Show je eigen auto #89

Auto wordt gefixed! :W Schade is toch wel aardig wat. Viel zeker niet mee zoals veel mensen beweerden. Maar doet er niet toe, hij wordt gemaakt :#
 
2cylcas.jpg


beide diesel, haters gonna hate :p



+1 hater hier..... maar haterz moet je hebben :p
 
Auto wordt gefixed! :W Schade is toch wel aardig wat. Viel zeker niet mee zoals veel mensen beweerden. Maar doet er niet toe, hij wordt gemaakt :#

is wat je gewend bend:W staat er nu een binnen met een volledige zijkant die eruit gereden is en een andere waar het subframe zowat onderuit gereden is en de koplamp nog in frankrijk langs de snelweg ligt O-)

maar wel relax voor je dat t gemaakt word!
 
voor schadebedrijven... is het altijd meer... die vervangen meteen alles (wel beter voor jou) als ik zo'n auto koopt, vervang ik zo min mogelijk.... mjah mij kost het ook minder(uurloon), om onderdelen weer te fixen..
 
Zo dan eindelijk is een update!
Ondertussen een inspection II gedaan.
Ik had een rammelend geluid in het midden onder de auto, dat uit mijn katalysator kwam.

Gelukkig had Jan Boensma automaterialen nog een hele nette complete 325i coupe uitlaat liggen die ik over mocht nemen voor een mooie prijs.
Gelijk alle rubbers en ophangingen ook vernieuwd.

Hij klinkt veel mooier dan met de enkele pijp, het klinkt meer als een 325i.
Ben super tevreden, ook past een coupe uitlaat prima onder een touring.

Ik zoek nog wel de onderste strip van een M-tech achterbumper met een uitsparing voor 2 pijpjes, mijn huidige heb ik aangepast maar ben nog niet tevreden.

Ook heb ik mijn style 68 velgen opnieuw gespoten

Netjes schuuren


links geschuurd en rechte origineel


Mijn spuithok


Binnenkant zijde glans zwart


voorkant zilver


blanke lak


Buiten in de zon


Aankomende zaterdag gaan eindelijk de banden er om heen.


Ik dacht als de velgen zo mooi zijn moeten de schijven en klauwen ook netjes zijn.
Voor is nog zgan origineel BMW.
Paar nieuwe schijven en blokken gekocht van zimmermann en aan de slag gegaan.



Ankerplaat netjes in de hammerite en de klauwen een kleurtje gespoten.




Ik vond de touring aan de achterkant erg laag in verhouding met de voorkant, ik had nog e46 rubbers liggen van het slechte wegen pakket.
Nu is die ongeveer 1,5cm hoger staat een stuk beter, misschien dat ik nog e90 veerschotels aan de voorkant gebruik zodat die ruim een cm lager komt.
Dan staat die optische recht.



 
Dan het uit eindelijke resultaat, de style 68 staat veel beter met banden zonder velg beschermen.
Ook de hogere rubbers aan de achterkant maakt het totaal plaatje mooier!

205 vs 245
20130706_165022_zpscc1f106a.jpg

20130706_165030_zps5ebe8af6.jpg


Velg op de auto
20130706_181856_zps896c78a4.jpg


Het resultaat
20130706_215443_zps813409d4.jpg

20130706_181804_zps3bd24fbf.jpg
 
Kom op met die website Sasjoes! :p

Ja klotezooi, moet er echt mee aan de gang. Alleen net de laatste toetsen van dit jaar gehad + meer uren gaan draaien op t werk. Daarnaast ook nog aankomende week op vakantie :+ Hopelijk daarna alles in 1 keer rond maken... Ze zijn al begonnen met de ontwerpen e.d. :)
 
Motorisch is het eigenlijk niet veel gekker geworden dan het al was. Door collateral damage bij het ploffen van de turbo besloten om heel het blok te laten reviceren. Overmaat geboord, gesmede zuigers erin, drijfstangen gewoon OEM. Blok wel voorzien van een stalen koppakking, dus die hoeft niet weer open mocht ik ooit andere turbo’s willen monteren. Uiteraard alle nodige zaken zoals distributie, oliepomp, kopbouten, lagerschalen enz, enz, enz gelijk allemaal vervangen. Blok zoals het nu is gebouwd zou 600-650 pk moeten kunnen handelen. Voorlopig blijf ik met stock turbo’s rijden en “gewoon” op 1 bar met +/- 430 pk.

Ohja, koppeling bleek ook op te zijn, dus zit nu een OS Giken Twin Plate in.

In principe is het gewoon weer een nieuw blok waarmee ik weer vol vertrouwen mee kan touren. En wie weet als ik ooit is tegen ene leuk setje turbo’s aanloop.
 
Back
Top