Slecht starten en accu leeg?

ex0dus

Well-Known Member
Ik heb de volgende symptonen:
De electrische start werkt niet, claxon werkt niet, knipperlicht soms, maar knippert heel snel.
Scooter start wel goed met de kickstart, dan doet de claxon het enigzins, als ik meer gas geeft gaat de claxon harder...
Op contact krijgen ze dus geen of weinig stroom.

Kan het zijn dat de accu ineens leeg is? Ik meet er nog wel 12 volt op.
De zekering is in orde, of kan er iets anders stuk zijn?

Als ik de startknop indruk, hoor ik wel iets zachtjes tikken, er zal dus ergens een relais zitten.

Het volgende probleem is het starten. Ik gebruik de scooter niet zo vaak, misschien 1x in de week om wat te halen. Alleen start hij dan niet meteen. Ik moet óf een minuut lang flink kicken, electrische start wil hij het wel doen, maar duurt erg lang.
Er zit wel benzine in de benzinefilter, en hij zuigt ook benzine aan.
Een tijd geleden (voor dat ik de carburateur schoon gemaakt heb) kwam er benzine uit de carburateur lopen bij een koude start.

Ik heb een tijd geleden de carburateur gedemonteerd, schoongemaakt, alles terug geplaatst, diensdien gaat het wel beter. Starten gaat veel sneller.
Op zich is het niet zo erg, omdat de scooter na die eerste keer starten, daarna wel meteen altijd start, ook de volgende dag, of twee dagen er na, maar een week lang duurt het wat langer.
Waar zou dat aan kunnen liggen? Wellicht kan er iets aan doen.
 
Advertisement - register to remove this

Helaas krijg ik haast nooit reactie op mijn vragen, maar inmiddels heb ik het opgelost.

Mijn multimeter is steeds kapot, dus heb eerst een andere moeten zoeken ,dit viel nog niet mee.

Accu geeft 12v aan, als scooter loopt geeft deze 14v aan, als je wil starten zakt het voltage in naar 2-3v. En dat moet dus niet. ;) Conclusie leek me dat het de accu is.

Ik heb een nieuwe gekocht, en nu werkt alles weer perfect.
 
Back
Top