Slecht starten en stotteren/sputtert bij vol gas GY6

Status
Not open for further replies.

DGaww

New Member
Paar maanden geleden stil komen te staan 30 meter na het tanken. (gewoon goed getankt) en daarvoor reed hij heerlijk. Toen niet meer kunnen starten. Naar huis gelopen en thuis de bougie vervangen en de olie ververst.

Sinds dien start de scooter moeizaam/niet en als deze start gaat 'ie stotteren bij vol gas als de CDI is aangesloten en valt ie uit bij lage toeren (stoplicht, stopbord etc).
Als de CDI is losgekoppeld (en hij start) stottert deze niet maar krijg je een puffend/schietend geluid uit de uitlaat als je m laat uitlopen.
Nu heb ik de carburateur schoongemaakt, spruitstuk vervangen (was helemaal geoxideerd), benzineleiding vervangen incl. filtertje (de pakking had losgelaten van de tankdop (tank is uiteraard schoongemaakt)). en opnieuw de kleppen gesteld naar 0,10 in en 0,10 uit (werd geadviseerd door scootermonteur).
Dit alles heeft geen effect gehad en ik ben ten einde raad.. Op internet gelezen dat je je massa kabel kan vervangen/verstevigen, alleen loopt er geen kabel van bobine naar mn startmotor en/of frame.

Wie heeft er enig idee?

Scooter info:
VOM Venice (agm vx50 model) GY6 blok
Sproeier 80 (altijd zo geweest)
Standaard GY6 blok
CDI is al vervangen (geen resultaat)
Verder alles standaard
 
Advertisement - register to remove this

Inlaat moet op 0,10 en uitlaat moet op 0,15 .. Het is altijd zo dat de uitlaat poort meer speling moet hebben omdat hij aan die kant warmer word door de uitlaat gassen en dan gaat het meer uitzetten. Dus waarschijnlijk zit de uitlaat klep te dicht als de boel uitzet.

Overigens zitten zoals bijna alle 4takt bromscooter ontgrensd op sproeier 82.
 
Bougie moet koffiebruin zijn, rand mag donkerder zijn maar moet wel droog zijn, niet vet.
zet die uitlaatklep maar op 0.2, geeft niet als ie licht tikt, maar dan sluit ie wel goed af.perfect afstellen doe je alleen als je ermee raced.
 
Jullie kunnen die Chineesjes nog zo belachelijk maken als jullie willen.. Maar als je met het blok goed omgaat kan je er prima plezier mee hebben.

Probleem bij meeste mensen is toch echt het onderhoud.. En voornamelijk olie peil niet controleren en optijd voor nieuw carter olie gaan.. En zorgen dat je niet de dunste olie erin doet.. Kan je er prima veel kilometers op rijden.

Daarnaast vind ik het 139QMB blok een fijn blok om eraan te werken.. En de hele planeet ligt vol van dat spul.. Dus volgende eeuw is er nog steeds aan onderdelen te komen (kan ik van mijn oude peugeot vivacity niet zeggen.

En of het Chinees of Europees is.. Het draait allemaal wel een keer kapot.

Enige nadeel van chinees is dat het alleen veel aandacht in onderhoud vraagt.

Ik knal voor 35 euro een 60cc erop (ja het loopt wat minder krachtig, maar het rijd wel net zo goed als me newfly)

Voor zeker 150 - 250 euro ben je aan kosten kwijt aan een originele peugeot cilinder die voor vertikaal al niet meer te vinden is.. En de rest van die aftermarket spul ervoor is zoiezo al troep)
Post automatically merged:

In die 4 jaar zal het wel opgelost zijn , of hij is nu een koffiemolen ;)

Zeker als je nooit naar het carter olie kijkt.



Wat ik vooral verrot vind aan die chinese scooters is niet het blok zelf.. Maar vaak de scooter zelf waar die onder hangt.

Er is alleen een al groot verschil tussen een v-clic (wat ik overigens nooit zou kopen) en een kisbee.
 
Last edited:
Naar mijn weten was er maar 1 persoon die minderwaardig over een Chinese scooter sprak, dus zou je me een plezier willen doen en niet iedereen op 1 hoop smijten.. met je Jullie..

Ik rij zelf op een Chinese scooter en het is een prima ding, als je een paar onderdelen vervangt voor Japanse Naraku onderdelen is ie net zo goed als een Europese scooter.
 
Ik voel me ook volstrekt niet aangesproken , heb zelf ook een grande retro , doe het onderhoud zelf , en vindt het voor mij een prima scooter.
En ik ben ervan overtuigt dat er veel mensen hun voordeel doen met dit Flut forum ( zoals je zegt) , dat ze niet altijd het resultaat posten , kan het forum niets aan doen.
 
Touché, ik voelde me eigenlijk ook niet echt aangesproken, maar mijn innerlijke troll speelde ff op..
En ik vind alle forums flutforums, omdat ze vol met onzin staan..

maar ik dacht eigenlijk bij de post van de OP dat een puffend en schietend geluid mij in de oren klinkt als water in carb, alhoewel ik niet snap hoe een scooter uberhaupt kan lopen met een losgekoppelde CDI..beetje raar verhaal..
 
Naar mijn weten was er maar 1 persoon die minderwaardig over een Chinese scooter sprak, dus zou je me een plezier willen doen en niet iedereen op 1 hoop smijten.. met je Jullie..

Ik rij zelf op een Chinese scooter en het is een prima ding, als je een paar onderdelen vervangt voor Japanse Naraku onderdelen is ie net zo goed als een Europese scooter.

Oh jee Naraku is Japans..

Volgens mij net zo taiwan / Chinees als Mezoly.
 
Stelletje kleine kinderen..genoeg geluld nu..ik sluit af..
Onder het mom van actie geeft reactie...

Jammer dat je zo reageert...

Jammer dat je je zo opstelt...

Jammer, jammer, jammer..............

Met jouw instelling blijf je dit soort reacties krijgen.

Wat een naar en vooral negatief mannetje ben jij zeg...

Grow Up...!!!
 
Last edited:
Die reactie geeft precies aan dat je niet snapt hoe het leven werkt..
lees maar eens goed wat je zelf schrijft, je noemt een ander naar en negatief, dus daarmee laat je zien dat je een bevooroordeeld iemand bent die zomaar even invult aan de hand van iemands reactie dat ie naar en negatief is..en dus weet wat voor iemand ik ben, dat weet je helemaal niet want je kent mij alleen van een paar opmerkingen, dus ben je bevooroordeeld en heb je aan de hand van 3 getypte zinnen een vast beeld van iemand gemaakt..namelijk dat ie naar en negatief is..en dan zeg je tegen mij dat ik volwassen moet worden...ik zou maar eens naar je eigen advies luisteren dan..

voorbeeld, als ik zeg dat Naraku Japans is en daarmee dus mijzelf vergis, dan krijg je dus van iemand direct een lauwe opmerking oh jee Naraku is japans, je kan dat ook op een gewone manier melden, i.p.v. op een kinderachtige manier.

Als iemand zegt ik zou dat Chinese metaal niet in mijn koffiemolen willen krijgt ie gelijk een flauwe kut opmerking over dat ie minderwaardig is over Chinese scooters..
I.p.v. dat je gewoon reageert op waar het om gaat in de thread, de problemen met de motor wordt er constant gekozen om elkaar in de stront te drukken, en als je daar dan weer op reageert dan ben je dus negatief en naar..

Zoals ik het zie ben ik niet negatief en naar, maar confronterend..ik reageer gewoon terug op die onzin..totdat ik er geen zin meer in heb, en dan ben ik naar..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top