Sigma Sport BC 600

Mike16

MhrRox Member
Ik kan aan de volgende digitale teller komen:

Sigma Sport BC 600

Inhoud van de verpakking:
1x Sigma Sport Fietscomputer BC600
1x Stuurhouder met snoer en sensor
1x magneet + huls (spaakbevestiging)
1x kleine + grote ZWARTE rubberring
1x GRIJZE rubberring voor bevestiging van de sensor bij dikkere vorken.

Funties:
KMH Snelheid tot 300 km/h
TRP Tripafstand tot 10m nauwkeurig
STP Stopwatch, met automatisch start/stop functie
MAX Hoogst gemeten snelheid na laatste reset
DST Totale afstand
CLK Klok

Mensen die deze ook hebben? En is het wat?
Voordelen, nadelen....

Alvast bedankt....

Mike

Advertisement - register to remove this

Hallo,

Yepz ik heb precies dezelfde... Bij mij was et ff lastig te bevestigen omdat een Zip SP niet veel ruimte heeft op die voorvelg vanwege dat veersysteem en die schijf enzo... Maar ik heb zowel de sensor als dat magneetje (ook spaakbevestiging) vastgeplakt met 2 componenten zooi... En ik heb er al 113km/h mee gehaald en zit nog steeds muurvast en goed !

Ook het houdertje voor de teller op m'n stuur zit als een huis. Er zit namelijk zo'n plakkertje op de onderkant dat al aardig goed kleeft als je je stuur goed ontvet met wasbenzine oid. En dan heb je ook nog die zwarte ring (elastiek) die eromheen gaat, en dat maakt et egt af. Zit dus super !!

Het draadje van de houder naar de sensor is wel vrij kort en ik heb hem ff moeten verlengen, maar dat is een fluitje van een cent.

Het beeldscherm heeft duidelijke cijfers en zijn van een lekker groot formaat zodat ze duidelijk zijn af te lezen tijden het rijden.

Ook de menu functies en instellingen zijn zeer duidelijk en makkelijk te bedienen. Ik vind het dus een zeer goede teller en ben er duidelijk tevreden mee !

Het enige dat ik mis is eigenlijk een lichtje voor in et donker. In het donker is hij dus niet te lezen, maja, dat moet je maar accepteren want ik ken niet veel tellers met achtergrondverlichting, en degene die er zijn, zijn ook aardig wat duurder :)

Hier ff een foto:
blaas4.jpg

Ik hoop dat je hier wat aan hebt... Ik houd dit topic wel ff in de gaten, dus al je nog vragen hebt zie ik ze snel :)

ghehehe, het is vrij simpel hoe je dat et beste en het meest preciese kunt doen...

Je zet een streepje met een krijtje onderaan op je band, daar recht tegenover zet je een streepje op de straat. Dan loop je vooruit en zodra je wiel 1 omslag heeft gemaakt (dus het streepje op de band 1x heelmaal rond) dan zet je weer een streepje op de straat. Dits doe je een stuk of 5x en dan meet je de gehele afstand op. Die afstand deel je vervolgens door het aantal rondjes dat het wiel heeft gedraaid. (hoe meer rondjes hoe precieser)

Vervolgens heb je dus de gemiddelde afstand van 1 wielomslag. Die voer je in in je computertje in het aantal mm's en klaar is Kees :)

Fluitje van een cent, die hele tabel moet je gewoon niet op letten... is gewoon vaag, en als je je band opmeet is dat zeker niet zo precies als op de manier die ik je net voorschreef.

snappie ?

Het idee achter een digiteller is juist dat je je snelheid zo precies mogelijk kan zeggen.
En 1 factor daarin is natuurlijk de wielmaat, dus ik zou je aanraden om even de 5 minuten er voor uit te trekken om dat goed te doen ;).

Ik heb zelf een BC800, erg fijn ding, alleen let wel op, want de meeste van die dingen slikken niet ontstoorde bougies niet zo best (al kun je dan wel zeggen dat je 300 digi hebt gereden :rolleyes: ).

Back