skr zip achterwiel raakt?

SDF88

Well-Known Member
hallo,

ik heb een zip98 met een skr 150cc blokje eronder.

het blok is iets langer als een 50 blokje en dus raakt het achterwiel de zip als je goed inveert.
nu is mijn vraag, is dit op te lossen door een korter subframe of iets zodat t zooitje niet meer raakt?

de reden van mijn vraag is dat er niets is terug te vinden online, alleen over de verschillende subframes,
wielen en types blok waardoor het blok wel of niet uitgelijnd is.
is er een oplossing of neemt iedereen dit maar voor lief met een 125/180 blok onder zn zip?

verder hangt mijn blokje wel netjes uitgelijnd onder mn zip en heb ik al gezaagd in de buddy om de 24 carb te laten passen,
maar ik blijf het vervelend vinden dat het achterwiel raakt met inveren.

mvg, Stefan
 
Advertisement - register to remove this

Je kan je subframe eventueel ook wat aanpassen of zelfs omdraaien.


Hier kun je mooi zien hoe of wat.
Maar is je schokbreker niet gewoon lek? Want dat kan ook een hoop verschil maken, zou daar eerst ff naar kijken en dan eventueel een schokbreker die je kan afstellen en wat stijver afstellen. Zou ik voor kiezen voor je met je subframe begint aan te passen. Ook stuk simpeler.
 
bedankt voor je antwoord

in de video die je post word niks duidelijks verteld over subframe omdraaien, maar ik ga nog ff verder naar de videos kijken van die gast en van t weekend is ff kijken of t werkt met het omdraaien van t subframe. verder neem ik aan dat die het subframe verbuigt/verlast om hier iets aan te doen. mn schokbreker is gewoon goed, heb er 1 opzitten van skr omdat die iets langer is als de std van zip, een aftermarket veertje zou idd wel goed doen, maar wil het blok niet te ver omhoog zetten ivm de rijeigenschappen.

wat ik wel vreemd vind is dat er gewoon helemaal niks te vinden is over het raken van je achterwiel.. alle zippies die ik gezien heb met een maxi blok hebben dit probleem.
 
Subframe omdraaien kan ik ook niet spannender maken dan het is. Normaal loopt het subframe met de bolle kant naar boven, draai je het om dan naar onder. Past maar op 1 andere manier namelijk. Nou kan het aan meerdere dingen liggen dat je achterwiel met inveren aanloopt natuurlijk namelijk
-je bandenmaat en dan met name de hoogte hiervan.
-lekke achterveer
-lengte van je veer
-eventueel ophoogblokje of dikker rubber of teflon bus tussen je frame en schokbreker.
-Je eigen lichamelijke bouw. Als je net zo'n beer als ik bent van 110kg en 2m lang dan zit je al verder naar achter en veert je veer natuurlijk ook stukje verder in.

En als je een swingarm eronder last ipv een subframepje is ook nog een verschil.

Veel van de omgebouwde zippies naar 125 of 150cc met subframe zijn toch maar beetje gebeunt in mijn ogen en die kijken niet zo precies naar of het achterwiel nou aanloopt of niet. Want dat slijt toch wel weg. Feit dat jij het in elk geval op wil lossen is al een positief puntje, maak anders ff fototje van hoe je blok er nu onderstaat. Misschien mis je iets simpels en is het zo opgelost
 
Back
Top