Slagmoersleutel vario

Als ik er een op een accu wil hoeveel volt moet ik dan hebben?
Hoe hoger het voltage hoe meer kracht de machine kan leveren, hoe hoger de amperage hoe langer je met een batterij kan doen. Daarom staat er dan ook Ah achter de amperage op een batterij.Hoe hoger het voltage hoe minder amperage het apparaat zou gebruiken. Dus een 18 v machine zou in principe langer met een 2 Ah batterij doen dan een 14.4 V machine, Mits ze hetzelfde koppel zouden hebben. hoe hoger het koppel en voltage de krachtiger de machine,maar hoe sneller de batterij leegraakt. Een accutol van 10,8 V met een 5 Ah accu zal in principe niet sterker zijn dan een accutol van 14,4 met 1.5 Ah.
dus Volt x koppel maken hoe krachtig de machine is.
 
Wat is precies de toepassing voor de slagmoersleutel? Want eerst wilde je specefiek een op lucht en nu overweeg je toch andere.

Als het voor hobbymatig gebruik is, eens in de zoveel tijd een onderhoudsbeurtje enz, is er niet echt een rede een dure en minder duurzame op accu te kopen. Of een op lucht waar je ook een persluchttank en compressor voor nodig hebt. Wat allemaal ruimte in neemt en geld kost
 
Ik gebruik de stanley luchtsleutel. Kan veel hebben en met een compressor van 100 liter met 8 bar erachter krijg ik alles los en vast. Deze. Goeie prijs kwaliteit en set doppen erbij en goeie opbergdoos.
 
Vario blokkeer sleutel kopen van een joetje.
Voor lucht gereedschap heb je compressor nodig. Denk dan aan minimaal 50 liter met een hoog aanzuig vermogen.

Een slagmoersleutel op accu is prima te doen als je die vaak gebruikt.
Dan koop je een degelijke, bv een Makita.
En anders een (veel) goedkopere.
De Lidl heeft een prima ding voor de beun/hobby shit.

Maar als je hem misschien 5x gaat gebruiken. Koop een vario blokkeer sleutel.

Ik gebruik zelf een Vario blokkeer sleutel.
En ben bijnaaaaa net zo snel ;-)
 
Slagmoersleutel heeft toch mijn voorkeur. Voor een blokkeersleutel voor een vario en koppeling ben je ook al gauw 25 euro kwijt. Dan is een goede slagmoersluitel op 220 volt maar 25 euro duurder. + dat zo'n ding voor tig andere dingen gebruikt kan worden
 
Gaat niet om het voltage maar om het amèrage van de accu.
Maar zeker ook het koppel van de machine.
Tegenwoordig zijn er vrij kleine accu machines met veel vermogen
Voor thuisgebruik zou ik geen apparaat met een accu adviseren omdat de accu door het weinige gebruik snel achteruit gaat in vermogen.
Ik heb een slagmoersleutel van de Lidl en die voldoet prima.
Zelfs vastgerotte achterwielmoeren mee los gekregen.
Wel een compressor die iets van 325 ltr/min levert.

Maar voor de vario gebruiken wij een "varioblokkeersleutel" simpel stukje gereedschap.

Voltage is ook belangrijk in deze.

Heb eerder een 12volt machine gehad van bosch.. Was echt een ramp apparaat.
Duurde gewoon uren om een accu op te laden.. Was niet fijn om mee te werken

Maar nou gebruik ik een makita.. (genoeg voor normaal gebruik) Die gebruikt LXT 18volt accus. Dat werkt veel krachtiger.. Kan je veel meer mee.
Ampere is alleen hoe lang die op de accu kan doet. Volt is de kracht die hij aan de motor levert.

De motor is dus ook 18volt brushless. (geen onderhoud aan)


Wel een compressor die iets van 325 ltr/min levert.

Die kan ook de aanzuig capaciteit zijn, niet de geleverde liters.. Welk model heb je?

Een goede compressie met 100 liter ketel heb je er echt minimaal wel voor nodig.. En een 3PK pomp..

Kan je een paar keer Prrr prrr mee doen, en dan is die leeg.
 
Back
Top