Show je eigen auto topic #33

Status
Not open for further replies.
Ik heb ook maar met spoed een demper van Marktplaats gekocht, binnenwerk van mijn std demper was verrot, net alsof er een hand kiezels in de demper lag. Op de snelweg ging het zodanig resoneren dat het boven het motorgeluid uitkwam...erg irritant dus.

Enige demper die er stond voor een swift GS was een Sebring demper, beetje info over gezocht, schijnen geen overdreven geluid te maken, dus ik hoop dat dat zo is. Wil wel fatsoenlijk kunnen praten als 120/130 rij. ff afwachten dus. Meer mensen die met een sebring dempert rijden?

btw...gister met haast naar personeelsuitje gereden, beetje aan het knallen, op een gegeven moment maar weer rustiger aan gedaan om de auto een beetje raar aanvoelde/klonk. Stap ik op een gegeven moment uit @ parkeerplaats, komt er een hele plas KVS uit me blok lopen, schuim stond erop. Bleek later dat het uit de overloop van mijn KVS reservoir kwam...neem aan dat de koppakking eruit ligt?

Maarja...nu moet ik er maar aan geloven om ook eens aan een 4tact te gaan sleutelen, kijken of ik zelf die koppakking kan verwisselen (wel met iemand erbij die het vaker heeft gedaan denks)
 
Haha in sommige buurten kan dat gewoon dat hoef ik hier niet te doen :X met al die ouwe zeikerds :L

Dan ben ik zo'n oude zeikerd... Ik ben blij dat ik in een buurt woon waar mensen geen motorblokken uit hun auto tillen om 8 uur s'morgens... Dat vind je hoogstens in de achterstands... euhm... aandachtswijken in Eindhoven & Roermond...
 
Dan ben ik zo'n oude zeikerd... Ik ben blij dat ik in een buurt woon waar mensen geen motorblokken uit hun auto tillen om 8 uur s'morgens... Dat vind je hoogstens in de achterstands... euhm... aandachtswijken in Eindhoven & Roermond...

En in Helmond!
 
Ik heb ook maar met spoed een demper van Marktplaats gekocht, binnenwerk van mijn std demper was verrot, net alsof er een hand kiezels in de demper lag. Op de snelweg ging het zodanig resoneren dat het boven het motorgeluid uitkwam...erg irritant dus.

Enige demper die er stond voor een swift GS was een Sebring demper, beetje info over gezocht, schijnen geen overdreven geluid te maken, dus ik hoop dat dat zo is. Wil wel fatsoenlijk kunnen praten als 120/130 rij. ff afwachten dus. Meer mensen die met een sebring dempert rijden?

btw...gister met haast naar personeelsuitje gereden, beetje aan het knallen, op een gegeven moment maar weer rustiger aan gedaan om de auto een beetje raar aanvoelde/klonk. Stap ik op een gegeven moment uit @ parkeerplaats, komt er een hele plas KVS uit me blok lopen, schuim stond erop. Bleek later dat het uit de overloop van mijn KVS reservoir kwam...neem aan dat de koppakking eruit ligt?

Maarja...nu moet ik er maar aan geloven om ook eens aan een 4tact te gaan sleutelen, kijken of ik zelf die koppakking kan verwisselen (wel met iemand erbij die het vaker heeft gedaan denks)

Ik heb een sebring gehad op een 206 1.6 16v, wel een lekker geluidje, niet te hard.

Koppakking zal er idd wel uitliggen. Hoe ziet de olie eruit? Heb je een 8v? Dan is het wel te doen denk ik. Zo ingewikkeld is zo'n Swift toch niet? Wel ff een werkplaatshandleiding erbij houden ivm aanhaalmomenten en zo.
 
staat idd niet netjes nee, toch kan ook ik zo nu en dan behoorlijke puinzooi van de openbare weg maken :p

gelukkig zijn die tijden voorbij, aan mijn alfa mankeert toch nooit wat....
 
Sebring KVS verhaal
Ik had op mijn Swift Gti een complete Sebring uitlaat met katvervanger en later met kat. Niet echt helemaal vergelijkbaar omdat jij alleen de achterdemper neemt maar het geluid dat uit een sebring komt is gewoon netjes en niet zjonnie (imho). Op mijn Civic zit weer een Sebring einddemper en deze maakt ook geen overdreven geluid.
 
