Sito+ uitlaat varianten.

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
Beste mensen,

Nu was ik voor de zoveelste keer het internet aan het afstruinen naar goodies voor de scooter.

En nu weet ik dat er meedere types zijn van de sito + uitlaat voor bijv. De peugeot vertikaal blokken.

Maar ben benieuwd of iemand enig idee heeft of weet wat de verschillen zijn.

De sito 726 is een snor variant.
Maar voor de 45km versie kan ik er al 3 vinden die allemaal pas zijn voor een 45km brom. Cilinder.

De sito+ 588 703 & 711
Zijn ook per site verschillende beschrijving bij.

Over E-pace of standaard met verbeterde prestaties.
Gewoon vervanging los van homologatie.

Ben echt nieuwsgierig of ze intern toch anders zijn of iets dergelijks.
 
Advertisement - register to remove this

je vergeet ook nog sito 568 die heb ik er momenteel eronder zitten. Lijkt een beetje op de originele.


Die van snor past alleen op een snor cilinder.. Bij een bromcilinder zitten de draadendjes iets anders en daardoor past het niet.

Maar als je snor op snor houd en brom op brom is dit geen probleem.

Waarschijnlijk is de 711 voor liquid cooled.

Die andere zijn gewoon voor de genoemde scooters waarvoor ze zijn.. Heeft misschien met de passing van de uitlaat bocht te maken.. Dat er een klein verschil in de voorbocht zit. Zodat het beter tussen de kappen past.
 
Last edited:
568 was ik nog zo snel nog niet tegen gekomen.
Met de draad eindes wist ik.
In het verleden al een keer mee de fout in zijn gegaan.

Staat wel bij dat sommigen eerder bedoelt zijn voor een type peugeot.
Al zij het een sf2 of zenith ik noem maar wat.

Ga eens kijken of ik er wat meer over kan vinden.
Vind het wel interessant.
Er zal toch een reden zijn waarom een fabriekant er voor kiest of voor een soort gelijk type blok de keuze maakt om meedere type uitlaten te maken.

Cilinder type is overduidelijk maar ben benieuw of jou punt van uitlaat bocht spelling van frame en kapwerk er wat mee te maken heeft.

Of dat er toch per cilinder rekening word gehouden met de spoelpoorten ac vs lc bijvoorbeeld.
 
nee heeft niks met spoelpoorten te maken. Die zijn gewoon het zelfde voor de originele OEM cilinders. Alleen snellere cilinder kunnen meer spoelpoorten hebben dan 5. De snor cilinder heeft er maar 3 daarom is de timing van een snor cilinder lager.


Waarom denk je dat je voor giannelli uitlaten verschillende modellen hebt voor een minarelli horizontaal blok..

Het zijn misschien dan wel andere scooter merken:

Aprilia SR, Rally, Area 51
Beta Ark Eikon
Benelli K2 491GT
Italjet dragster
Malaguti Phantom F12 / firefox
Yamaha Aerox

Ze hebben allemaal het zelfde blok eronder zitten.. Je zou verwachten dat je maar 1 type uitlaat zou hebben.
Voor elk model is er wel een ander type te krijgen..

Maar dat wilt niet zeggen dat een uitlaat voor een Italjet niet onder een Aprilia SR of Beta Ark zou kunnen passen.

De area 51 heeft zoiezo al een eigen uitlaat. Want die uitlaat bocht is een stuk langer wegens het subframe.. Anders komt de bocht daar tegen aan.
Dus dat model is net iets anders ontworpen.
 
Last edited:
Voor welk blok?


Denk dat het aprillia rally model voor minarelli wel een goede is..

4904-54203a3a-9b44-4a69-adcf-3baf053dfb8a.jpg



Die van Ditech:

p8021_3.jpg



En die ene lange voor piaggio.

uitlaat-sito-plus-piaggio-zip-2000-2t-gilera-runner-piaggio-nrg-50-gilera-dna-50-piaggio-typhoon-gilera-stalker-0572.jpg



Voor peugeot vertikaal:
24033531.jpg
 
Last edited:
Back
Top