Skr 125 2t lekt benzine uit luchtfilter

mik

New Member
De skr reed perfect tot ik ergens heen reed en hij ging stotteren. Ik kwam niet meer voorruit. Zodra ik de choke open deed kon ik wel weer rijden. Daardoor dacht ik dat er misschien vuil in de sproeier terecht is gekomen. K heb daarna de sproeier gereinigd en toen deed hij het weer voor 1 ritje. Nadat ik hem parkeerde liep er benzine uit het luchtfilter. Hij stottert en komt niet voorruit. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

membraan dat open blijft staan? dan slaat je mengsel achteruit terug door je carburateur naar je luchtfilter, dat verzadigt daarmee.
heeft dat ding een echte choke of zo'n koudestartverrijker?
 
Last edited:
Echt een choke
dan wil ik graag dat we mekaar begrijpen: (los van hoe de bedieningshendel eruit ziet) een choke doe je dicht bij koude start, om meer vacuüm op je sproeiers te genereren, en ópen als je motor opwarmt en je volgas blèrt.
wàt deed jij in je eerste verhaal met je choke?
 
dan wil ik graag dat we mekaar begrijpen: (los van hoe de bedieningshendel eruit ziet) een choke doe je dicht bij koude start, om meer vacuüm op je sproeiers te genereren, en ópen als je motor opwarmt en je volgas blèrt.
wàt deed jij in je eerste verhaal met je choke?
Dicht bij het rijden ik gebruikte mijn choke nooit. Het was altijd starten rijden (natuurlijk warm lopen).
 
Dicht bij het rijden ik gebruikte mijn choke nooit. Het was altijd starten rijden (natuurlijk warm lopen).
niet gebruiken is dus OPEN. daarom vraag ik het..
en dan wordt het verhaal "Zodra ik de choke dicht deed kon ik wel weer rijden."
 
Last edited:
Dan kan het misschien toch een slecht sluitend membraan zijn.
De choke houdt het teruggeslagen mengsel dan in de venturi van de carburateur.
 
en terwijl we het erover hebben denk ik: ik heb ook nog een buitenboordmotor die zijn kap voor de carb nat spat (zit origineel helemaal geen luchtfilter op "op het water heb je geen stof" waar ik de membranen eens van moet nakijken. die zijn alvast niet meer te krijgen, dus als ze kapot zijn ,maar kijken of die malossi plaatjes pas te maken zijn..
 
Back
Top