Show je eigen auto topic #72

Status
Not open for further replies.
Ding standaard fixen, airride kopen en dikke wielen :p

50% van alle MK4's in Nederland zijn al omgebeund naar R32 looks :)
 
rad is niet geraakt geloof ik..
maargoed dit is wel makkelijk gerekend, maar ik denk dat je die prijzen die jij noemt er niet voor gaat betalen hoor.. als dat ding gemaakt wordt komen er gewoon weer originele VW onderdelen op en geen chinese namaak spullen, en dan kost het snel een hoop






moest toch wel ff lachen :+

Zijn mijn worden ja en ben dr nog steeds een voorstander van. Al ben ik lichtjes bijgestuurd, koplamphuis gekocht van het welbekende merk, TNY +ralf+, zodat ik weer met licht kon rijden zonder dat het kon gaan etteren, en de kwaliteit was best goed. voor 40 eu :D
Is orgi VW of equipart kwaliteit wat t schadebedrijf herstelt ;)
Orginele golf 4 bumper is betaaltbaar maar orginele golf 4 R32 dus gewoon niet (me bek viel open aan de telefoon :p)

Let wel even dat bumpertje waar ik voor zit te kijken wordt geleverd met roosters, afstandsstukken en geleiders en niet zoals de meeste die op marktplaats staat zonder dat en alleen een bumper waar je zelf nog is kippengaas achter kan gaan fixen, en boor maar raak voor een knaak als je hem wilt monteren omdat er nergens ophangpunten opzitten (me broer heeft dat gehad met een civic heel wat jaren terug :p)
 
Koop gewoon een ori bumper... je gaat nu veel te veel tjoeningsgeld uitgeven aan een 1.4 16v. Doe dan zoals Lieuwe zegt, mooi clean en laag...
 
terug krabbelaar.. ;) eerst wou je niks weten van habi habi merken...


annyway's... r32 gedoe is afgezaagd en lelijk op een niet r32, en als je het dan toch doet... doe dan met ori spullen... zijn veel cheaper te krijgen als wat de dealer ervoor vraagt.

persoonlijk had ik mooi jubi setje gemonteerd...
 
Nog fouter is van een R32 een Golf TDI look geven, ik heb er echt een keer één gezien..
Met een mooie camera bij de binnen spiegel 8P
 
Ik moest deze build posten hier, DAMN:W:D

:
Originally Posted by unknown
Every now and then I come across something truly impressive. This represents some of the work of Extreme Tuners in Athens, Greece, and the name is no joke. Pushing limits requires funds and skill, and these guys have both. All they do is build and tune engines. The entire lengthy discussion can be found here (http://forums.evolutionm.net/evo-dyn...ne-2007-a.html), but unless you feel like reading quite a few pages of posts, I'll post the highlights here.

FWIW, this is some of what they've done:

2006 - N/A ford cosworth 4cylinder 16v engine 119cui: 416hp -11,900rpms
2007 - Ford cosworth 4cylinder 16v Turbo engine 120cui: 1280hp 47psi (custom triple ball bearing 80mm turbo 119lbs/min)
2007 – Mitsubishi Evo 8 4g63 4cylinder 16v Turbo engine: 1416hp – 57psi (custom quad ball bearing 82mm turbo 132lbs/min)

So, getting 700whp/L from 2.0L @ 8500rpm is no small feat, but what do you need if you get bored and want to shoot for 2000whp?


Cast Garrett compressor wheels (right) tend to come apart above 50 psi. CNC billet aluminum wheels (middle) are stronger, but why not be different and use your own CNC billet titanium (left) compressor?

[ir]http://img43.imageshack.us/img43/4817/compwheels.jpg[/ir]


You'll need a turbo big enough for the job, which in this case is a 108mm twinscroll T4 turbo, with custom quad ball bearing CHRA and 100psi capability.


[ir]http://img97.imageshack.us/img97/5795/gt47killer.jpg[/ir]

[ir]http://img541.imageshack.us/img541/2928/turbo3.jpg[/ir]

[ir]http://img232.imageshack.us/img232/3429/2000hpturbo.jpg[/ir]


To get enough airflow at 12,000rpm(!) to get the job done, you'll need a skillfully ported head, complete with titanium valves and copper-beryllium valve seats:

[ir]http://img686.imageshack.us/img686/8733/cylinder5.jpg[/ir]

[ir]http://img5.imageshack.us/img5/3448/cylinder.jpg[/ir]

[ir]http://img94.imageshack.us/img94/4258/cylinder1.jpg[/ir]




And you're going to need a set of camshafts to handle the rpm and withstand tremendous ramp pressures, so why not a set of hollow titanium billets with DLC at only 234 grams each?


[ir]http://img820.imageshack.us/img820/1...taniumcams.jpg[/ir]

[ir]http://img13.imageshack.us/img13/1205/titaniumcams1.jpg[/ir]

[ir]http://img156.imageshack.us/img156/3...aniumcams2.jpg[/ir]




And since there is no aftermarket rod up to the task, just ask for a set of billet mmcs-titanium connecting rods at 286g each. Rod/Stroke ratio is 2.07:


[ir]http://img651.imageshack.us/img651/1227/titanium1.jpg[/ir]

[ir]http://img707.imageshack.us/img707/3097/titanium2.jpg[/ir]


For pistons, a set of custom beryllium pistons with DLC fits the bill, and since methanol is the fuel, 13:1 SCR is fine:

[ir]http://img822.imageshack.us/img822/5373/pistonnew3.jpg[/ir]

[ir]http://img9.imageshack.us/img9/966/pistonnew2.jpg[/ir]




A strong piston pin is needed as well:

[ir]http://img517.imageshack.us/img517/7840/pincustom.jpg[/ir]




Toss in a custom titanium billet crank:

[ir]http://img686.imageshack.us/img686/1179/crankti.jpg[/ir]



A set of 9000cc/min injectors:


[ir]http://img43.imageshack.us/img43/3491/850lbsinj.jpg[/ir]

And since a factory 4G63 block probably wouldn't hold up, just CNC machine your own from billet aluminum:

[ir]http://img171.imageshack.us/img171/1241/billet1.jpg[/ir]
[ir]http://img15.imageshack.us/img15/2074/billet2.jpg[/ir]



No head gasket is used:

[ir]http://img163.imageshack.us/img163/6...0hpengine2.jpg[/ir]


And to put all that power to the gearbox, one needs a suitable multiplate clutch:

[ir]http://img63.imageshack.us/img63/3985/clutch1.jpg[/ir]


Yes, it is smaller than a cam gear:


[ir]http://img156.imageshack.us/img156/8171/clutch3f.jpg[/ir]

[ir]http://img714.imageshack.us/img714/9788/clutch4s.jpg[/ir]

An example of very efficient turbo manifold design from one of their recent projects:

[ir]http://img824.imageshack.us/img824/7996/project2.jpg[/ir]

[ir]http://img820.imageshack.us/img820/8940/project1.jpg[/ir]


And last but not least, a dynosheet from this car, running 'only' 48psi and hydraulic cams:

[ir]http://img156.imageshack.us/img156/2001/evo81523hp.jpg[/ir]


denk qua prijzen aan:

drijfstangen $3250 p/stuk
krukas $ 31k
 
Nieuwe parada's op de sprintharts en gelijk maar even gemonteerd... Ik zal deze week eens wat betere foto's maken, telefoon is nogal crappy :+

28122010191.jpg


@ Ini: Mooie parts, we moeten binnenkort even meeten ;)

@ Lieuwe: Post eens een foto :+

@ Evo: Sick, gaat echt hard! Tijd valt alleen beetje tegen?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top