Ik heb vorige week mijn scooter weer ff standaard gemaakt voor de winter. Alleen nu heeft hij hele slechte hernemingen. Het gaat ongeveer zo:
Als je volgas wegtrekt uit stilstand gaat hij goed alleen met een enorme toerenpiek vanwege de polini vario.
Maar als ik een bocht uitkom blijft hij een hele tijd hangen in toeren en dan komt hij opeens uit de dip en begint hij te trekken.
De topsnelheid is trouwens ook heel laag; maar 95 op de teller, das net 80 echte kilometers.
Mijn setup:
- Standaard cilinder (16500 km oud) met standaard zuiger
- Polini for Race
- Polini Speedcontrol vario met testrollen die een beetje vierkant aan het worden zijn.
- Malossi Fly Clutch
- Dayco V-Snaar
- Doppler krukas
- 12mm carb
Afstelling:
- Sproeier 75
- prop in luchtfilter
- Polini testrollen (gewicht onbekent, wel vrij licht)
- Omega zwarte trekveertjes
- Gele Malossi drukveer
Heeft iemand misschien een verklaring voor beide problemen (lage topsnelheid/dip/traag trekken)?
Als je volgas wegtrekt uit stilstand gaat hij goed alleen met een enorme toerenpiek vanwege de polini vario.
Maar als ik een bocht uitkom blijft hij een hele tijd hangen in toeren en dan komt hij opeens uit de dip en begint hij te trekken.
De topsnelheid is trouwens ook heel laag; maar 95 op de teller, das net 80 echte kilometers.
Mijn setup:
- Standaard cilinder (16500 km oud) met standaard zuiger
- Polini for Race
- Polini Speedcontrol vario met testrollen die een beetje vierkant aan het worden zijn.
- Malossi Fly Clutch
- Dayco V-Snaar
- Doppler krukas
- 12mm carb
Afstelling:
- Sproeier 75
- prop in luchtfilter
- Polini testrollen (gewicht onbekent, wel vrij licht)
- Omega zwarte trekveertjes
- Gele Malossi drukveer
Heeft iemand misschien een verklaring voor beide problemen (lage topsnelheid/dip/traag trekken)?