Show je eigen auto #89

Zo, de knoop is doorgehakt, de Corsa van mn vriendin staat dan eindelijk op internet (misschien nog iets voor iemand van hier, zie link). Ik heb mn voet dan ook goed stuk gehouden, en we willen gaan voor een Clio RS phase 2, liefst phase 3. Maar die vallen helaas buiten het budget. Als 2e optie zou ik dan een Ibiza Cupra 20VT ook nog kunnen overwegen. Iemand hier die nog iets leuks weet, wat ik misschien over het hoofd zie? Budget max 5000 Euro, zo licht mogelijk, en zo snel mogelijk. Moet een kleine hatchback zijn, waar mijn vriendin ook nog in kan rijden.


http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
 
Ik weet niet waar je precies op zoekt, maar zo'n Clio RS vind ik wel voor onder de 5k op marktplaats. Fiesta ST niks? Of is dat te nieuw/duur.

Een gewone Clio 1.6 16v vond ik overigens ook vrij pittig hoor, is wellicht wat zuiniger dan een 2.0. Polo 6N(2) GTI, 206 GTI, Lupo GTI, Saxo VTS, Corsa C GSI, Yaris T-Sport, Citroen C2 16, zijn zo maar een paar dingen die ik tegenkom....
 
Clio RS ph3 vind je niet onder de 5k, de goedkoopste staat er op dit moment op voor 6k, en die heeft 188k gelopen. Ben zelf niet zo panisch van een iets hogere kilometerstand, maar mijn vriendin wel, en bij dit soort auto's moet je je wel altijd afvragen wie erin gereden heeft.
Polo heb ik al, 206, Saxo en Corsa vind ik niks, Lupo GTI zie ik op dit moment niet op marktplaats (wel mooi bakkie). De Yaris en C2 vind ik dan nog wel geinig, alhoewel, meer voor mijn vriendin dan voor mezelf, maar die komen qua vermogen niet eens in de buurt van zo'n Clio. De phase 2 heeft 170 pk op 1010 kg, en de phase 3 zelfs 180 pk op 1010 kg. Volgens mij is dit zo'n beetje het snelste en (dus) mooiste wat er voor dit budget te koop is.
 
10rmpvr.jpg


Broem broem .. ben nu bezig met het zoeken naar ruimte voor de oliekoeler :p

Front zit helemaal vol door de Wagner intercooler kit. Misschien JDM style en het ding op de voorbumper schroeven :+
 
Zo, de knoop is doorgehakt, de Corsa van mn vriendin staat dan eindelijk op internet (misschien nog iets voor iemand van hier, zie link). Ik heb mn voet dan ook goed stuk gehouden, en we willen gaan voor een Clio RS phase 2, liefst phase 3. Maar die vallen helaas buiten het budget. Als 2e optie zou ik dan een Ibiza Cupra 20VT ook nog kunnen overwegen. Iemand hier die nog iets leuks weet, wat ik misschien over het hoofd zie? Budget max 5000 Euro, zo licht mogelijk, en zo snel mogelijk. Moet een kleine hatchback zijn, waar mijn vriendin ook nog in kan rijden.


http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

Ik heb een phase 1 gehad. Typische rambak en het gaat hard (vanaf de 5K rpm) maar je ligt ook zo in de vangrail met dat weggedrag. Zou er niet snel meer een kopen. Zelfs de Golf3 GTi 16v die ik daarvoor had was zoveel meer auto.
 
Ik heb een phase 1 gehad. Typische rambak en het gaat hard (vanaf de 5K rpm) maar je ligt ook zo in de vangrail met dat weggedrag. Zou er niet snel meer een kopen. Zelfs de Golf3 GTi 16v die ik daarvoor had was zoveel meer auto.

Oke, jij raad em niet aan dus. Dat is ook wel iets waar ik een beetje mee twijfel, dat het echt een mindere auto is dan een VW. Maar een phase 2 of 3, is van binnen enzo toch ook al een stuk mooier dan een phase 1. Maar wat is er volgens jou precies mis met het weggedrag dan? En waarom zou je niet snel weer eentje kopen?
 
Back
Top