Skipper lx 125cc opvoeren

Skipperlx

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een skipper lx 125cc, alleen vind ik dit natuurlijk niet hardgenoeg gaan.
wat zou ik moeten kopen om hem wat sneller te laten gaat?
een touring uitlaat?

alvast bedankt gr rox :love:
 
Advertisement - register to remove this

pfff rare mensen hier de vraag is tog niet heel lastig? hoe voer je een skipper lx 125cc 2 takt op? zitten er begrenzers in?
 
een piaggio skipper 125 cc heeft geen begrenzer.
Heb een keer een 180 cc malossi cilinder mogen monteren in combinatie met een iets langere vertanding ging deze als een kogel.
Succes
 
Idd, als je er perse wat aan wilt doen, beginnen bij de cylinder. Malossi 172cc kit heb je nodig. Kost ongeveer 275 euro (bij de oosterburen)

Uitlaat, vario, koppeling, carb, krukas is allemaal prima in principe, daar win je weinig mee als je nog geen 172cc hebt gemonteerd. Idd overwegen om langere vertanding te monteren, van een Runner 180 bijv.
 
En de afstelling zal iets zijn als:

Sproeier rond de 95/100 (bij Mikuni VM20 carb), groene Malossi koppelingsveren, rollen rond de 13 gram.
 
Jawel, redelijk wat, maar de std uitlaat is ook al prima. Monteer je een snelle pijp op een std cylinder dan ga je daar weinig van merken, bij montage van n 172cc kit is dat n heel ander verhaal ;)
 
gooi er een 172 molssi op en molissi uitlaat en 180 vertanding
dat meot wel hard genoeg gaan
anders kope echte motor 1000cc ofzo
 
Vind je het echt waard om zoveel geld uit te geven voor die paar kilometers extra? Zo'n ding loopt uit zijn eigen toch al 100?
 
Ja een Skipper LX loopt tussen de 100 en de 115 km/h, maar de ontsteking van de Piaggio 125/150cc AC is veel tammer dan die van de LC motoren, als je een complete Runner 180 ontsteking monteert incl. een verlicht vliegwiel win je al aardig wat trekkracht en 5 tot 7 km/h op topsnelheid, je kan het echter zo gek maken als je zelf wil,
de slag is te vergroten tot 58mm en de boring tot 67mm, dus iets meer dan 200cc is mogelijk, zeke5r als je een Malossi cilinder flink gaat tunen moet er tussen de 30 en 35 pk uitkomen, maar dit is dan niet meer geschikt voor dagelijks gebruik.

Ik heb nog wel een paar intressante websites voor je:

www.pmtuning.co.uk
www.scootershack.co.uk
www.gilerarunner.net
www.race-base.com
 
Back
Top