simonini kit 80cc

mhrdna

2 beter dan 4
aangezien er niet veel boeiend op de search was te vinden maak ik toch maar een topic aan...
zijn er al meningen over deze kit? zoals timingen enz.
want misschien is deze wel sneller dan de gevreesde fabrizi kit;)
ik heb t dan ook over de mina hor. versie...
greetz
 
Advertisement - register to remove this

denk dat je het een beetje met fabrizi kan verglijken.

( beetje off tipick ) nou dan mag je mij wel eens gaan vertellen wie er hier zo gevreest is voor die 80cc fabrizi kitt? want die kitt is niet echt zo bijzonder vind k zelf.

heb nog nooit een 80cc fabrizi kit gezien die over de 22 - 23 pk @ A wiel kwam. ( beetje off topick )
 
Weet iemand misschien wat de poortconfiguratie is van de simonini kit? Ze hebben geloof ik ook wel mooie pijppies als ik dat zo even snel heb kunnen zien, voor een redelijke prijs.

Mzzls Hans.
 
TuNiNg MeMbEr said:
denk dat je het een beetje met fabrizi kan verglijken.

( beetje off tipick ) nou dan mag je mij wel eens gaan vertellen wie er hier zo gevreest is voor die 80cc fabrizi kitt? want die kitt is niet echt zo bijzonder vind k zelf.

heb nog nooit een 80cc fabrizi kit gezien die over de 22 - 23 pk @ A wiel kwam. ( beetje off topick )

Heb je uberhaupt ooit een score van fabrizi gezien :) ?
 
chezzmo said:
Heb je uberhaupt ooit een score van fabrizi gezien :) ?

Die Wolverine gasten rijden ermee, zijn wel eens bij Koopmans geweest, dacht ook op de bank geweest... maar das inmiddels lang geleden. Ik hoor niets van die gasten op forum over scores met dat spul....... :rolleyes:

Tinne..
 
Zo'n Simonini kit kost maar 313 bij racing-parts, dus probeer het uit ;)
Voor rond hetzelfde bedrag zou je ook een Athena kit moeten kunnen kopen, dan heb je een soort 80cc super- Hebo ovaal.
 
mjah, ik heb zelf 21.5pk neergezet met fabrizi met pro race pijp. Binnenkort weer testen met DPR, heb goeie hoop om richting de 23pk te gaan :)
 
Njah racing parts de verkoper van de kit, weet er zo te horen ook geen schijt ervan.....
Dus heb ik maar simonino gemaild en wat vragen gesteld, maar hoop wat terug te krijgen...
 
Van simonini-racing.com:

KIT DI TRASFORMAZIONE 80 CC. IN ALLUMINIO AL NICHEL/SILICIO - A 6 LUCI DI TRAVASO E 3 LUCI DI SCARICO, ALESAGGIO MM. 47.60 CORSA MM. 44 - SPINOTO MM. 12


80cc kit in nikkel/silliko met 6 poortjes de spoelissimo en 3 poortjes de uitlatico.
 
Dus dat betekent hoogst waarschijnlijk, ovale poort met boostpoorten.

Das beetje jammer, maar goed zal op zich nog leuk zijn.

Jammer dat mijn replies worden geknipt gedeeltelijk, maar goed...
 
kan iemand misschien poortmappen maken van de simonini en de fabrizi kitjes neerplanten hier. heeft iemand verder al wat meer info over deze cillinders? timing enzo?? wij zitten er namelijk aan te denken allebijde kitjes tehalen.
en wat voor pijp zou ik op de 80 cc simoni kunnen gebruiken. ik dacht zelfdat c20 en 21 wel zouden voldoen maar heb verder geen ervaring met 80 cc cillinders. en ik vroeg me af als ik deze cillindernaar bijv xsh of twins zou sturenenzij deze cillinders nog kunne tunen?
 
De fabrizi 80cc kit is gewoon op 197 graden getimed de uitlaat poort.
De 70cc cilinder voor mina is op 200! graden getimed.
De Kits zijn gemaakt voor 19mm gebruik.
Cilinder moeten niet getuned worden , alleen even de poorten ontbramen
 
JohnB said:
De fabrizi 80cc kit is gewoon op 197 graden getimed de uitlaat poort.
De 70cc cilinder voor mina is op 200! graden getimed.
De Kits zijn gemaakt voor 19mm gebruik.
Cilinder moeten niet getuned worden , alleen even de poorten ontbramen


Bron?
 
WillemJ said:
Dus dat betekent hoogst waarschijnlijk, ovale poort met boostpoorten.

Das beetje jammer, maar goed zal op zich nog leuk zijn.

Jammer dat mijn replies worden geknipt gedeeltelijk, maar goed...

*fluitpoorten*

JohnB said:
De fabrizi 80cc kit is gewoon op 197 graden getimed de uitlaat poort.
De 70cc cilinder voor mina is op 200! graden getimed.
De Kits zijn gemaakt voor 19mm gebruik.
Cilinder moeten niet getuned worden , alleen even de poorten ontbramen

Cilinder kan uiteraard nog wel getuned worden. Ook al heb ik zelf geen 80cc Fabrizi in me hand gehad.

Tuning staat toch voor het afstemmen van de onderdelen op elkaar!

Ik ben het er wel mee eens als je zegt van, die cilinders zijn std zo goed dat je met ("beunhaas") tuning meer verneukt... dan dat je wint.

Weet je toevallig ook de spoelpoort timing?
 
Back
Top