sito plus of polini original?

JDS

Well-Known Member
Aangezien mijn sito plus op mijn booster zijn beste tijd gehad heeft ga ik een nieuwe uitlaat aanschaffen.
normaal gezien zou het opnieuw een sito plus worden aangezien ik hier tevreden over ben.
Nu viel mijn oog op deze uitlaat: polini original.
iemand ervaringen met deze? Zou deze beter zijn als een sito? Mijn setup is standaard 50cc alles ontgrensd, 5 gram rollen, sproeier 72 ( orgineel 70) . Afbeelding polini uitlaat:
 

Attachments

  • pollini original.jpg
    pollini original.jpg
    55.2 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

Denk dat je die uitlaat kan vergelijken met een tecnigas basic.. Mits goed af gesteld kan je er prima 80 / 85 kilometer op teller ermee halen..
Deze uitlaat moet het vooral hebben van de snelle uitlaat bocht.. Dat ding moet echt toeren draaien wil je er prestaties eruit krijgen..

Dus ja hij is wel ietsie rapper als een standaard/ sito uitlaat.
 
Ze is goekoper ook dan een sito. Denk dat ik dan voor deze ga, eens iets anders proberen.Welke kleur trek veertjes neem ik dan best ( malosie) En rolletjes laten op 5 gram of lichter nemen.
 
Trekveren gewoon origineel laten, anders een maatje sterker.. Rolletjes inderdaad rond de 5 gram.. Persoonlijk zou ik aanraden om bij zo`n uitlaat een rollenmix te maken van 2 verschillende gewichten met het verschil van max 1gram.

Waarom rollen mixen?? Omdat als je veel lichter rolletjes erin doet hij wel toeren gaat maken maar je nooit maximaal top snelheid gaat halen.. En de lichtere rolletjes die je met de zwaardere mixt zorgen er juist voor dat het schakelen op toeren een stuk sneller verloopt.


Dus doe je er te zware in, dan is hij heel traag met toeren opbouw en kom je wel op top.

Dus je lichtere erin dan is het precies andersom..

Had destijds met de tecnigas basic ook een rollenmix erin zitten.. Dat ding ging net zo hard als de tecnigas next *een standaard look uitlaat tegenover een terugloper* Snelheid was 80 / 85 kilometer op de teller.
(peugeot vivacity uit 1999)

Als je scooter erg traag optrekt met de meeste rolletjes dan gewoon even een nieuwe drukveer kopen.. (probeer orgineel te vinden anders een malossi wit 7%)


Rollen mix zou ik aanraden om eerst 3x 5,5 gram - 3x 5,0 gram te proberen

Anders zou je 3x -5,5 gram - 3x 4,5 gram proberen

Je moet vooral opletten bij welke rollenmix je de meeste kracht eruit kan krijgen en het toerental niet absurd te hoog word *anders verlies je juist vermogen en kracht.

Mits goed afgesteld en begrenzers eruit zou dat ding best wel leuk kunnen gaan vliegen.. Alleen verwacht geen 70cc effect.. Denk dat deze uitlaat mee komt met een leuke beginners budget terugloop uitlaat. Waarschijnlijk moet je ook de sproeier iets vergroten aangezien dit een wat snellere uitlaat is.
 
Last edited:
thanks, netjes uitgelegd :) zit toevallig een rollen mix in van 3x5 en 3x 5.5. Ga ze binnenkort bestellen en zien wat het zegt.
 
Owkay, de uitlaat zit er net onder, ik heb sproeier 74 gestoken ( standaard 70) en een rollen mix van 3x 4.5Gr en 3x 5.3 Gr.
Het was wel even kl*ten om de prop eruit te krijgen, die was met 2 puntlassen vast gezet :-/ straks ff test rit gaan doen
 
Rollen veranderd. 3x 4.5 en 3x 5.5... ltoeren waren iets te hoog naar mijn zin. Trekt lekker Door nu met goede top. Ook had ik een probleem na aantal km gereden te hebben leek deze precies te verzuipen. Ik haalde maar 50 ook. Dus vario nagekeken en daar zat alles goed. Carb opnieuw open en orginele del orto sproeier er opnieuw in ( welke ook 74) is ??? Carb meteen is uitgeblazen ook. Probleem lijkt opgelost maar heb maar een 2km gereden wegens tijdgebrek. Hopelijk blijft het nu allemaal ok.
 
Rollen veranderd. 3x 4.5 en 3x 5.5... ltoeren waren iets te hoog naar mijn zin. Trekt lekker Door nu met goede top. Ook had ik een probleem na aantal km gereden te hebben leek deze precies te verzuipen. Ik haalde maar 50 ook. Dus vario nagekeken en daar zat alles goed. Carb opnieuw open en orginele del orto sproeier er opnieuw in ( welke ook 74) is ??? Carb meteen is uitgeblazen ook. Probleem lijkt opgelost maar heb maar een 2km gereden wegens tijdgebrek. Hopelijk blijft het nu allemaal ok.
Probleem opgelost. Knalt nu lekker rond de 70 en trekt in 1 ruk naar zijn top. Goede uitlaat die polini.
 
Back
Top