stel ik koop een malossi multivar welke moet ik dan nemen? De Sport of MHR? En moet ik dan ook die ventilvar nemen of kan ik mijn Polini Airspeed gebruiken?

En wat die drukveer betreft...zou dat de oorzaak kunnen zijn van de lage topsnelheid?

Vraag dan aan je oma en opa voor de kerst :)

Gewoon een Multivar dan nemen, maar waarom geen Hebo vario? Die moet ook heel goed zijn op mina.
Leuke combinatie: Multivar + Ventilvar + Polini v-snaar.

En het kan best goed aan je drukveer liggen, want je hebt door een te zware drukveer meer wrijving = vermogenverlies...

Originally posted by Daanje

Vraag dan aan je oma en opa voor de kerst :)

Gewoon een Multivar dan nemen, maar waarom geen Hebo vario? Die moet ook heel goed zijn op mina.
Leuke combinatie: Multivar + Ventilvar + Polini v-snaar.

En het kan best goed aan je drukveer liggen, want je hebt door een te zware drukveer meer wrijving = vermogenverlies...

Kan ik proberen jah....maar dat moet mn oma ook 150piek aan al die andere kleinkinderen geven....dat word denk ik niks :(

Voor 200 piek kun je toch wel een Multivar+Ventilvar+Polini snaar kopen?

Kan ik proberen jah....maar dat moet mn oma ook 150piek aan al die andere kleinkinderen geven....dat word denk ik niks :(

Voor 200 piek kun je toch wel een Multivar+Ventilvar+Polini snaar kopen?

Vraag dan voor je verjaardag :)

Multivar = 130,-
Ventilvar = 60,-
Polini v-snaar = 60,-

Prijzen kunnen afwijken, want is een grove schatting...

ikke 10 april8)

maaruh ik ga eerst wel es ff proberen met de standaard vario en slappere drukveer..

BTW: Als er nog iemand een multivar voor weinig kwijt wil...PM maar!

Polini vario zuigt gewoon gr0te tijden. Je blijft altijd een dip houden rond de 30km/h

Oja? Ik ga niet ontkennen dat er dips zijn bijgeleverd bij die vario, maar het is lang niet zo als jij zegt.

Altijd een grote dip rond de 30? Het is maar net hoe je hem afstelt, ik kon de dip overal krijgen waar ik maar wilde :W

Ook kan je de dip heel erg verminderen, zelfs bijna laten verdwijnen, dit kost alleen veel afsteltijd een snel een te sterke drukveer.

Als ik jowu was zo ik er gewoon iets zwaarder rolletjes in doen, zo rond de 4,5 tot 5 gram moet goed zijn.

Eerst proberne het beste uit je reeds aangeschafte materiaal proberen te halen, dan pas overgaan tot nieuwe dingen, anders ben je echt zon beunhaas die bij hetm ist of geringste al meteen de hoop opgeeft en iets nieuws koopt.

Dat is dus eigenlijk wat ik wil zeggen emt deze intelligente reply...:rolleyes:

Is dat rollengewicht niet veel te zwaar? Ik heb namelijk zon doosje rollen van polini (testrollen) en er waren rollen bijgeleverd en ze waren allemaal te ligt...(tenminste anders heb je een dip waar hij niet overheen komt) nu draait hij gewoon veel te veel toeren waardoor hij slecht trekt en snel slijt, maar hij komt wel over die dip heen...jaja had ik dat kloteding maar nooit gekocht:(

Maaruh ik ga nog wel eens aan het proberen als ik er tijd en zin in heb....want ik ben dat ding echt helemaal zat (die vario he) met mn standaard vario heb je gewoon een helemaal constant toerenverloop en dat heb ik sinds ik die polini vario heb niet meer gezien...is een malossi exemplaar trouwens wel helemaal constant?

Ik heb op mn SR bijna dezelfde afstelling als jij!!..Die dip is bij mij ook wa minder...van 70-80 op teller...en daarna blaast ie weer door!!

Ik heb 5,1gram rollers....TRY IT!

ik heb ook een plini speedcontrol vario, en hij trekt goed op zonder dipje, een kleintje tussen 50-60. Maar als ik dan een beetje moet remmen en ik zit aan bv 30 km/u en geef trug volle gas heeft ie een gigantisch dip tussen de 50-70 en dan komt ie trug op toeren.

Het is heel duidelijk... Het grootste probleem zijn die testrollen... Een hele tijd geleden (2,5 jaar ofzo) had een vriend van me een Aerox met Polini Speed Control en ook van die kl*tetestrolletjes... Die testrolletjes zijn het probleem, die zijn, zoals de naam zegt, om te testen... Die dingen gaan nauwelijks 100 km mee|( ...

Greetz.

Back