Skyteam PBR met V8 speedsource uitlaat

mijn fout.
wat ik bedoelde is een secundair luchtsysteem, die koelt (of geeft iig lucht aan) de kietelysator.

Egr klep werkt eigenlijk precies andersom, die geeft uitlaatgas weer terug in het inlaatspruitstuk of luchtfilter.

wel allebei met hetzelfde doel om schonere uitlaatgassen te creëren
 
Dat snap ik dan niet helemaal, met EGR klep krijg je dan toch juist een slechtere verbranding? Immers zijn het reeds verbrande uitlaat gassen die naar buiten komen, wat minder zuurstof bevat maar wel andere troep..
 
dat is geen katalisator , dat is een EGR klep oid , de uitlaatgassen worden daar naar het luchtfilter geleid waarschijnlijk.

een katalisator zit IN de uitlaat , hier komen de gassen door die richting de uitgang gaan , daar worden schadelijke stoffen die niet zijn verbrand alsnog verbrand doordat de kat. behoorlijk heet word. een katalisator is doorgaands ook geen restrictor.

het buisje wat naar het luchtfilter gaat kan wel een beetje als restrictor werken maar minimaal.

Uhm, dat buisje op die originele uitlaat van een pbr leidde naar een gewoon potje.. Geen andere verbinding naar de luchtfilter... Ofwel hebben de chineesjes een ongeloofelijk stom idee gehad om een dom darmpje op de uitlaat te zetten en dit naar een dom potje te sturen, maar ik denk eerder dat dit een katalisator moet zijn...
 
Uhm, dat buisje op die originele uitlaat van een pbr leidde naar een gewoon potje.. Geen andere verbinding naar de luchtfilter... Ofwel hebben de chineesjes een ongeloofelijk stom idee gehad om een dom darmpje op de uitlaat te zetten en dit naar een dom potje te sturen, maar ik denk eerder dat dit een katalisator moet zijn...

Lezen is soms moeilijk he

Ben het met je eens dat er lucht IN de uitlaat gezogen worde via deze weg. Kan ook niet anders, want de klep die erin zit, laat de lucht enkel door richting uitlaat.

Mij is verteld, en vind ik ook logish, is dat dit een extra zuurstoftoevoer is voor de katalysator om het niet compleet verbrand mengsel na te verbranden in de catalysator.
Hier heeft hij hitte en zuurstof voor nodig.
 
Ik heb al enige tijd een Skyteam PBR met v8 speed source (Carbon). Een top ding! Zeker met 70cc cilinder blaast deze echt perfect (op een afstand van enkele honderden meters hoor je 'm al aankomen).

Zelf heb ik ook een vraag; Mijn bocht van de uitlaat is tot mijn spijt afgebroken (waar de pijp het motorblok in gaat), lassen schijnt vrijwel onmogelijk te zijn, pasta schijnt ook niet veel te helpen.. Andere bocht onvindbaar! Iemand een idee waar deze (enkel en alleen de bocht, demper heb ik nog) te koop is en voor welke prijs?

Bij voorbaat dank!
 
Back
Top