Slagmoersleutel vario

merlijnnn

Member
Ik ben opzoek naar een slagmoersleutel op lucht, hoeveel Nm is goed om de vario mee los te maken? En welke slagmoersleutels kunnen jullie aanraden?
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel nm is goed?
Een vario zit rond de 35 Nm als ik me niet vergis, dit zal wel merk afhankelijk wezen.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat hier heel veel verschil in zit bij die merken.
dus zou je aan een simpele slagschroevendraaier van 120 Nm ook al meer dan genoeg hebben.(zo deed ik het eerst ook).
Maar met 720 krijg je ook wielmoeren en andere dingen die vastgeroest zitten gemakkelijker los, vandaar dat ik dezevan 720 nm heb genomen.
Niet te duur en prima voor die keren dat ik m gebruik
 
Een vario zit rond de 35 Nm als ik me niet vergis, dit zal wel merk afhankelijk wezen.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat hier heel veel verschil in zit bij die merken.
dus zou je aan een simpele slagschroevendraaier van 120 Nm ook al meer dan genoeg hebben.(zo deed ik het eerst ook).
Maar met 720 krijg je ook wielmoeren en andere dingen die vastgeroest zitten gemakkelijker los, vandaar dat ik dezevan 720 nm heb genomen.
Niet te duur en prima voor die keren dat ik m gebruik
Bedankt voor je info, welke heb je als ik vragen mag?
 
Oh bedankt
Geen probleem.
Ikzelf zou wel een betere nemen als ik hem dagelijks voor het zware werk zou gebruiken, mijn persoonlijke ervaring met HBM is, het is prima voor thuis in de hobby maar voor het 'echte' werk vind ik het persoonlijk van een te lichte kwaliteit
 
Weet wel dat deze slagschroevendraaier ook een compressor nodig heeft?
Je kan beter kijken of je een goeie kan krijgen op 220volt
Een accu kan ook, maar een accu wordt slecht na verloop van tijd
 
Weet wel dat deze slagschroevendraaier ook een compressor nodig heeft?
Je kan beter kijken of je een goeie kan krijgen op 220volt
Een accu kan ook, maar een accu wordt slecht na verloop van tijd
Zijn vraag was ook een slagmoer op lucht, alleen ik hing weer eens een verhaal op wat niet helemaal terzake deed.
 
Met accu kan ik niet aanraden. Is duurder, gaat minder lang mee en is veel minder krachtig. Er zijn zeker wel goede op accu, maar dan ben je een paar honderd euro kwijt
 
Dat geloof ik direct, alleen de ts vroeg specifiek naar 1tje op lucht.
Een kennis van mij heeft er 1 op accu van de aldi die doet daar ook alles mee.
Heeft verder alles te maken met persoonlijke voorkeur denk ik.
Zelf vind ik gereedschap op lucht altijd wel fijn werken, die compressor heb ik toch al staan.
 
Zijn vraag was ook een slagmoer op lucht, alleen ik hing weer eens een verhaal op wat niet helemaal terzake deed.
Bovenstaand antwoord is ook krom vind ik ... Ik heb veel van Hilti op Accu , niet alleen een Slagmoersleutel , klopboormachines , slijptol schroeftol en meer machines ... Stel ... een Kennis , Vader , Broer , Buurman , weet ik veel wat ... heeft Accu gereedschap van Makita , als je een losse Body koop... Kost geen Drol dat Makita ... kan je een accu van ... Vader , Broer etc etc .. gebruiken , dan ben je goedkoper uit dan een Slagmoer sleutel op lucht incl. Compressor .. Nix tegen Compressor , heb ik ook , gebruik ik voor veel andere zaken , ook Scooter gerelateerd.
 
Zoals 4sl
Als ik er een op een accu wil hoeveel volt moet ik dan hebben?
a4life al aangeeft, beter niet op accu als dit niet nodig is. accu's slijten en die zijn nogal aan de prijs.
je zou een elektrische kunnen overwegen maar die zijn meestal duurder dan 1 op 220v , als je tochal een compressor hebt aoou ik gewoon voor 1 op lucht gaan.
Post automatically merged:

Bovenstaand antwoord is ook krom vind ik ... Ik heb veel van Hilti op Accu , niet alleen een Slagmoersleutel , klopboormachines , slijptol schroeftol en meer machines ... Stel ... een Kennis , Vader , Broer , Buurman , weet ik veel wat ... heeft ook Accu gereedschap van Makita , als je een losse Body koop... Kost geen Drol dat Makita ... kan je een accu van ... Vader , Broer etc etc .. gebruiken , dan ben je goedkoper uit dan een Slagmoer sleutel op lucht incl. Compressor .. Nix tegen Compressor , heb ik ook , gebruik ik voor veel andere zaken , ook Scooter gerelateerd.
Wat is er krom aan mijn antwoord dan? De ts vroeg naar een slagmoer sleutel op lucht.
 
En dat Parkside Spul van de Lidle is niet verkeerd voor Hobby matig gebruik.
Post automatically merged:

Beste Rene ,
Mijn Reply was gericht aan it's_A_Lex
Niet aan jou , ik had beter kunnen Quoten , echter berichten / Repl`s gingen erg snel.

Met accu kan ik niet aanraden. Is duurder, gaat minder lang mee en is veel minder krachtig. Er zijn zeker wel goede op accu, maar dan ben je een paar honderd euro kwijt
 
Gebruik zelf deze:


Meer als voldoende om zo de vario moer er af te blazen.

Hoef maar 1 keer rustig te drukken en weer snel los laten.
Post automatically merged:

had de link in my reply gezet.. het is een hbm, klik maar op de blauwe tekst 'deze' dan kom je er wel

Had zoiets van de lidl van parkside volgens mij. Was een rotding om mee te werken.. Je moest echt de verlengde dop tegen houden anders werkte het hamer mechanisme niet eens. Had ook momenten dat de hamer helemaal niks deed. (en dan ga je er echt aan lopen ergeren.

Als je investeerd in gereedschap, leer je het te waarderen als het wel goed werkt, maar wel wat meer centen er voor kwijt was.


Zo op ze minst voor een rodac gaan.
Post automatically merged:

En dat Parkside Spul van de Lidle is niet verkeerd voor Hobby matig gebruik.
Post automatically merged:

Beste Rene ,
Mijn Reply was gericht aan it's_A_Lex
Niet aan jou , ik had beter kunnen Quoten , echter berichten / Repl`s gingen erg snel.


Parkside is wel of net niet..

Handpalm schuur machine doet het weer perfect.
Hun slagmoer sleutel is waardeloos.
Heb ook nog een soldeer ding van parkside. Soldeerd wel, maar je kan voor 30 euro aan een beter station komen die meer kan.
 
Last edited:
Als ik er een op een accu wil hoeveel volt moet ik dan hebben?
Gaat niet om het voltage maar om het amèrage van de accu.
Maar zeker ook het koppel van de machine.
Tegenwoordig zijn er vrij kleine accu machines met veel vermogen
Voor thuisgebruik zou ik geen apparaat met een accu adviseren omdat de accu door het weinige gebruik snel achteruit gaat in vermogen.
Ik heb een slagmoersleutel van de Lidl en die voldoet prima.
Zelfs vastgerotte achterwielmoeren mee los gekregen.
Wel een compressor die iets van 325 ltr/min levert.

Maar voor de vario gebruiken wij een "varioblokkeersleutel" simpel stukje gereedschap.
 
Back
Top