Skyteam Rocket 50 4t

cdbt

New Member
Hoi allen,
ik heb sinds kort een skyteam rocket 4t schakelbrommer, alleen trekt deze niet bijzar goed.
er zit een ontgrensde cdi in, dus op een recht stuk trekt hij erg langzaam door tot wel 70 km/h.
maar alsnog trekt hij heuvelopwaarts niet geweldig goed in de 4e versnelling, en ik moet wel in de 4e want anders rijd ik max 45, en dat is te traag.
trekken in de 2e en 3e versnelling doet hij wel goed.

iemand tips? iets met de uitlaat misschien? is natuurlijk geen 2takt maar misschien help het, idk.
verder is alles goed afgesteld, en bijna alles standaard.

groet, Casper.
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt als net iets te weinig vermogen voor de laatste versnelling. Vaak is dat een wat langere versnelling, en niet gek dat hij dan heuvelop er niet echt lekker mee loopt. Sommige auto's willen dan ook liever een verzetje terug als ze een flinke heuvel / berg op willen.

Wil je het oplossen kan je dus meer vermogen proberen te realiseren, of je haalt je bak uit elkaar, andere overbrenging voor de 4e versnelling (maar dan een iets lagere topsnelheid als gevolg).
 
Is de tandwielverhouding niet gewoon te zwaar voor het vermogen van het blokje.
Is hier iets aan gewijzigd?
 
Is de tandwielverhouding niet gewoon te zwaar voor het vermogen van het blokje.
Is hier iets aan gewijzigd?
nee hier heb ik niks aan veranderd, is compleet standaard, en ik weet helaas ook niet de waardes hiervan, hoe een groot verschil zal dit maken?
Post automatically merged:

Klinkt als net iets te weinig vermogen voor de laatste versnelling. Vaak is dat een wat langere versnelling, en niet gek dat hij dan heuvelop er niet echt lekker mee loopt. Sommige auto's willen dan ook liever een verzetje terug als ze een flinke heuvel / berg op willen.

Wil je het oplossen kan je dus meer vermogen proberen te realiseren, of je haalt je bak uit elkaar, andere overbrenging voor de 4e versnelling (maar dan een iets lagere topsnelheid als gevolg
bedankt voor je bericht, ik zal er wel eens naar kijken
 
nee hier heb ik niks aan veranderd
Heb jij deze brommer nieuw of tweedehands gekocht en indien tweedehands, heeft de vorige eigenaar misschien toch een andere tandwielverhouding geplaatst omdat hij dacht dat hij met een groter verzet een hogere snelheid zou halen?

en ik weet helaas ook niet de waardes hiervan,
Wat bedoel je hiermee?

hoe een groot verschil zal dit maken
Dit kan het verschil maken, wel in de vierde versnelling te kunnen rijden of niet.

Het principe is hetzelfde als de versnellingen bij een racefiets

Met een beperkt vermogen van de motor is het altijd wikken en wegen welke tandwiel verhouding je kiest.

Een te korte overbrenging, dus een relatief klein tandwiel voor en een relatief groot tandwiel achter, zorgt ervoor dat je goed optrekt, je goed heuvels kun oprijden, je snel door de versnellingen kunt schakelen, je topsnelheid vrij laag blijft en de kans bestaat dat je motor overtoeren draait in de hoogste versnelling.

Met een te lange overbrenging, dus een relatief groot tandwiel voor en een relatief klein tandwiel achter, zorgt ervoor dat je een tragere optrek hebt, heuvels oprijden gaat minder goed omdat het toerental door het beperkte vermogen snel in toerental terug valt, je moeite hebt met door de versnellingen schakelen en continue hoge toeren moet maken om naar de volgende versnelling te kunnen schakelen zonder dat het blokje in toerental terug valt in deze volgende versnelling, hiermee een hogere topsnelheid kunt behalen als je blokje sterk genoeg is en de kans bestaat dat je niet kunt rijden in de hogere versnelling zonder toerental en daarmee snelheid te verliezen.

Een tandje meer of minder maakt bij het tandwiel voor een groot verschil, bij het tandwiel achter een klein verschil.

Naar mijn mening is de overbrenging van jouw tandwielen te lang en heeft jouw blokje te weinig kracht om de krukas nog goed rond te krijgen in de hoogste versnelling.

Ik persoonlijk zou eens proberen door een tandje minder te gaan in je tandwiel voor.
 
Heb jij deze brommer nieuw of tweedehands gekocht en indien tweedehands, heeft de vorige eigenaar misschien toch een andere tandwielverhouding geplaatst omdat hij dacht dat hij met een groter verzet een hogere snelheid zou halen?


Wat bedoel je hiermee?


Dit kan het verschil maken, wel in de vierde versnelling te kunnen rijden of niet.

Het principe is hetzelfde als de versnellingen bij een racefiets

Met een beperkt vermogen van de motor is het altijd wikken en wegen welke tandwiel verhouding je kiest.

Een te korte overbrenging, dus een relatief klein tandwiel voor en een relatief groot tandwiel achter, zorgt ervoor dat je goed optrekt, je goed heuvels kun oprijden, je snel door de versnellingen kunt schakelen, je topsnelheid vrij laag blijft en de kans bestaat dat je motor overtoeren draait in de hoogste versnelling.

Met een te lange overbrenging, dus een relatief groot tandwiel voor en een relatief klein tandwiel achter, zorgt ervoor dat je een tragere optrek hebt, heuvels oprijden gaat minder goed omdat het toerental door het beperkte vermogen snel in toerental terug valt, je moeite hebt met door de versnellingen schakelen en continue hoge toeren moet maken om naar de volgende versnelling te kunnen schakelen zonder dat het blokje in toerental terug valt in deze volgende versnelling, hiermee een hogere topsnelheid kunt behalen als je blokje sterk genoeg is en de kans bestaat dat je niet kunt rijden in de hogere versnelling zonder toerental en daarmee snelheid te verliezen.

Een tandje meer of minder maakt bij het tandwiel voor een groot verschil, bij het tandwiel achter een klein verschil.

Naar mijn mening is de overbrenging van jouw tandwielen te lang en heeft jouw blokje te weinig kracht om de krukas nog goed rond te krijgen in de hoogste versnelling.

Ik persoonlijk zou eens proberen door een tandje minder te gaan in je tandwiel voor.
bedankt! ik ga er direct naar kijken, ik bedoelde dat ik niet wist welke maat voortandwiel erop zat, een 15 volgens mij.
 
Back
Top