Slangetje op cilinderkop en Kabeltje van radiateur naar contactslot

Enterprise

Well-Known Member
Ik ga straks een nieuwe kappen set monteren en het viel me dus op bij het demonteren van de oude kappenset dat het kabeltje van de radiateur naar contactslot kapot is.

Het gaat om een beta ark LC 2005

Waar dient dit kabeltje voor?
Hij zat eerst gemonteerd achter de bout van het contactslot
 

Attachments

  • IMG_20190808_141038.jpg
    IMG_20190808_141038.jpg
    239.3 KB · Views: 25
  • IMG_20190808_141048.jpg
    IMG_20190808_141048.jpg
    137.3 KB · Views: 25
Advertisement - register to remove this

Ook heb ik een slangetje op mijn cillinder kop die van en naar de kop gaat. Waar dient het voor? Het gaat om het doorzichtige slangetje boven de koelslang
 

Attachments

  • IMG_20190808_142417.jpg
    IMG_20190808_142417.jpg
    161.9 KB · Views: 28
De carb koeling *edit carb verwarming
is niet aangesloten. Deze is overbrugd met het slangetje. Deze slangen gaan normaal gesproken naar de carb.
Ik zie op je foto idd dat de carb verwarming is afgesloten met een ander slangetje.
downloadfile.png
carb.jpg
 
Last edited:
Het is niet een carb koeling, maar juist een verwarming.. Dit kan je gebruiken voor in de winter maanden als het zeer koud word..
Het is overigens bedoeld om het vast vriezen van de gasschuif te voorkomen.

De ene nippel is de inlaat en de andere de uitlaat.. De opgewarmde kvs gaat via de bovenkant van de kop door het slangetje, door de carburateur en dan weer terug.
 
Neem aan dat je de scooter recent 2ehandse hebt aangekocht.. Bedoel, als ik zelf aan me scooter sleutel, dan weet ik waar het allemaal voor dient.
Dus ja dan heb je die dingen die je nou vraagt niet eerder gezien..


Betreft dat zwart draadje.. Geloof niet dat dit orgineel zo hoort te zitten, en dat de vorige eigenaar om een bepaalde reden zelf heeft geplaatst..
Dat is ook te zien aan het rode kabel connector / schoentje, wat nooit zo origineel zit en dus zomaar erop gezet is door een hobbyist / beuner.
 
Ik heb de scooter toch al een tijd in het bezit en heb het kabeltje wel eerder gezien maar nu het kapot is en ik geen verschil merkte aan de scooter vroeg ik mij af waar het voor dient. Er zit overigens geen temperatuur meter op de scoot. Misschien dat hij er in het verleden wel op heeft gezeten. Ik had eerst een carb met een handchoke zonder verwarming. Deze vervangen met een 17,5 dellorto.
 
Betreft dat zwart draadje.. Geloof niet dat dit orgineel zo hoort te zitten, en dat de vorige eigenaar om een bepaalde reden zelf heeft geplaatst..
Dat is ook te zien aan het rode kabel connector / schoentje, wat nooit zo origineel zit en dus zomaar erop gezet is door een hobbyist / beuner.
Verkeerde conclusie Eurokit
en is wel degelijk een massakabel die daar hoort:
sketch-1565330325390.png
_20190809_130044.JPG

Dat kabeltje hoort aan frame/aarde te zitten voor een werkende sensor. Verklaard meteen waarom @Enterprise de draad achter het contactslot vond.

Iemand met soortgelijke vraag als Enterprise:
 
Last edited:
Back
Top