Last edited:
Ik had op mijn Swift Gti een complete Sebrig uitlaat met katvervanger en later met kat. Niet echt helemaal vergelijkbaar omdat jij alleen de achterdemper neemt maar het geluid dat uit een sebring komt is gewoon netjes en niet zjonnie (imho). Op mijn Civic zit weer een Sebring einddemper en deze maakt ook geen overdreven geluid.



Ik heb een sebring gehad op een 206 1.6 16v, wel een lekker geluidje, niet te hard.

Koppakking zal er idd wel uitliggen. Hoe ziet de olie eruit? Heb je een 8v? Dan is het wel te doen denk ik. Zo ingewikkeld is zo'n Swift toch niet? Wel ff een werkplaatshandleiding erbij houden ivm aanhaalmomenten en zo.

Dat zou mooi zijn, ik wil best een sportief geluidje, maar niet zodanig dat heel de buurt wakker is als ik s'nachts thuiskom van werk.

Ik heb idd een 8v, werkplaatshandboek inmiddels ook gedownload, dus binnenkort maar eens een dagje sleutelen. Zijn er nog verschillen in kwaliteit van koppakkingen? Of gewoon een originele nemen...en dan is het gewoon goed?

btw...moet je kop perse gevlakt worden?
 
Ik zou de kop altijd laten vlakken. Wel zo netjes, ook rekbouten gebruiken als dat is voorgeschreven! Qua koppakking zou ik een goede imitatie pakken.

Als je toch bezig bent, neem meteen je distributie, vsnaar en evt. waterpomp mee. Nokkenaskeerring als die gemonteerd is, kleppendekselpakking vernieuwen, oliefiltertje, etc.
 
Misschien inderdaad gelijk maar alles vervangen, iemand enig idee wat je daar ongeveer voor kwijt bent aan onderdelen? Hij lekt sowiezo wat olie bij de keerring achter de ontsteking, en aan de linkerkant bij de snaar, dus idd gelijk maar even goed doen.

Een kop vlakken kan je bij elke dealer/garage laten doen? Of beter gewoon zelf met de kop naar een metaalbewerkingsbedrijf gaan?

Trouwens...de dist. riem is 10.000 km geleden nog vervangen'(althans...de dealer heeft gezegd dat gedaan te hebben toen ik de auto kocht)...dan alsnog gelijk doen? Je kan aan zo'n snaar optisch niet zoveel aflezen over de staat ervan zeker?
 
zo'n snaartje zijn de kosten niet.. meteen vervangen dus...

kop vlakken gewoon bij de lokale autozooi laten doen.. harry bannis ofzo, zijn er wel goed in
 
Totaal zul je wel rond de 250 uitkomen aan onderdelen + vlakken. Vlakken kunnen ze vaak bij autoonderdelenzaken. Die hebben meestal wel een vlakbank staan. Let op, je moet de kop dan meestal wel kaal aanleveren. Je zult dus de nokkenas moeten demonteren, plus de kleppen. Daar heb je een kleptang voor nodig.

Of je brengt de complete kop een revisiebedrijf, is wel wat duurder maar goed, dan hoef jezelf niet te tobben. Is best een kutklus die kleppen.
 
Zo, vandaag nieuwe stadslichten gemonteerd. Deze keer gewoon leds. Volgende week APK, dacht even snel te fixen want ze waren beide kapot. Maar dus echt gewoon zwaar door gebrand en de fitting was gesmolten:X Zat muurvast :p, maar is gelukt. En had last dat Xenon telkens uitviel :X maar dat is nu ook gefixed 8).

Daarna alle 3 de auto's hier even gewassen. Jag door de wasstraat :D wat een lol had ik 8) de 155 in de Jetseal en de Spider gewoon even gewassen :)

DSC_0398.jpg


En de spider heeft fijne beading :#
DSC_0397-1.jpg

DSC_0401.jpg

DSC_0405.jpg

DSC_0402.jpg


DSC_0408.jpg


Ook op t dak :#
DSC_0396.jpg


Vanavond even chille pics schieten :W
 
Indd, dat is toch aralfa oid:)


Iig poetsen kan je wel, kijk maar uit dat je toekomstige vrouw dat niet ziet, anders kan je iedere zaterdag de keuken en de wc's doen:+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top