Silentblocks subframe vervangen Aerox

Beunhaasbaas

Active Member
Beste forumleden.

Ik heb silentblocks besteld voor m'n Aerox project.
Deze moeten vervangen worden, ik heb zelf nog nooit silentblocks vervangen.
Wel begrepen dat het een behoorlijke kutklus kan zijn.(niet specifiek voor Aerox, misschien valt het wel mee)

Ik begrijp dat persen de beste manier is, maar misschien leiden er meer wegen naar Rome.
Iemand met ervaring, die hier z'n werkwijze wilt delen?
Niet veel te vinden in de history hier, youtube eigenlijk ook niets.

Brand maar los.
Mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Uiteraard! dank.
Maar dozenshouwert Z zet er een compleet nieuw subframe in voor zover ik het zie.
En ik ben opzoek naar minarelli specifiek, daar kan ik weinig over vinden betreft silent blocks.

Natuurlijk kan ik een trekker kopen van 20Eur maar die is duurder als de blokjes te samen.
Vandaar m'n vraag, iemand die het vaker heeft gedaan zodat ik niet het wiel hoef uit te vinden.

mvg,
 

misschien dat je hier wat aan hebt. beetje WD40 voordat je ze er in perst en gaan.
 

misschien dat je hier wat aan hebt. beetje WD40 voordat je ze er in perst en gaan.
Ja dit is wel zo'n beetje waar ik naar zocht, thanks!
Die tool is gewoon beschikbaar, maar ik vind het een beetje erg veel voor geld voor iets wat ik maar één keer nodig heb hier kan ik wel wat mee denk ik.
 
Dank voor de hulp; allen! Heb de silentblocks subframe en achtervering eruit en erin kunnen persen.
Ging vrij gemakkelijk en voor nog geen 5euro was ik klaar bij de ijzerboer.
 
om de bus beter uit te lijnen, zou je ook een lang draadeind kunnen halen bij de bouwmarkt, die doorloopt naar het andere silent block (en gewoon met moeren aan weerszijden van het te monteren sb erin trekken.
ook denk ik dat de diepvries (net als bij lagers) kan helpen ;)
 
om de bus beter uit te lijnen, zou je ook een lang draadeind kunnen halen bij de bouwmarkt, die doorloopt naar het andere silent block (en gewoon met moeren aan weerszijden van het te monteren sb erin trekken.
ook denk ik dat de diepvries (net als bij lagers) kan helpen ;)
Had zeker gekunt, voor de volgende keer.
Zo vaak komen ze niet aan de beurt.
Diepvries heb ik aan gedacht, alleen het leek mij niet slim om ze in te vriezen.(ivm rubber)
Was achteraf niet nodig, het is alleen zaak even goed te kijken dat de nieuwe rubbers recht zitten voor het persen.
 
vergelijkbare rubbers (draagarmen en motor-reactie-armen) van auto's (volvo) worden wel in de vriezer geplaatst/de oren waar ze ìn gaan verwarmd. hoe heb je de oude eruit gekregen? dat was dáár een grotere uitdaging (buitenring doorzagen zodat ie kleiner werd)
 
vergelijkbare rubbers (draagarmen en motor-reactie-armen) van auto's (volvo) worden wel in de vriezer geplaatst/de oren waar ze ìn gaan verwarmd. hoe heb je de oude eruit gekregen? dat was dáár een grotere uitdaging (buitenring doorzagen zodat ie kleiner werd)
Ook geperst,net andersom als erin, kwam er als één stuk uit gelukkig.
Als het lastig werd had ik ze op spanning gezet en dan de buitenkom verwarmd zoals in het filmpje van Sparky.
 
Back
Top